Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 kwietnia 2014, 14:40

autor: Piotr Doroń

Armello - wystartowała zbiórka pieniędzy na piękny miks RPG, karcianki i planszówki

Australijskie, niezależne studio deweloperskie League of Geeks wystartowało w serwisie Kickstarter ze zbiórką pieniędzy na produkcję zapowiedzianej w 2012 roku gry Armello – pięknego wizualnie połączenia karcianki, gry planszowej i przygodowego RPG-a. Po uzbieraniu 200 tysięcy dolarów australijskich, tytuł, który miał pierwotnie zadebiutować tylko na iPadzie, trafi na PC (Windows, Linux) i Maca.

Australijskie, niezależne studio deweloperskie League of Geeks wystartowało w serwisie Kickstarter ze zbiórką pieniędzy na produkcję zapowiedzianej w 2012 roku gry Armello – pięknego wizualnie połączenia karcianki, gry planszowej i przygodowego RPG-a. Po uzbieraniu 200 tysięcy dolarów australijskich, tytuł, który miał pierwotnie zadebiutować tylko na iPadzie, trafi na PC (Windows, Linux) i Maca. Jeżeli twórcom uda się zgromadzić 300 tysięcy dolarów australijskich, zagrają w niego także posiadacze tabletów działających pod kontrolą systemów Android i Windows 8. Premiera gry planowana jest na marzec 2015 roku.

Do niedawna członkowie studia League of Geeks pracowali nad Armello po godzinach – zmuszała ich do tego niepewna sytuacja finansowa. Ostatnio sprawy mają się jednak lepiej i od pewnego czasu autorzy poświęcają się produkcji w 100%. Zaowocowało to zmianą podejścia do procesu dewelopingu (m.in. rezygnacją z modelu free-to-play na rzecz tradycyjnego), a także znacznym przyspieszeniem prac. Postęp pozwolił twórcom na dopracowanie kickstarterowej akcji i przekazanie fundatorom wielu konkretnych informacji, znacznie zwiększających atrakcyjność oferty. Nie dziwi więc, że fani chętnie inwestują swoje pieniądze i gra na 29 dni przed zakończeniem akcji ma uzbierane więcej niż 25% podstawowej sumy (w momencie pisania tej wiadomości jest to ok. 55 tysięcy dolarów australijskich).

Warto również zauważyć, że od pierwszych zapowiedzi projekt znacznie się rozrósł. Aktualnie priorytetową platformą sprzętową są dla niego komputery osobiste – stąd znaczna poprawa jakości szaty graficznej i chęć przeprowadzenia na PC beta testów Armello. Fundatorzy uzyskają także wcześniejszy dostęp do pecetowej wersji gry, a ona sama będzie naprawiana w pierwszej kolejności. Nie oznacza to jednak, że edycja na iPada (i być może tablety z Androidem i Windows 8) będzie traktowana po macoszemu, ponieważ ich użytkownicy otrzymają dokładnie taką grę, na jaką czekają od ponad dwóch lat.

Czym jest Armello? Najkrócej rzecz ujmując, turową, planszową RPG z elementami karcianki. Akcja gry umiejscowiona została w fantastycznej krainie Armello, która pogrąża się w nicości, w miarę jak władzę nad jej Królem przejmuje tajemnicza siła określana mianem Zgnilizny. Sprawy w swoje ręce biorą wówczas Wielkie Klany, które wysyłają Bohaterów z zadaniem odzyskania tronu i przywrócenia równowagi w królestwie. Osiągnięcie sukcesu wymagać będzie realizowania przeróżnych questów, skrupulatnego eksplorowania krainy oraz podejmowania walki z potworami. Wszystko to odbywać się będzie na heksagonalnej planszy, po której będziemy poruszać się w systemie turowym, z wykorzystaniem punktów akcji.

Bardzo dużo czas spędzimy na wyposażaniu bohaterów i pomocników w coraz lepszy sprzęt, rekrutowaniu nowych podwładnych i właściwym dobieraniu talii kart, reprezentujących trzy podstawowe zestawy (Przedmioty, Zaklęcia, Oszustwa) i dwa dodatkowe, niezależne od działań gracza (Pomocnicy, Skarby). Rozgrywkę będzie można toczyć w pojedynkę, przeciwko sztucznej inteligencji, ale gra rozwinie skrzydła dopiero w multiplayerze (lokalnym dla dwóch graczy i sieciowym dla czterech). Obrazu całości dopełnia efektowna warstwa audiowizualna, z piękną grafiką łączącą 2D z 3D oraz interesująco zapowiadającą się ścieżką dźwiękową autorstwa Lisy Gerrard, Michaela Allena i Jacka Tuschewskiego.

Więcej informacji o grze, w tym kolejne progi kwotowe i nagrody dla fundatorów, znajdziecie na stronie akcji w serwisie Kickstarter.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej