Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2017, 10:35

autor: Adrian Werner

MachiaVillain - nadchodzi strategia o zarządzaniu domem pełnym potworów z horrorów

Studio Wild Factor i firma Gambitious Digital Entertainment zapowiedziały grę MachiaVillain, czyli strategię ekonomiczną o zarządzaniu rezydencją pełną potworów z filmowych horrorów, która pełnymi garściami czerpie z takich przebojów jak Dungeon Keeper, RimWorld czy Prison Architect.

Mające na koncie ciepło przyjęte Freaking Meatbags studio Wild Factor zapowiedziało swój następny projekt. Okazała się nim gra MachiaVillain, czyli pełna czarnego humoru strategia ekonomiczna, w której zbudujemy rezydencję dla łotrów i potworów wprost z filmowych horrorów. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a jej premiera ma nastąpić jesienią tego roku.

MACHAVILLAIN W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Wild Factor
  2. Wydawca: Gambitious Digital Entertainment
  3. Gatunek: strategia
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: jesień 2017 r.

Akcja gry toczyć się będzie w małej mieścinie, zamieszkanej głównie przez różnego rodzaju czarne charaktery. My wcielimy się w najnowszego członka tej społeczności. Zakupiony przez nas dom okaże się znacznie skromniejszy niż to, co obiecywały foldery agencji nieruchomości, więc będziemy musieli zakasać rękawy i wziąć się do pracy nad przeobrażeniem go w prawdziwy pałac potworności.

Podczas zabawy gracz ma konstruować nowe pomieszczenia i ulepszać już posiadane. Wszystko po to, aby mogły tam zamieszkać różnorodne sługusy. W sumie w grze znajdziemy ponad trzydzieści ich typów, wśród których nie zabraknie zombiaków, wampirów, wilkołaków, wielkich mięsożernych roślin czy psychopatyczych morderców.

Podwładni będą gromadzili surowce i przeprowadzali roboty budowlane, ale ich najważniejszym zadaniem ma być zwabianie niewinnych ofiar do rezydencji, po to aby pożywić się ich ciałami oraz uzyskiwać ze zwłok surowce do craftingu. Tutaj również autorzy oparli się na schematach z filmowych horrorów, przez co zapolujemy m.in. na członków licealnej drużyny futbolu amerykańskiego, cheerleaderki, kujonów, gwiazdy filmowe czy skąpych bankierów. Zachowaniem tych postaci rządzić mają różnorodne moduły sztucznej inteligencji, które sprawią, że będą inaczej reagowały na zagrożenia. Część ucieknie, innych sparaliżuje strach, a niektórzy spróbują walczyć o przetrwanie.

Co ciekawe, podczas mordów zwykłych ludzi zostaniemy zmuszeni do przestrzegania zasad filmowych horrorów. Zabójstwa odbywać się będą mogły tylko w nocy i tylko, gdy ofiara jest sama lub ewentualnie uprawia seks. Dziewice umrą jako ostatnie i absolutnie zabronione ma być zabijanie psów.

W przeciwieństwie do większości strategii tego typu, walka odegra istotną rolę w MachiaVillain. Poza niewinnymi ofiarami do rezydencji będą również przychodzili łowcy istot nadnaturalnych, policjanci lub nawet oddziały SWAT. Zmierzymy się także z potężnymi potworami, mającymi chrapkę na zajęcie naszej pozycji, choć w tym wypadku dostaniemy także opcję złapania ich i przekabacenia na naszą stronę. W kontrolowaniu przebiegu potyczek pomoże system aktywnej pauzy.

  1. Profil gry w serwisie Steam
  2. Oficjalna strona studia Wild Factor

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej