Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 października 2012, 13:09

autor: Aleksander Kaczmarek

Star Citizen - wstępne wymagania sprzętowe, prywatne serwery i wsparcie dla modów

Na oficjalnej stronie gry Star Citizen pojawiły się odpowiedzi na najczęstsze pytania kierowane przez fanów. Chris Roberts i ekipa zespołu deweloperskiego Roberts Space Industries ujawnili m.in. szczegóły modelu biznesowego oraz prawdopodobną minimalną konfigurację sprzętową.

Wymagania sprzętowe gry Star Citizien mają być porównywalne z innymi produkcjami bazującymi na silniku CryEngine 3

Star Citizen
  1. producent: Roberts Space Industries
  2. wydawca: Cloud Imperium Games
  3. gatunek: space-sim (kosmiczny symulator)
  4. termin premiery: 2014 rok
  5. platforma sprzętowa: PC

Kilka dni temu informowaliśmy, że gracze zadeklarowali wpłatę 650 tys. dolarów na sfinansowanie prac nad grą Star Citizen. Obecnie suma ta sięga już 900 tys. dolarów, a do uzbierania wymaganej kwoty 2 milionów dolarów pozostały jeszcze 23 dni. Twórcy mogą więc z dużym spokojem myśleć o przyszłości całego przedsięwzięcia, czemu dali wyraz odpowiadając na pytania fanów.

Roberts i spółka wyjaśnili przede wszystkim, że tworzona przez nich gra nie będzie produkcją z gatunku MMO. Gracze mogą jednak liczyć na rozbudowany, sieciowy tryb multiplayer ze złożonym uniwersum, które będzie reagować na ich poczynania. Co istotne, pojawią także prywatne serwery, na których można będzie wprowadzać własnoręcznie stworzone mody. Najlepsze z nich, po pomyślnie zakończonej procedurze weryfikacyjnej, trafią również na publiczne serwery.

Z ulgą mogą odetchnąć fani, którzy obawiali się, że dostępne modele statków kosmicznych uzależnione będą od wybranego wariantu finansowego wsparcia produkcji gry. Twórcy deklarują, że w Star Citizen pojawi się szerokie spektrum jednostek – począwszy od podstawowej Aurory, aż po największy i najbardziej zaawansowany okręt RSI Constellation, do którego obsługi potrzeba będzie kilku graczy.

Kolejny raz potwierdzono również informacje odnośnie modelu biznesowego. Ekipa Roberts Space Industries nie przewiduje płatnych subskrypcji. Wystarczy jednorazowy zakup egzemplarza gry. Opcjonalnie gracze będą mogli skorzystać z systemu mikropłatności, by nabyć niektóre przedmioty i udogodnienia, jednak wszystko to ma być do zdobycia także w trakcie zabawy.

Zdaniem Robertsa zbyt wcześnie jest, by mówić o finalnych wymaganiach sprzętowych. W obecnym stanie Star Citizen można byłoby uruchomić na komputerach z dwurdzeniowym procesorem, 4GB pamięci RAM i kartą graficzną o możliwościach porównywalnych z Nvidia GTX 460. Zestaw dysponujący jednostką centralną z rodziny Intel Core i7 (2500-2700) oraz kartą graficzną Nvidia GTX 670 (lub wydajniejszą) powinien jednak pozwolić w pełni cieszyć się możliwościami silnika CryEngine 3.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Star Citizen