Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 lipca 2014, 16:34

autor: Kamil Zwijacz

Zarobki deweloperów w USA w 2013 roku

W serwisie Gamasutra opublikowano raport dotyczący zarobków deweloperów gier wideo w USA za rok 2013. Okazało się, co oczywiście nie jest żadną niespodzianką, że najwięcej zarabiają pracownicy działów zarządczych i marketingowych (szefowie, menadżerowie, itd.), ale świetnie radzą sobie także specjaliści od udźwiękowienia oraz programiści.

W serwisie Gamasutra opublikowano raport dotyczący zarobków deweloperów w USA w 2013 roku. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, ile mniej więcej pieniędzy otrzymują twórcy gier wideo, piastujący rozmaite stanowiska. Najpierw przedstawię jednak kilka ogólnych faktów. Przede wszystkim, w porównaniu do 2012 roku, średnia płac spadła z ponad 84 tys. do 83 tys. dolarów (roczny dochód). 60 procent z około 4 tys. ankietowanych osób przyznało się, że ich wypłaty wzrosły w porównaniu z 2012 rokiem, u 32% utrzymały się na takim samym poziomie, a tylko 9% deweloperów zarobiło mniej. Warto także zauważyć, że 14% przepytanych osób straciło w 2013 roku pracę, co daje 2% wzrost liczby zwolnionych osób, w porównaniu do ankiety sprzed roku.

Roczne zarobki pracowników działów zarządczych i marketingowych.
Roczne zarobki pracowników działów zarządczych i marketingowych.
Średnie roczne zarobki deweloperów w USA w 2013 roku:
  • Wysoko postawieni pracownicy – 101 tys. dolarów
  • Specjaliści od udźwiękowienia – 95,6 tys. dolarów
  • Programiści i inżynierowie – 93 tys. dolarów
  • Producenci – 82 tys. dolarów
  • Graficy, animatorzy i artyści – 74 tys. dolarów
  • Projektanci – 73 tys. dolarów
  • Testerzy – 55 tys. dolarów

Teraz czas na konkretne stanowiska. Największe wypłaty pobierają pracownicy działów zarządczych i marketingowych (prezesi, menadżerowie, PR-owcy, itd.), których średnia pensja wynosi ponad 101 tys. dolarów w skali roku. Bardzo dobre warunki pracy posiadają także specjaliści od udźwiękowienia, z rocznym dochodem na poziomie 95,6 tys. dolarów. Na kolejnych pozycjach znajdują się programiści i inżynierowie (około 93 tys. dolarów), producenci (około 82 tys. dolarów), artyści, graficy i animatorzy (74 tys. dolarów), projektanci (73 tys. dolarów), a stawkę zamykają testerzy z niecałymi 55 tys. dolarów.

Ciekawie przedstawia się kwestia niezależnych deweloperów. Jak czytamy w opublikowanym raporcie, średnie zarobki twórców działających samodzielnie spadły aż o 49% (z ponad 23 tys. do niecałych 12 tys. dolarów). Jak jednak zauważono, ma to prawdopodobnie związek z tym, że obecnie niemal każdy może zrobić grę i ją gdzieś wydać, często nie zarabiając na niej prawie nic. Stwierdzono bowiem, że 57% przepytanych osób uzyskało dzięki sprzedaży swojej gry mniej niż 500 dolarów, a tylko 2% zainkasowało ponad 200 tys. Jak widać, konkurencja w tym segmencie jest ogromna i tylko nielicznym udaje się wybić. Niemniej jak już dany projekt „chwyci”, to pozwala zarobić krocie.

Warto także wspomnieć, że kobiety zarabiają mniej od mężczyzn – niecałe 73 tys. dolarów w porównaniu do 85 tys. dolarów. Jest to duży problem z którym jednak rząd USA stara się walczyć. Na poniższej grafice zobrazowano, jak prezentują się płace płci pięknej w porównaniu do 1 dolara zarobionego przez mężczyznę pracującego na takim samym stanowisku.

Zarobki deweloperów w USA w 2013 roku - ilustracja #2