Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2013, 08:25

autor: Adrian Werner

Gods Will Be Watching - darmowy przygodówkowy przebój doczeka się komercyjnej kontynuacji

Gods Will Be Watching, czyli jedna z najlepszych darmowych gier tego roku doczeka się komercyjnej kontynuacji. Tak jak pierwowzór produkcja będzie nieliniową przygodówką, w której pokierujemy niewielkimi grupami ludzi znajdującymi się w niebezpiecznych sytuacjach.

W komercyjne Gods Will Be Watching zagramy w przyszłym roku. - Gods Will Be Watching - darmowy przygodówkowy przebój doczeka się komercyjnej kontynuacji  - wiadomość - 2013-07-21
W komercyjne Gods Will Be Watching zagramy w przyszłym roku.

Kilka miesięcy temu, podczas konkursu Ludum Dare 26 drugie miejsce zajęła nietypowa survivalowa przygodówka Gods Will Be Watching. Ten krótki projekt powstał w ciągu raptem 72 godzin, ale zachwycał ciekawymi pomysłami i smutną atmosferą. Popularność gry sprawiła, że autorzy postanowili wyprodukować znacznie bardziej obszerną komercyjną kontynuację i w poszukiwaniu środków na realizację tego celu udali się na crowdfundingowy serwis Indiegogo. Twórcom właśnie udało się przekroczyć cel minimalny w wysokości 8 tysięcy euro. Obecnie licznik na stronie pokazuje już sumę ponad 9 tysięcy, a do końca akcji pozostało jeszcze 26 dni.

  1. Gods Will Be Watching na Indiegogo
  2. Gods Will Be Watching – strona oficjalna gry
  3. Gods Will Be Watching – zagraj w darmowy pierwowzór

Autorzy opisują swoje dzieło jako grę o ciężkich wyborach i trudnych dylematach moralnych. Gracze zostaną postawieni przed serią sytuacji, w których ich decyzje wpłyną na losy całych grup ludzi. W darmowym pierwowzorze starek kosmiczny rozbił się na mroźnej obcej planecie. Zadaniem gracza było umożliwienie załodze przetrwania 40 dni w trudnych warunków. W ciągu każdej doby mogliśmy wykonać ograniczoną liczbę czynności, a kluczową rolę odgrywało oszczędne zarządzanie zapasami. Poszczególni członkowie grupy posiadali unikalne umiejętności i ich śmierć drastycznie zmniejszała szanse na przeżycie pozostałych bohaterów. Jednocześnie ocalenie wszystkich było praktycznie niemożliwe. Często musieliśmy wręcz zamordować jednego z podwładnych, aby uratować pozostałych. W późniejszych fragmentach rozgrywka stawała się tak dramatyczna, że konieczne było nawet karmienie żywych ciałami martwych. Struktura opowieści była w dużym stopniu nieliniowa i każde podejście mogło przynieść inne rezultaty.

Gods Will Be Watching - darmowy przygodówkowy przebój doczeka się komercyjnej kontynuacji  - ilustracja #2

Wersja komercyjna oparta będzie na podobnych rozwiązaniach, ale jednocześnie zostanie znacząco rozbudowana. Pojawi się pokaźny zestaw unikalnych scenariuszy i nie ograniczą się one do sytuacji survivalowych. W jednej z nich wcielimy się w terrorystę obarczonego zadaniem kontrolowania grupy zakładników. Będziemy musieli utrzymywać wysoki poziom strachu pracowników laboratorium medycznego, ale jednocześnie pilnować, aby nie wpadli w panikę. W innej przygodzie pokierujemy grupą naukowców zainfekowanych śmiercionośnym wirusem i otrzymamy 48 godzin na opracowanie antidotum. Kolejne wyzwanie wymagać będzie przetrwania 20 dni tortur.

W sumie w grze znajdziemy sześć scenariuszy. Każdy z nich zaoferuje innych bohaterów z unikalnymi zdolnościami. Autorzy obiecują, że nie pojawią się żadne duplikaty zagadek. Zamiast tego każde wyzwanie zaoferuje inne łamigłówki i wymagać na odmiennego podejścia. Poza większą różnorodnością Gods Will Be Watching zaoferuje również znacznie lepszy system sztucznej inteligencji. Postacie będą dynamicznie reagowały na zmieniającą się sytuację i ich stan psychiczny znacząco wpłynie na przebieg rozgrywki.

Komercyjne Gods Will Be Watching powstaje z myślą o pecetach i urządzeniach mobilnych. Premiera zaplanowana została na luty przyszłego roku.

Gods Will Be Watching - darmowy przygodówkowy przebój doczeka się komercyjnej kontynuacji  - ilustracja #3
Gods Will Be Watching - darmowy przygodówkowy przebój doczeka się komercyjnej kontynuacji  - ilustracja #4

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej