Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 lipca 2012, 13:28

autor: Michał Kowalski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w kwietniu 2012 roku

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w kwietniu 2012. Pierwsze miejsce zajmuje CD-Action, wyprzedzając magazyn PC Format.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił kolejne zestawienie wyników sprzedaży czasopism branżowych. Po dwumiesięcznej przerwie na szczyt listy najchętniej kupowanych czasopism o branży komputerowej i grach powróciło CD-Action, wyprzedzając znajdujący się na drugiej pozycji PC Format o 30 004 egzemplarze.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w kwietniu 2012 roku - ilustracja #1

Po raz kolejny największe straty w porównaniu z analogiczny okresem poprzedniego roku odnotował miesięcznik Chip. Czasopismo zostało zakupione przez 21 669 osób, czyli o 5981 mniej (ok. 21%) niż przed rokiem. Spadek sprzedaży zanotował także PC World (28 597 egz.; o 2 986 mniej niż rok temu). 3 000 więcej nabywców znalazło CD-Action, w porównaniu z kwietniem 2011 roku poprawiły się również wyniki magazynu PC Format (o 4 305 sztuk). Największy wzrost sprzedaży (o 6004 egzemplarze) zanotował Komputer Świat.

Tytuł

Sprzedaż w kwietniu 2012

Sprzedaż w kwietniu 2011

CD-Action

94 205

91 205

PC Format

64 201

59 896

Komputer Świat

45 916

39 912

PC World

28 597

31 598

Chip

21 669

27 650

W porównaniu z marcem tego roku najbardziej stratny był PC Format: sprzedało się o 22 101 (ok. 25%) mniej egzemplarzy tego magazynu. Spadek odnotowały też Chip i PC World. Z kolei aż o 16 370 sztuk (ok. 21%) wzrósł wynik periodyku CD-Action. Tak duża sprzedaż tego magazynu w kwietniu prawdopodobnie związana jest z wydaniem urodzinowego numeru, zawierającego atrakcyjne pełne wersje gier.

Tytuł

Sprzedaż w kwietniu 2012

Sprzedaż w marcu 2012

CD-Action

94 205

77 835

PC Format

64 201

86 302

Komputer Świat

45 916

45 637

PC World

28 597

30 148

Chip

21 669

22 924