Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

GDC 2018 - newsy i ciekawostki

CS:GO – Valve używa ponad tysiąca procesorów do walki z oszustami
CS:GO – Valve używa ponad tysiąca procesorów do walki z oszustami

Jakub Błażewicz, 26 marca 2018, 13:20

Firma Valve ujawniła garść szczegółów dotyczących VACnet - jednego z nowszych systemów mających ograniczyć liczbę oszustów w Counter-Strike: Global Offensive, zarządzanego przez sztuczną inteligencję. Programista John McDonald podzielił się informacjami na temat działania systemu oraz jego skuteczności, przy okazji zdradzając też, jakie zasoby są potrzebne do jego funkcjonowania.

Epic Games: cross-play pomiędzy PS4 i XOne „nieunikniony”
Epic Games: cross-play pomiędzy PS4 i XOne „nieunikniony”

Bartosz Świątek, 26 marca 2018, 09:46

Tim Sweeney podzielił się w czasie tegorocznej GDC kilkoma uwagami na temat przyszłości branży. Dotyczyły one głównie barier pomiędzy użytkownikami konsol PlayStation 4 i Xbox One, a także prognoz na temat rozwoju rynku mobilnego.

Remake System Shocka zadebiutuje dopiero w 2020 roku
Remake System Shocka zadebiutuje dopiero w 2020 roku

Jakub Mirowski, 24 marca 2018, 15:08

Podczas Game Developers Conference twórcy remake'u gry System Shock ze studia Night Dive podzielili się powodami, dla których ich projekt został chwilowo wstrzymany, i ujawnili, że premiera tytułu jest obecnie planowana na początek 2020 roku.

Na PC zmierza Steins;Gate 0 i Robotics;Notes
Na PC zmierza Steins;Gate 0 i Robotics;Notes

Adrian Werner, 24 marca 2018, 11:47

Na GDC firma Spike Chunsoft zasypała nas zapowiedziami anglojęzycznych wersji japońskich projektów (i nie tylko). Dowiedzieliśmy się, że na pecety zmierza przygodówka Steins;Gate 0 i survivalowe RPG Zanki Zero: Last Beginning od autorów serii Danganronpa, trwa tłumaczenie Steins;Gate Elite i Robotics;Notes na angielski, powstaje PixelJunk Monsters 2, a premiera 428: Shibuya Scramble na PS4 i PC uległa opóźnieniu.

2017 był rekordowym rokiem platformy Steam
2017 był rekordowym rokiem platformy Steam

Karol Ryka, 23 marca 2018, 16:00

Serwis SteamSpy podzielił się na GDC zebranymi danymi nt. Steama w 2017 r. Za wygenerowanie 50% łącznego przychodu platformy w ubiegłym roku odpowiada zaledwie 0,5% oferowanych na niej gier. Był to zarazem najbardziej zyskowny rok w całej historii sklepu - łączny przychód wyniósł 4,3 miliarda dolarów. Zobaczyliśmy też listę najlepiej zarabiających gier - PUBG zdeklasował konkurencję, w tym Wiedźmina 3, który wylądował pięć lokat niżej.

Nad Dragon Age 4 pracuje tylko „szkieletowy zespół”
Nad Dragon Age 4 pracuje tylko „szkieletowy zespół”

Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 12:42

W czasie konferencji GDC 2018 Mike Laidlaw – niepracujący już w BioWare dyrektor generalny serii Dragon Age – przedstawił niezbyt ciekawy obraz procesu produkcyjnego czwartej części cyklu.

Fortnite Battle Royale powstało… w dwa miesiące?
Fortnite Battle Royale powstało… w dwa miesiące?

Krzysztof Sobiepan, 23 marca 2018, 11:44

Podczas wystąpienia na GDC 2018 Ed Zobrist z Epic Games podzielił się paroma intrygującymi faktami związanymi z błyskawiczną premierą strzelanki Fortnite: Battle Royale. Sam tryb miał zostać stworzony w dwa miesiące, a najbardziej kluczową decyzję podjęto na dwa tygodnie przed debiutem.

Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus
Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus

Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 09:47

W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.

DayZ na Xboksie One działa w 50-60 klatkach na sekundę
DayZ na Xboksie One działa w 50-60 klatkach na sekundę

Jakub Mirowski, 23 marca 2018, 09:27

Podczas trwającej w San Francisco Game Developers Conference studio Bohemia Interactive zaprezentowało prasie wersję gry DayZ na Xboksa One i ujawniło parę szczegółów na jej temat. Potwierdziło też, że wersja na PS4 nadal jest w planach, a pecetowcy doczekają się wsparcia dla modów na etapie beta-testów.

Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine
Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine

Karol Ryka, 22 marca 2018, 14:13

Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.

Oceanhorn 2 z nowym gameplayem
Oceanhorn 2 z nowym gameplayem

Bartosz Świątek, 22 marca 2018, 13:26

W czasie trwającego GDC 2018 firma Cornfox & Brothers podzieliła się ze światem fragmentem rozgrywki z tworzonej przez siebie przygodowej gry akcji inspirowanej cyklem Legend of Zelda – Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm.

Night in the Woods niezależną grą roku na IGF Awards
Night in the Woods niezależną grą roku na IGF Awards

Adrian Werner, 22 marca 2018, 11:59

Przyznano Independent Games Festival Awards. Największym zwycięzcą okazała się przygodówka Night in the Woods, zgarniając tytuł gry roku i statuetkę za najlepszą fabułę.

The Legend of Zelda Breath of the Wild zwycięzcą GDC Awards
The Legend of Zelda Breath of the Wild zwycięzcą GDC Awards

Adrian Werner, 22 marca 2018, 08:59

Przyznano Game Developers Choice Awards. Największym zwycięzcą okazało się The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Natomiast polska strzelanka SUPERHOT VR uznana została za najlepszą produkcję dla wirtualnej rzeczywistości.

Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing
Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing

Amadeusz Cyganek, 21 marca 2018, 13:26

Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.

AMD również wdraża wsparcie dla technologii raytracingu
AMD również wdraża wsparcie dla technologii raytracingu

Karol Ryka, 20 marca 2018, 18:55

Firma AMD zapowiedziała pełne wsparcie dla współpracujących biur deweloperskich oraz współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu – DirectX Raytracing.

Ataribox to od teraz Atari VCS - nowa platforma oficjalnie pokazana
Ataribox to od teraz Atari VCS - nowa platforma oficjalnie pokazana

Bartosz Świątek, 20 marca 2018, 13:28

Projekt znany kiedyś jako Ataribox doczekał się nowej nazwy. Zdaniem swoich twórców, Atari VCS ma stanowić pomost pomiędzy tym, co stare i nowoczesne.

Frostpunk - nowe scenariusze i wsparcie dla modyfikacji w planach twórców
Frostpunk - nowe scenariusze i wsparcie dla modyfikacji w planach twórców

Radosław Kowalczyk, 20 marca 2018, 12:28

Na tegorocznej Game Developers Conference obecny jest nasz rodzimy deweloper 11 bit studios wraz ze swoją najnowszą produkcją Frostpunk. Patryk Grzeszczuk podzielił się z serwisem Rock Paper Shotgun informacjami o planach rozwoju gry.

Proxi nowym projektem Willa Wrighta - ojca SimCity i The Sims
Proxi nowym projektem Willa Wrighta - ojca SimCity i The Sims

Adrian Werner, 20 marca 2018, 11:21

Will Wright, czyli ojciec SimCity i The Sims, pracuje nad mobilną grą Proxi. W niej gracze mają tworzyć wirtualne światy z własnych wspomnień i w ten sposób kształtować sztuczną inteligencję, stanowiącą odbicie ich własnych osobowości.

Rewolucja w grafice? Nvidia wprowadza technologię raytracing
Rewolucja w grafice? Nvidia wprowadza technologię raytracing

Amadeusz Cyganek, 20 marca 2018, 08:48

Szykujcie się na nowe doznania graficzne – Nvidia zamierza wykorzystać znaną z kinematografii technikę raytracing, pozwalającą na bardziej realistyczne renderowanie w czasie rzeczywistym. Wiąże się to z wydaniem nowego API DirectX przez Microsoft.

Microsoft zapowiedział nowe
Microsoft zapowiedział nowe "indyki" na konsolę Xbox One

Kamil Zwijacz, 16 marca 2018, 17:54

Przy okazji GDC firma Microsoft pochwaliła się, że na konsolę Xbox One zmierza kolejnych osiemnaście gier niezależnych, w tym 9 Monkeys of Shaolin, Apocalypse Cow, Thief of Thieves i Iris.Fall.

Microsoft nie zamierza ograniczać się  tylko do Xboksa One
Microsoft nie zamierza ograniczać się tylko do Xboksa One

Adrian Werner, 16 marca 2018, 13:47

Podczas konferencji poprzedzającej GDC firma Microsoft omówiła plany rozwoju swojego działu gier. Korporacja wytłumaczyła, że nie może ograniczać się do konsol z rodziny Xbox, gdyż jej celem jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników.

GDC 2018 - PC najpopularniejszą platformą wśród deweloperów, a lootboksy nigdzie się nie wybierają
GDC 2018 - PC najpopularniejszą platformą wśród deweloperów, a lootboksy nigdzie się nie wybierają

Adrian Werner, 25 stycznia 2018, 13:10

Otrzymaliśmy wyniki tegorocznych ankiet GDC badających preferencje deweloperów. Z odpowiedzi prawie 4 tys. osób wynika, że wzmocniła się pozycja pecetów i konsol, a lekko osłabiła urządzeń mobilnych. Ponadto 11% z respondentów przyznało, że w tworzonej przez nich właśnie grze znajdą się lootboksy.

Poznaliśmy nominacje do nagród Game Developers Choice Awards
Poznaliśmy nominacje do nagród Game Developers Choice Awards

Adrian Werner, 6 stycznia 2018, 09:08

Poznaliśmy listę gier nominowanych do prestiżowych nagród Game Developers Choice Awards. Szanse na zdobycie największej liczby statuetek mają takie tytuły jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, Nier: Automata i Horizon Zero Dawn.