Data wydania: 25 stycznia 2011
Sequel wydanego w 2008 roku survival horroru Dead Space. Produkcją gry zajęło się studio Visceral Games (dawne EA Redwood Shores) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Fabuła Dead Space 2 kontynuuje wątek walki z pasożytniczą rasą nekromorfów. Akcja toczy się trzy lata po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części. Isaac Clark trafia do położonego na jednym z księżyców Saturna górniczego miasta Sprawl.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dead Space 2 to kontynuacja jednego z największych hitów 2008 roku. Jest to gra akcji TPP w klimacie science-fiction, cechująca się wieloma rozwiązaniami charakterystycznymi dla survival horrorów. Głównym zadaniem gracza jest walka z mutantami i przetrwanie. Produkcję opracowało studio Visceral Games, twórcy m.in. Dante’s Inferno.
Od pierwszego kontaktu z tajemniczym obeliskiem o nazwie Marker (Znak) i znajdującymi się pod jego wpływem Necromorphami mijają trzy lata. Po długiej podróży Isaac Clarke ląduje w mieście zwanym Sprawl. Historia tego miejsca przypomina to, co za sprawą gorączki złota stało się udziałem niezliczonych mieścin na świecie. Na Tytanie (jednym z księżyców Saturna) wiele lat temu wykryto bogate złoża cennych minerałów. W celu ich wydobycia powstała osada górnicza, która potem rozrosła się do rozmiarów miasta.
W czasie eksploracji stacji zwiedzamy dzielnice zamieszkane zarówno przez najbogatszych, prominentnych mieszkańców – w tym zapewne członków rządu oraz kościoła Unitologów, jak i biedotę. W trakcie wyprawy przemierzamy obszary publiczne (centra handlowe, kościoły, szkoły) oraz lokacje zajmowane przez korporacje i wspomniane już organa polityczne. Wbrew nadziejom także tutaj Isaaca dopada przeznaczenie. O ile jednak w „jedynce” trafialiśmy na pokład statku całkowicie opanowanego przez wroga, o tyle na Sprawl jesteśmy świadkami tego, jak zaraza rozpoczyna swój śmiertelny bieg i w jak zastraszającym tempie się rozwija, pochłaniając kolejne obszary stacji.
W Dead Space 2 zmianom poddano m.in. postać samego Isaaca oraz strukturę świata gry, który składa się teraz ze znacznie większej liczby pomieszczeń otwartych. O ile w części pierwszej Isaac był protagonistą o bliżej nieokreślonych cechach – nigdy się nie odzywał i niemal nie wyrażał emocji – o tyle w kontynuacji pełni rolę weterana i autorytetu, mogącego pochwalić się sukcesami w walce z kosmicznymi mutantami. Clarke ma również znacznie większy wpływ na rozwój fabuły i jednocześnie z trudnością rozróżnia granicę pomiędzy rzeczywistością a nawiedzającymi go halucynacjami.
Twórcy zdecydowali się ponadto na zwiększenie dynamizmu walk oraz uzupełnienie bestiariusza o kilku nowych przeciwników, wśród których nie zabrakło działających w grupach nekro-dzieci, prześladujących Isaaca Stalkerów czy potworów plujących kwasem. Nekromorfy zabijamy zarówno przy użyciu doskonale znanych odmian uzbrojenia, jak i zupełnie nowych rodzajów broni. Do tej drugiej kategorii możemy zaliczyć między innymi potrafiącego przybijać wrogów do ścian Javelin Guna czy karabin Seeker Rifle, który jest niezwykle skuteczny w likwidowaniu potworów z dużych odległości.
Znacznie rozszerzono możliwości interakcji z otoczeniem oraz poprawiono sterowanie. Dzięki temu Isaac może teraz używać kończyn oderwanych potworom jako broni ciskanej za pomocą telekinezy.
Nowością w Dead Space 2 jest multiplayer, w którym możemy wcielić się zarówno w ludzi jak i Nekromorfy. W tym pierwszym przypadku dołączamy do drużyny służb bezpieczeństwa uzbrojonej w wymyślne zabawki oraz bronie i próbujemy wypełnić cele danego trybu gry. W roli potworów musimy przeszkodzić żołnierzom za pomocą zróżnicowanych zdolności. Każdy z czterech typów Nekromorfów do wyboru działa i atakuje w inny sposób.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
PC Windows
Xbox 360
PlayStation 3
Producent: Visceral Games / EA Redwood Shores
Wydawca: Electronic Arts Inc.
7GIER
Utrzymana w klimacie survival horroru seria gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, a pieczę nad jej rozwojem sprawuje wewnętrzne studio – Visceral Games, znane z takich produkcji jak The Lord of the Rings: The Third Age i The God Father: The Game.
Recenzja GRYOnline
Isaac Clarke raz jeszcze staje do boju z żądnymi krwi istotami - tym razem na jednym z księżyców Saturna. Jak prezentują się nowe przygody dzielnego inżyniera, który Nekromorfom się nie kłania?
Aktualizacja: 14 sierpnia 2018
Poradnik do gry Dead Space 2 zawiera przede wszystkim bardzo dokładny opis przejścia wszystkich piętnastu rozdziałów, składających się na kampanię dla pojedynczego gracza. Oprócz solucji w poradniku znalazły się również liczne wskazówki.
28 grudnia 2013
Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.
24 stycznia 2011
Na początku XXV wieku ludzkość staje przed widmem zagłady. Zachłannie eksploatowana Ziemia zostaje całkowicie wyjałowiona z surowców naturalnych. Jedynym rozsądnym wyjściem z beznadziejnej sytuacji jest próba odnalezienia potrzebnych surowców w kosmosie.
13 stycznia 2011
Na niespełna dwa tygodnie przed premierą drugiej odsłony cyklu Dead Space testujemy dwa rozdziały z pełnej wersji gry. Jak prezentują się nowe przygody Isaaca Clarke'a? Sprawdźcie sami.
7 stycznia 2011
Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.
6 listopada 2010
Samotna walka z Nekromorfami w opuszczonych bazach była świetnym przeżyciem. Czy multiplayer w Dead Space 2 będzie równie udany?
W sieci pojawiły się wiarygodne doniesienia, że firma Electronic Arts porzuciła plany opracowania kolejnej produkcji z uniwersum Dead Space.
gry
Adrian Werner
11 kwietnia 2024
Serwery kolejnych gier od Electronic Arts zostaną wkrótce zamknięte. Jeszcze przed końcem roku żywota dokonają tryby online trzech tytułów: Dead Space 2, Crysis 3 oraz Dante’s Inferno.
gry
Zuzanna Domeradzka
10 sierpnia 2023
Dzięki ankietom rozsyłanym podobno przez firmę Electronic Arts otrzymaliśmy kolejną wskazówkę, że wydawca rozważa opracowanie remake’ów gier Dead Space 2 oraz Dead Space 3.
gry
Adrian Werner
26 lutego 2023
Remake pierwszego Dead Space może zawierać poszlaki wskazujące na potencjalne odświeżenie Dead Space 2.
gry
Michał Ciężadlik
30 stycznia 2023
Mimo że remake pierwszego Dead Space jeszcze nie zadebiutował na rynku, to pojawiły się spekulacje o ewentualnym odświeżeniu następnej odsłony serii. Reakcja dewelopera na pytanie o to daje nadzieję.
gry
Kamil Kleszyk
16 października 2022
Zach Wilson, jeden z byłych pracowników zamkniętego niedawno Visceral Games, podzielił się pewnymi liczbami dotyczącymi Dead Space 2. Scott Warner, również niegdyś zatrudniony w studiu, zdradził natomiast swoje przemyślenia dotyczące tego, czy aby na pewno za wynikłą wczoraj sytuację powinniśmy winić wyłącznie EA.
gry
Miłosz Szubert
18 października 2017
W serwisie dystrybucji cyfrowej Origin trwa właśnie interesująca akcja promocyjna pt. „Origin kocha Gry Akcji”. Dzięki niej, można zakupić niektóre tytuły z oferty firmy Electronic Arts ze zniżką do 70%.
gry
Mateusz Kądziołka
30 stycznia 2012
Dragon Age II, Dead Space 2 oraz Crysis 2 to jedne z gier, które trafiły do tańszych serii firmy Electronic Arts. Polski dystrybutor z tej okazji udostępnił audiobook pierwszego rozdziału powieści Dragon Age: Rozłam.
gry
Marcin Skierski
27 stycznia 2012
Powołujący się na swoje źródła redaktorzy serwisu Kotaku donoszą, że firma Electronic Arts planuje wydać kilka odsłon serii Dead Space. Nie licząc wyczekiwanej trzeciej części, powinniśmy spodziewać się także pierwszoosobowej strzelaniny, gry lotniczej oraz produkcji w stylu Uncharted.
gry
Marcin Skierski
30 listopada 2011
W serwisie dystrybucji cyfrowej Origin trwa właśnie zimowa wyprzedaż kominkowa. Dzięki niej, można zakupić niektóre tytuły z oferty firmy Electronic Arts za połowę ceny.
pozostałe
Mateusz Kądziołka
28 listopada 2011
Popularne pliki do pobrania do gry Dead Space 2.
trainer Dead Space 2 - +12 Trainer - 4 lutego 2011
trainer Dead Space 2 - v1.01 +9 Trainer - 30 maja 2012
trainer Dead Space 2 - v5.0 +8 Trainer - 20 kwietnia 2021
patch Dead Space 2 - patch #1 - 28 lutego 2011
trainer Dead Space 2 - +6 Trainer #2 - 3 stycznia 2013
trainer Dead Space 2 - v1.01 +11 Trainer - 28 kwietnia 2011
trainer Dead Space 2 - +12 Trainer #2 - 11 lutego 2011
trainer Dead Space 2 - v1.01 +7 Trainer - 6 grudnia 2012
trainer Dead Space 2 - +9 Trainer - 4 lutego 2011
trainer Dead Space 2 - +11 Trainer - 4 lutego 2011
Wymagania sprzętowe gry Dead Space 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 2.8 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista dodatków do gry Dead Space 2:
Dodatek
1 marca 2011
Akcji
Obszerny dodatek DLC do drugiej części osadzonej w realiach science fiction trzecioosobowej strzelaniny studia Visceral Games. Dostępny wyłącznie dla posiadaczy konsolowej wersji gry Dead Space 2: Severed, opowiada historię dwójki bohaterów: Gabe’a i Lexine, znanych wcześniej ze spin-offowego Dead Space: Extraction. Podczas zabawy wcielamy się w postać pierwszego z nich, aby wspólnie z towarzyszką podjąć próbę ucieczki ze stacji kosmicznej Sprawl, stawiając przy tym czoła hordom nekromorfów. Całość składa się z dwóch aktów i rozgrywa równolegle do wydarzeń opisanych w grze podstawowej, dzięki czemu mamy możliwość spojrzenia na ukazane tam przygody Isaaca Clarke’a z nieco innej perspektywy. Opisywane rozszerzenie nie wprowadza żadnych zmian w mechanice rozgrywki, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach serii, łączących elementy strzelaniny TPP oraz survival horroru w klimatach science fiction.
Gracze
Lista małych dodatków do gry Dead Space 2:
DLC Outbreak Map Pack 1 czerwca 2011
DLC Supernova Pack 25 stycznia 2011
DLC Hazard Pack 25 stycznia 2011
DLC Martial Law Pack 25 stycznia 2011
Średnie Oceny:
Średnia z 19 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3618 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 22936 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2011.01.25
Isaac Clarke raz jeszcze staje do boju z żądnymi krwi istotami - tym razem na jednym z księżyców Saturna. Jak prezentują się nowe przygody dzielnego inżyniera, który Nekromorfom się nie kłania?
kaczy316
Ekspert
2025.04.02
I cyk Dead Space 2 ukończony to lecimy z opinią, trochę ciężko ocenia się starsze gry, bo trzeba się cofnąć do tamtych czasów w jakiś sposób i powiedzieć sobie czy w tamtych czasach ona była dobra, ale skoro w tych jest świetna to w tamtych też na pewno była, więc lecimy.OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY Z FABUŁYFabuła, postacie, klimat: No powiem tak wszystko mi się tutaj mega podobało, fabuła od samego początku zaczęła mnie bardzo interesować, w sensie czemu znowu wybuchła jakaś epidemia, w ogóle gdzie my jesteśmy po tym co odwalaliśmy na Ishimurze w poprzedniej części i jak to wszystko dalej będzie wyjaśnione, także fabuła jest niesamowita i świetnie nawiązuję do pierwszej części, ogólnie uważam, że powinno się znać fabułę jedynki zanim przysiądzie się do dwójki, ja ograłem Remake jedynki, więc znam fabułę, nie wiem czy dużo się zmieniło względem pierwowzoru, ale wydaję mi się, że kontekst pozostał ten sam, postacie fajne, Isaac dalej świetny i przyjemnie się go słucha, bardzo fajny główny bohater, jeden z najlepszych moim zdaniem, niby zwykły inżynier, ale rozczłonkowuje necromorphy w najlepsze, w sumie po akcji na Ishimurze to już ma wprawę, tutaj nie jesteśmy na statku, a na jakiejś stacji, ogólnie nie wszystko ogarnąłem, bo gra jest jedynie po angielsku, a grałem w game passie to też nie chciało mi się bawić w ogarnianie spolszczenia, ale coś tam ogarnąłem, więc tyle co wiem to się wypowiem, więc wracając do postacie to są bardzo przyjemnie napisane Isaac ma schizy i walczy nie tylko z necromorphami, ale także z samym sobą co jest świetnie pokazywane prawie na każdym kroku, mamy niby jakichś pomocników, ale najpierw jakiś tam kościół chciał nas wykiwać potem ten Stross, który od początku był obłąkany i ostatecznie naszą jedyną sojuszniczką była Ellie, która była w porządku, ogólnie chodziliśmy po jakiejś stacji na jednym z księżyców chyba Jowisza, ale pewny nie jestem i tam doszło do wybuchu epidemii, a całość opiera się właśnie na walce Isaaca ze śmiercią swojej ukochanej, która umarła w jedynce, a przy okazji chciał dotrzeć do serca tej całej epidemii dlaczego to znowu wybuchło, bardzo przyjemnie to wyglądało, gra trzymała mega w napięciu na każdym kroku, fajny był w jednym rozdziale powrót na Ishimure, a klimat można kroić nożem naprawdę tak dobrego klimatu no niedawno w sumie grałem w Silent Hilla 2 Remake to tam był tak samo dobry klimat jak tutaj, ciężko powiedzieć, w której grze był lepszy, w obu to jest ścisła topka zarówno fabularnie jak i klimatycznie, także wszystko to fabuła, klimat i postacie są naprawdę świetne, nie ma minusów tutaj.Gameplay: Cały gameplay dla mnie jest zrobiony tak bardzo dobrze, że nie nudzi kompletnie, przeszedłem grę w około 8-9 godzin z tego co pokazywał mi licznik i bawiłem się genialnie przy każdej okazji, broni jest multum do wyboru do koloru, każda robi co innego i jest bardzo fajna w użyciu, ja spróbowałem chyba każdej poza jakimś promieniem, miotaczem ognia i snajperką(nie używałem jej, ale nawet nie widziałem sensu, gdyż według mnie taka broń nie ma racji bytu w tego typu grze, gdzie przeciwnicy są w 90% sytuacjach na wyciągnięcie ręki, bo pomieszczenia nie są za duże w większości albo po prostu wyskakują Ci na łeb, dodatkowo ruszają się tak szybko jakby brali grali w jakieś F1, więc jak Cię zauważą to nawet nie ma opcji przycelować, znaczy tak jak mówię nie używałem tego, ale tak wywnioskowałem, może błędnie), bo akurat udało mi się opracować zestaw idealny dla mojego stylu gry, czyli standardowy i chyba najlepszy Plasma Cutter, Rifle Guna, Detonator oraz Line Guna, uważam to za najbardziej optymalny zestaw dla mnie, gdyż Plasma Cutter i Rifle Gun można było szybko wykończyć przeciwnika, który się niebezpiecznie szybko zbliżał do Ciebie, a Plasma Cutter działał też spoko na większe odległości, Detonator min był fajny, żeby strategicznie rozmieścić pułapki, szczególnie na tych durnych wrogów co się kryli i patrzyli zza winkla, żeby tylko Cię zaatakować z "zaskoczenia" to się ustawiało przy rogu taką pułapkę i kij im w oko, świetnie to działało, z kolei Line Gun był genialny, bo przenikał kilku wrogów, więc jak miałeś większą falę to wyjmowałeś Line Guna i ciąłeś po kilku na raz, także idealne pode mnie, wszystko to oczywiście za free, bo z tego co czytam to kiedyś dodali w jakimś patchu, że takie rzeczy można za free teraz mieć, więc kredyty wydawane były jedynie na kolejne power node'y i pod koniec na amunicję oraz medy, bo jak już byłem pod koniec to nawet power node'y mi nie były potrzebne, bo ulepszyłem wszystko co chciałem xD, ogólnie mechaniki przejrzyste i bardzo przyjemne, odcinanie kończyn wrogom dalej satysfakcjonuję niesamowicie, jedynie dlaczego dałem tej grze 9,5, a nie 10 to właśnie w przypadku gameplayu to irytowało mnie strasznie, że delikatnie gra zgubiła klimat po drodze, nie jakoś bardzo, ale delikatnie, głównie dlatego, że zamiast dalej w odpowiedni sposób rozmieszczać wrogów z sensem i w sytuacji gdzie powinni przerazić, to pod koniec gry jakieś ostatnie 4-5 rozdziałów, które były dość szybkie, ale jednak były to otrzymaliśmy przechodzenie z pomieszczenia do pomieszczenia, gdzie czekała Cię po prostu kolejna fala przeciwników do ubicia i zamiast być horrorem to stało się bezmyślną siekanką i to jest dla powód, żeby dać pół oceny mniej, dalej to było przyjemne siekanie, ale czasem po prostu chciałeś popchnąć fabułę do przodu, zobaczyć co dalej, to nie najpierw ubij 10 wrogów w jednym pomieszczeniu, 10 może nie wydaję się dużo, ale to prawie zawsze już byli Ci wrogowie w ostateczniej formie, że tak powiem, czyli Ci, którym nie odcinałeś kończyn po jednym strzale tylko po 3-5 nie liczyłem, ale coś koło tego, a weź jeszcze traf jak oni się ruszali jak paralitycy po amfetaminie, także no potrafiło zirytować jak miałeś 10 takich wrogów i potrafili pojawiać się kolejni nawet jak już wszystkich wybiłeś to znikąd Ci jakiś jeszcze kwasem na morde napluł, ale to tylko problem w ostatnich rozdziałach uważam, reszta jest genialna, model strzelania lepszy niż w niejednej grze z obecnych czasów, gameplay nie nudzi zdecydowanie, nie jest monotonny, dużo możliwości, systemy bardzo intuicyjne i łatwe do zrozumienia, a przy tym satysfakcjonujące, naprawdę fajnie to się zgrało, zupełnie jak w remake'u, a tak naprawdę poza tym, że grafika była gorsza to kompletnie nie czułem różnicy w rozgrywce, dalej było niesamowicie.Grafika: Najcięższe co można pisać przy graniu w grę z przed 14 lat, dla mnie dalej jest bardzo dobra, jak na tamte czasy to nawet bym powiedział, że była świetna, a teraz dalej daję radę, powiem tak z podobnego okresu to grałem też w Wiedźmina 2 i w AC 2 i Brotherhood uważam, że nie tak dawno, także grafika naprawdę była solidna jak na tamte czasy i w sumie tyle mogę powiedzieć, na pewno nie odstrasza.Optymalizacja: Nie miałem bugów i problemów z crashami ani spadków fpsów ani nic, także chyba dobrze, czasem jedynie ciało necromorpha potrafiło mi się zglitchować w drzwiach, ale nic poważnego.No i w sumie to tyle o Dead Space 2, świetna gra, w którą samemu trzeba zagrać, ale na pewno najpierw ograć jedynkę, uważam, że każdy fan survival horroru odnajdzie się tutaj i będzie chciał przejść to od początku do końca, ja uwielbiam survival horrory, które mają świetny gameplay i potrafią przerazić oraz zainteresować fabułą, a to tutaj dostałem, uważam, że ta gra jest tak samo świetna jak Residenty oraz Silent Hill 2 Remake, naprawdę brawa dla twórców, bo dali kawał dobrej roboty, a mnie jeszcze czeka Dead Space 3! Uhuhu, co to za czasy, że bardziej wciąga mnie gra z 2011 roku niż taki Indiana Jones z zeszłego xDD.
buddookann
Ekspert
2022.05.24
Super gra. Bawiłem się nawet lepiej niż w jedynce. Końcówka mocna. Walka mega satysfakcjonująca i nie irytująca. Historia dobrze opowiedziana.Z tymi odblokowanymi broniami i pancerzami to poradziłem sobie tak, że nie kupowałem tego co było za 0 kredytów. ps. Dzięki mario7777 za grę.
game _hunter
Ekspert
2014.07.19
Znacznie lepsza od "jedynki". Poprawiono wiele rzeczy a przede wszystkim: klimat (gra potrafi niekiedy przerazić), grafika (znacznie udoskonalony silnik graficzny), bardziej rozbudowany system modyfikacji broni, o wiele lepsza fabuła (w końcu wszystko trzyma się kupy i akcja trzyma w napięciu), bardziej grywalna (ze względu na poprawione "niedociągnięcia" z DS1)
1up
Ekspert
2014.05.01
Dead Space 2 to wyśmienita produkcja. Plusy... Gdy zobaczyłem i usłyszałem wszystko to, czego doświadczyłem w pierwowzorze, poczułem się jak w domu. Grafika i udźwiękowienie stoją tutaj na najwyższym poziomie. W tle towarzyszą nam nie tylko przerażające odgłosy, ale i odpowiednia muzyka. W tej zaś można doszukać się smutnych, acz pięknych partii smyczkowych. Jeśli chodzi o mechanikę gry, fizykę czy animacje, to tutaj dosłownie wszystko zachwyca. Gołym okiem widać wysoką jakość produktu. Po nowatorskich rozwiązaniach z pierwszej części nie sądziłem, że twórcy zaskoczą mnie czymś nowym. Tutaj jednak nie tylko rozwinięto świetne pomysły z „jedynki”, ale wprowadzono inne ciekawe rozwiązania. Dodam, że momentami można było poczuć się jak Iron Man. Naprawdę fajna sprawa. Dead Space 2 tworzy również wrażenie gry bardziej urozmaiconej. W moim odczuciu jeszcze większą rolę odgrywa tu zabawa fizyką. Na przykład kinezę można wykorzystać na różny sposób, czy to do operowania światłem halogenów, by oświetlić sobie ciemny korytarz, czy do ciskania przedmiotami w złe monstra. Osobiście często wykorzystywałem możliwości kinetyczne Isaac’a w przeróżny sposób, dobrze się przy tym bawiąc. Do tego od czasu do czasu napotykamy na sprytnie przygotowane zagadki. Aha, co do głównego bohatera, to intrygujące są schizy w jego głowie i inne szokujące wydarzenia. Zabiegi te robią naprawdę dobry efekt. W ogóle cut-sceny w tej grze to czysta poezja. Jak dla mnie Dead Space 2 jest wręcz przesiąknięty zajebistością. Dobra fabuła z nawiązaniami do poprzedniej odsłony w znakomity sposób rozwija całe uniwersum, które zdaje się mieć spory potencjał. Jedną z najciekawszych rzeczy w grze jest arsenał broni, które są po prostu kapitalne. Soczyste rozrywanie nekromorfów na strzępy moją ulubioną piłą tarczową nadal sprawia ogromną frajdę. Sterowanie jest w porządku, grywalność bardzo dobra, a interfejs to już klasa sama w sobie. Zadania postawione przed graczem są naprawdę ciekawe, nie zawsze łatwe i często pełne emocji. Lokacje, które przemierzamy to kolejny powód do zachwytu. A są też i ukryte miejsca. Klimat gry, nieco odmienny od tego w oryginale, nadal jest mięsisty. Minusy... Trochę zawiódł ważny dla horroru aspekt, czyli przerażenie. Praktycznie zero strachu, raczej elementy zaskoczenia. Skromny system rozwoju bohatera. Niespecjalnie podobały mi się dialogi. Nie przemawiał do mnie również głos podkładany Isaac’owi. Chyba bardziej pasował mi jako ten niemowa, który też nie ukazywał twarzy. Z drugiej strony fantastyczny jest widok otwierającego się hełmu. No i te zacne kombinezony. Ach! Ogólnie w Dead Space 2 twórcy podążają w dobrym kierunku, bo seria nie stoi w miejscu. Ode mnie brawa za kawał widowiskowego gameplay’u z porządną fabułą. Moja ocena – 9.0/10
Karol Krajewski
GRYOnline.pl Team
2012.12.21
Dead Space 2 to następca, wydanej w roku 2008 gry. Kontynuujemy przygody Isaaca Clarke'a, które tym razem rzuciły go z USG Ishimury do miasta Sprawl, gdzie sprawy również nie mają się zbyt pięknie. Kolejna historia z mrocznego życia tego człowieka jest zdecydowanie dobra, nawet bardzo dobra, choć głowy nie urywa.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2012.01.12
Mniej horroru, więcej akcji. Dead Space 2 zmienia priorytety, ale wciąż pozostaje niesamowicie klimatyczną i rajcującą produkcją.
Seba01
Ekspert
2025.07.06
zvr
Ekspert
2025.04.20
manek23
Ekspert
2023.09.03
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.01.26
ereboss
Ekspert
2018.06.19
Janusz Guzowski
GRYOnline.pl Team
2017.06.11
ogórekdamian
Ekspert
2016.09.01
MadtPL
Ekspert
2016.05.15
Butryk89
Ekspert
2016.04.21
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
kęsik
Ekspert
2016.03.19
zvr
Ekspert
2016.03.17
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (22 936)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
buddookann Konsul
Widzę, po wpisach ze to nie tylko u mnie WSZYSTKIE bronie i pancerze są za darmo w sklepikach. Ponoć jakiś patch to wprowadził. Przecież to całkowicie psuje gre i chęć szukania kredytów.
Dlaczego to zrobiono ? Da sie to jakoś naprawić ?
buddookann Konsul
Super gra. Bawiłem się nawet lepiej niż w jedynce. Końcówka mocna. Walka mega satysfakcjonująca i nie irytująca.
Historia dobrze opowiedziana.
Z tymi odblokowanymi broniami i pancerzami to poradziłem sobie tak, że nie kupowałem tego co było za 0 kredytów.
ps. Dzięki
kozi3000 Generał
Po Dead Space Remake kolej na Dead Space 2 po 13 latach :). Polecam bo jest świetna o gra się świetnie na Xbox series s :). Polecam bo jest świetny klimat :). 10/10 - 2025 r. :).
kaczy316 Chorąży
I cyk Dead Space 2 ukończony to lecimy z opinią, trochę ciężko ocenia się starsze gry, bo trzeba się cofnąć do tamtych czasów w jakiś sposób i powiedzieć sobie czy w tamtych czasach ona była dobra, ale skoro w tych jest świetna to w tamtych też na pewno była, więc lecimy.
OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY Z FABUŁY
Fabuła, postacie, klimat: No powiem tak wszystko mi się tutaj mega podobało, fabuła od samego początku zaczęła mnie bardzo interesować, w sensie czemu znowu wybuchła jakaś epidemia, w ogóle gdzie my jesteśmy po tym co odwalaliśmy na Ishimurze w poprzedniej części i jak to wszystko dalej będzie wyjaśnione, także fabuła jest niesamowita i świetnie nawiązuję do pierwszej części, ogólnie uważam, że powinno się znać fabułę jedynki zanim przysiądzie się do dwójki, ja ograłem Remake jedynki, więc znam fabułę, nie wiem czy dużo się zmieniło względem pierwowzoru, ale wydaję mi się, że kontekst pozostał ten sam, postacie fajne, Isaac dalej świetny i przyjemnie się go słucha, bardzo fajny główny bohater, jeden z najlepszych moim zdaniem, niby zwykły inżynier, ale rozczłonkowuje necromorphy w najlepsze, w sumie po akcji na Ishimurze to już ma wprawę, tutaj nie jesteśmy na statku, a na jakiejś stacji, ogólnie nie wszystko ogarnąłem, bo gra jest jedynie po angielsku, a grałem w game passie to też nie chciało mi się bawić w ogarnianie spolszczenia, ale coś tam ogarnąłem, więc tyle co wiem to się wypowiem, więc wracając do postacie to są bardzo przyjemnie napisane Isaac ma schizy i walczy nie tylko z necromorphami, ale także z samym sobą co jest świetnie pokazywane prawie na każdym kroku, mamy niby jakichś pomocników, ale najpierw jakiś tam kościół chciał nas wykiwać potem ten Stross, który od początku był obłąkany i ostatecznie naszą jedyną sojuszniczką była Ellie, która była w porządku, ogólnie chodziliśmy po jakiejś stacji na jednym z księżyców chyba Jowisza, ale pewny nie jestem i tam doszło do wybuchu epidemii, a całość opiera się właśnie na walce Isaaca ze śmiercią swojej ukochanej, która umarła w jedynce, a przy okazji chciał dotrzeć do serca tej całej epidemii dlaczego to znowu wybuchło, bardzo przyjemnie to wyglądało, gra trzymała mega w napięciu na każdym kroku, fajny był w jednym rozdziale powrót na Ishimure, a klimat można kroić nożem naprawdę tak dobrego klimatu no niedawno w sumie grałem w Silent Hilla 2 Remake to tam był tak samo dobry klimat jak tutaj, ciężko powiedzieć, w której grze był lepszy, w obu to jest ścisła topka zarówno fabularnie jak i klimatycznie, także wszystko to fabuła, klimat i postacie są naprawdę świetne, nie ma minusów tutaj.
Gameplay: Cały gameplay dla mnie jest zrobiony tak bardzo dobrze, że nie nudzi kompletnie, przeszedłem grę w około 8-9 godzin z tego co pokazywał mi licznik i bawiłem się genialnie przy każdej okazji, broni jest multum do wyboru do koloru, każda robi co innego i jest bardzo fajna w użyciu, ja spróbowałem chyba każdej poza jakimś promieniem, miotaczem ognia i snajperką(nie używałem jej, ale nawet nie widziałem sensu, gdyż według mnie taka broń nie ma racji bytu w tego typu grze, gdzie przeciwnicy są w 90% sytuacjach na wyciągnięcie ręki, bo pomieszczenia nie są za duże w większości albo po prostu wyskakują Ci na łeb, dodatkowo ruszają się tak szybko jakby brali grali w jakieś F1, więc jak Cię zauważą to nawet nie ma opcji przycelować, znaczy tak jak mówię nie używałem tego, ale tak wywnioskowałem, może błędnie), bo akurat udało mi się opracować zestaw idealny dla mojego stylu gry, czyli standardowy i chyba najlepszy Plasma Cutter, Rifle Guna, Detonator oraz Line Guna, uważam to za najbardziej optymalny zestaw dla mnie, gdyż Plasma Cutter i Rifle Gun można było szybko wykończyć przeciwnika, który się niebezpiecznie szybko zbliżał do Ciebie, a Plasma Cutter działał też spoko na większe odległości, Detonator min był fajny, żeby strategicznie rozmieścić pułapki, szczególnie na tych durnych wrogów co się kryli i patrzyli zza winkla, żeby tylko Cię zaatakować z "zaskoczenia" to się ustawiało przy rogu taką pułapkę i kij im w oko, świetnie to działało, z kolei Line Gun był genialny, bo przenikał kilku wrogów, więc jak miałeś większą falę to wyjmowałeś Line Guna i ciąłeś po kilku na raz, także idealne pode mnie, wszystko to oczywiście za free, bo z tego co czytam to kiedyś dodali w jakimś patchu, że takie rzeczy można za free teraz mieć, więc kredyty wydawane były jedynie na kolejne power node'y i pod koniec na amunicję oraz medy, bo jak już byłem pod koniec to nawet power node'y mi nie były potrzebne, bo ulepszyłem wszystko co chciałem xD, ogólnie mechaniki przejrzyste i bardzo przyjemne, odcinanie kończyn wrogom dalej satysfakcjonuję niesamowicie, jedynie dlaczego dałem tej grze 9,5, a nie 10 to właśnie w przypadku gameplayu to irytowało mnie strasznie, że delikatnie gra zgubiła klimat po drodze, nie jakoś bardzo, ale delikatnie, głównie dlatego, że zamiast dalej w odpowiedni sposób rozmieszczać wrogów z sensem i w sytuacji gdzie powinni przerazić, to pod koniec gry jakieś ostatnie 4-5 rozdziałów, które były dość szybkie, ale jednak były to otrzymaliśmy przechodzenie z pomieszczenia do pomieszczenia, gdzie czekała Cię po prostu kolejna fala przeciwników do ubicia i zamiast być horrorem to stało się bezmyślną siekanką i to jest dla powód, żeby dać pół oceny mniej, dalej to było przyjemne siekanie, ale czasem po prostu chciałeś popchnąć fabułę do przodu, zobaczyć co dalej, to nie najpierw ubij 10 wrogów w jednym pomieszczeniu, 10 może nie wydaję się dużo, ale to prawie zawsze już byli Ci wrogowie w ostateczniej formie, że tak powiem, czyli Ci, którym nie odcinałeś kończyn po jednym strzale tylko po 3-5 nie liczyłem, ale coś koło tego, a weź jeszcze traf jak oni się ruszali jak paralitycy po amfetaminie, także no potrafiło zirytować jak miałeś 10 takich wrogów i potrafili pojawiać się kolejni nawet jak już wszystkich wybiłeś to znikąd Ci jakiś jeszcze kwasem na morde napluł, ale to tylko problem w ostatnich rozdziałach uważam, reszta jest genialna, model strzelania lepszy niż w niejednej grze z obecnych czasów, gameplay nie nudzi zdecydowanie, nie jest monotonny, dużo możliwości, systemy bardzo intuicyjne i łatwe do zrozumienia, a przy tym satysfakcjonujące, naprawdę fajnie to się zgrało, zupełnie jak w remake'u, a tak naprawdę poza tym, że grafika była gorsza to kompletnie nie czułem różnicy w rozgrywce, dalej było niesamowicie.
Grafika: Najcięższe co można pisać przy graniu w grę z przed 14 lat, dla mnie dalej jest bardzo dobra, jak na tamte czasy to nawet bym powiedział, że była świetna, a teraz dalej daję radę, powiem tak z podobnego okresu to grałem też w Wiedźmina 2 i w AC 2 i Brotherhood uważam, że nie tak dawno, także grafika naprawdę była solidna jak na tamte czasy i w sumie tyle mogę powiedzieć, na pewno nie odstrasza.
Optymalizacja: Nie miałem bugów i problemów z crashami ani spadków fpsów ani nic, także chyba dobrze, czasem jedynie ciało necromorpha potrafiło mi się zglitchować w drzwiach, ale nic poważnego.
No i w sumie to tyle o Dead Space 2, świetna gra, w którą samemu trzeba zagrać, ale na pewno najpierw ograć jedynkę, uważam, że każdy fan survival horroru odnajdzie się tutaj i będzie chciał przejść to od początku do końca, ja uwielbiam survival horrory, które mają świetny gameplay i potrafią przerazić oraz zainteresować fabułą, a to tutaj dostałem, uważam, że ta gra jest tak samo świetna jak Residenty oraz Silent Hill 2 Remake, naprawdę brawa dla twórców, bo dali kawał dobrej roboty, a mnie jeszcze czeka Dead Space 3! Uhuhu, co to za czasy, że bardziej wciąga mnie gra z 2011 roku niż taki Indiana Jones z zeszłego xDD.