Data wydania: 16 lipca 2021
Dwunasta część opartych na licencji Formuły 1 gier wyścigowych od studia Codemasters, a zarazem pierwsza wydana przez firmę Electronic Arts. W F1 2021 wprowadzono szereg nowości, na czele z trybem fabularnym i dwuosobową karierą.
GRYOnline
Gracze
Steam
F1 2021 to dwunasta część popularnej serii opartych na licencji Formuły 1 gier wyścigowych, nad którą pieczę sprawuje studio Codemasters. Jest to zarazem pierwsza odsłona cyklu opracowana po przejęciu tego zespołu przez firmę Electronic Arts, która wzięła na siebie obowiązki wydawcy.
W F1 2021 bierzemy udział w wyścigach Formuły 1. Dzięki oficjalnej licencji produkcja pozwala nam walczyć o zwycięstwo za kierownicami wiernie odwzorowanych bolidów, stawać w szranki z prawdziwymi zawodnikami reprezentującymi kultowe zespoły oraz jeździć na doskonale znanych torach. W grze powraca klasa Formuła 2, w ramach której możemy rozegrać sezon w wersji krótkiej, średniej lub pełnej, co stanowi doskonałe przygotowanie do głównej atrakcji, jaką są mistrzostwa Formuły 1. Warto zauważyć, że chcąc cieszyć się wszystkimi torami sezonu 2021, ostatecznymi wersjami bolidów F1 2021, a także aktualizacją klasy F2, musimy pobrać specjalną łatkę.
Opisywany tytuł aspiruje do miana symulacji, jednak autorzy nie zapominają o mniej doświadczonych graczach. W grze zaimplementowano szereg opcji pozwalających dostosować model jazdy do upodobań zarówno zaprawionych w bojach kierowców, jak i okazjonalnych zawodników. Po zakończeniu wyścigu można zobaczyć jego kluczowe momenty wybrane przez grę lub obejrzeć pełną powtórkę.
F1 2021 oddaje nam do dyspozycji szeroką gamę trybów gry. Największą nowością jest „Droga do sławy” – tryb fabularny, w którym musimy przebyć drogę przez dwa sezony Formuły 1, uczestnicząc w perypetiach naszego kierowcy poza torem i wcielając się w niego na torze. Poza tym pojawia się tu funkcja Real-Season Start, która śledzi rzeczywiste rankingi i pozwala rozpocząć trwający sezon od bieżącego momentu. W produkcji nie brakuje również trybu kariery, na potrzeby którego odświeżono system prowadzenia badań badawczo-rozwojowych i programów treningowych (wprowadzono również szybkie ćwiczenia). Co ciekawe, możemy w niego grać zarówno w pojedynkę, jak i z drugim graczem, współpracując lub rywalizując. Dopełnieniem tego wszystkiego jest Mój zespół, gdzie tworzymy jedenasty zespół i stajemy się jego kierowcą-menadżerem, prowadząc go do sławy.
Ponadto do gry trafił rozbudowany tryb multiplayer, pozwalający na zabawę przez Internet lub na podzielonym ekranie. Oprócz tego pojawia się tu moduł opracowany z myślą o e-sportowych rozgrywkach; poza kwalifikacjami online i aktualnościami oferuje on między innymi możliwość oglądania wyścigów serii F1 Esports Challenger i Pro Series.
F1 2021 jest pierwszą grą z serii, która trafiła na konsole dziewiątej generacji. Tytuł wykorzystuje ich możliwości, oferując między innymi ładniejszą grafikę z technologią RTX (na konsolach nowej generacji tylko w powtórkach) i szybsze wczytywanie wyścigów.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Xbox One
PC Windows
PlayStation 4
Xbox Series X/S
PlayStation 5
Gry podobne:
18GIER
Seria symulacji wyścigów bolidów Formuły 1, rozwijana w oparciu o oficjalną licencję Formula One World Championship Limited. Cykl stworzony został przez brytyjskie studio Codemasters znane m.in. z takich gier jak Colin McRae: DiRT 2 czy Race Driver: Grid.
29 czerwca 2021
Pogoda daje się we znaki, ale tego samego nie można powiedzieć o lipcowych premierach. Oficjalnie bowiem rozpoczynamy sezon ogórkowy! Na szczęście nie oznacza to że w tym miesiącu nie debiutuje kompletnie nic ciekawego.
Premiera F1 23 odbędzie się już za nieco ponad miesiąc. Tymczasem ze sprzedaży została wycofana edycja gry z 2021 roku. Jest to ciąg dalszy żniw, które EA zapoczątkowało po przejęciu Codemasters.
gry
Kamil Kleszyk
7 maja 2023
Ogłoszono tytuły, które w drugiej połowie marca trafią do usług Xbox i PC Game Pass. Wśród nich znajdziemy m.in. F1 2021, Crusader Kings 3 i Weird West.
promocje
Agnieszka Adamus
15 marca 2022
Forza Horizon 5 dalej pręży muskuły przed zbliżającą się nieubłaganie premierą, a tymczasem inne samochodówki rozwijają się jak gdyby nigdy nic – np. WRC 10, F1 2021, Automobilista 2 i Hot Wheels Unleashed. Mamy też kolejny filmik z Gran Turismo 7.
gry
Krzysztof Mysiak
24 października 2021
Autorzy DiRT 5 pracują nad nowym projektem, który ma być największą i najbardziej ambitną grą Codemasters od dekady.
gry
Adrian Werner
12 października 2021
Blake Jorgensen, dyrektor operacyjny i finansowy w Electronic Arts, jest zadowolony z wyników sprzedażowych, które generuje gra F1 2021 od Codemasters. Uważa on, że sposób, w jaki EA przejęło to studio, powinien spotkać się z większym uznaniem.
gry
Hubert Śledziewski
5 sierpnia 2021
Deweloperzy postanowili tymczasowo usunąć opcję ray tracingu z F1 2021 w wersji na PS5. Decyzja ta podyktowana jest koniecznością poprawienia stabilności produkcji.
gry
Michał Ciężadlik
20 lipca 2021
W ubiegłym tygodniu największymi bestsellerami Steam okazały się gry Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin oraz F1 2021. Doskonale poradziły sobie również produkcje MMORPG w postaci Swords of Legends Online i New World.
gry
Adrian Werner
19 lipca 2021
F1 2021 nadchodzi, a w sieci pojawiły się już pierwsze recenzje gry. Wnioskując po wpisach w serwisie Metacritic wygląda na to, że fani mogą spać spokojnie.
gry
Przemysław Dygas
13 lipca 2021
Po kilku miesiącach po zakupie Codemasters przez EA brytyjski deweloper straci prezesa oraz dyrektora finansowego. Szeregi firmy opuszczą Frank Sagnier oraz Rashi Varachia.
gry
Jakub Błażewicz
6 lipca 2021
Jak wygląda przyszłość Codemasters po przejęciu przez Electronic Arts? Najwyraźniej dobrze, bo prezes Andrew Wilson zapewnił, że brytyjski deweloper może cieszyć się równie wielką swobodą, co zespół Respawn Entertainment.
gry
Jakub Błażewicz
20 maja 2021
Popularne pliki do pobrania do gry F1 2021.
Wymagania sprzętowe gry F1 2021:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2130 3.4 GHz / AMD FX-4300 3.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 950 / 3 GB Radeon R9 280 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-9600K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 2600X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1660 Ti / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
(ray tracing) Intel Core i5-9600K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 2600X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 3070 / 16 GB Radeon RX 6800 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 182 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 25951 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
papież Flo IV
Ekspert
2022.03.21
Choć po FIFie 18 obiecałem sobie, że już nigdy nie kupię gry z tej samej serii kolejny rok z rzędu, to dla formułki zrobiłem wyjątek, bo też często kupowałem jej "aktualizacje" i nigdy się nie zawodziłem. Może ta z roku 2020 była słabsza, ale wybaczyłem jej, bo covid ostro w tym sporcie namieszał, a i tak postarano się wdrożyć coś świeżego do gry (w tym przypadku tworzenie własnego teamu). Niestety tutaj nie ma już co wybaczać, skończyła się taryfa ulgowa. Myślałem, że bardziej doświadczony powyżej kolega z gwiazdką miał gorszy dzień i dlatego zignorowałem jego listopadową opinię, ale teraz jedynie mogę się pod nią podpisać wszystkimi długopisami, którymi mam pod ręką.Przejęcie Codemasters przez EA dało odwrotny skutek od spodziewanego. Gra zaliczyła absolutny regres mimo wprowadzonych nowości. Po pierwsze nadal gra lubi scrashować w nieodpowiednim dla nas momencie. Choć u mnie zawsze takie coś działo się tutaj nad wyraz często, to jednak miałem swój sposób na ten problem. Wystarczyło odpalić grę w directX 11. Tutaj już jest tylko dwunastka więc niestety przypomniałem sobie o starych problemach.Mimo, że w poprzedniej edycji praktycznie wszystkie tory miałem obcykane to w sumie nic mi to nie dało, bo musiałem się uczyć tej gry na nowo. I nie chodzi tu o model jazdy (który przypomina bardziej specyfikację bolidów z sezonu 2022, bo są trochę bardziej ślamazarne na zakrętach), ale o wspominane wyżej w komentarzach przeklęte tarki. Nie wiem, może w opcjach mam włączony jakiś tryb gry gdzie głównym zadaniem jest omijanie jak największej ilości tarek, bo jazda tutaj nie przypomina za bardzo wyścigu do mety. Głównym konsultantem w tworzeniu gry był chyba Nikita Mazepin, bo nie wierzę, że w dzisiejszych czasach twórcy sami z siebie mogli zrobić takie coś. Aż musiałem sprawdzić pudełko po instalacji, bo już myślałem, że w sklepie mi dali kopię formuły z 2010. Choć nawet tam nie było w tym temacie aż tak źle, bo przynajmniej uślizg tam był w określonych miejscach, a nie jak tu gdzie zachodzi pełna losowość niczym w bitwach w europce universalis. W grze zaimplementowano 2 nowe tryby gry. Tryb fabularny i kariera dwuosobowa. I choć warto pogratulować twórcom za to, że co roku próbują wdrażać coś nowego, to niestety i w tym temacie można było wyciągnąć dużo więcej.Tryb fabularny jest średnio-dobry. Porównałbym go trochę do netflixowego serialu o F1 drive to survive- im mniej interesujesz się tym sportem, tym bardziej ci się spodoba. Na pewno na początku jest mega nużący, bo zaczyna się dokładnie tak samo jak inne fabuły z gier sportowych- młody wielki talent i ciężki początek jego kariery. Na szczęście potem ku zaskoczeniu fabuła przechodzi na historię drugiego kierowcy, który jest ciekawszy głównie dlatego, że jest wzorowany na Kimim Raikkonenie, a to jest prawdziwa legenda tego sportu jeśli chodzi o "charakterność". I wtedy fabuła zaczyna nabierać pędu, niestety i tu przedobrzyli.Posłużę się przykładem z prawdziwej F1, jak Carlos Sainz w 2019 i 2021 na ostatnich okrążeniach wywalczał podobnie wysokie miejsca to ludzie to zauważyli po kilku godzinach od zakończenia wyścigu.W dodatku nie mamy wglądu do klasyfikacji generalnej więc nie mamy żadnej motywacji by ciągnąć dalej tą historię. Aczkolwiek jest ona krótka więc nic nie stracimy jak ją ukończymy. Na pewno potencjał jest, wprowadzić więcej cutscenek, więcej wyborów (szczególnie, że nasi bohaterzy co chwila biorą udział w jakichś wielkich wywiadach do gazet sportowych i niestety są one wspominane tylko w mailach) i mamy materiał na najlepszy tryb fabularny z gier sportowych.Drugą nowością jest kariera dwuosobowa i przyznam, że to głównie dzięki tej nowości zakupiłem tą edycję. I o mój Boże takiego zawodu to ja dawno nie przeżyłem. Ten tryb jest tak zbugowany, że CDProjekt może się od mistrzów kodu uczyć jak się powinno wydawać niepełne produkty. Tu nic nie działa, albo bolidy zaczynają się teleportować i potem najszybsze okrążenie wyścigu na SPA zdobywa Haas z czasem minuta dziesięć, albo u graczy nie zgadza się pogoda i jeden wymija wszystkich na slickach podczas gdy cała stawka łącznie z drugim graczem ma ulewny deszcz. Dawno tak się nie zawiodłem. Aż jestem zdziwiony, że twórcy dodali w darmowych (szok, że EA na to się zgodziło) aktualizacjach nowe tory. Bo na przykład małych modyfikacji w Abu Dubu i Hiszpanii do teraz się w grze nie doczekaliśmy.I pewnie już bym był w drodze ponownej instalacji 2020-tki, gdyby nie inna zmiana, która sprawia, że w tą grę się dobrze gra. Mowa o inteligencji komputera. Boty już nie jeżdżą w rządku jakby cały wyścig jechali za safety carem. Jeżdżą jak prawdziwi kierowcy, może czasem za agresywnie, ale w końcu po tylu latach można poczuć, że jeździ się w królowej wszystkich motorsportowych serii. Czasem naprawdę musiałem się napocić, żeby się obronić przed atakami przeciwników. Dla mnie jako miłośnika czystej wyścigowej rywalizacji to jest przepiękna zmiana, dzięki której aż chce się wybaczyć te wszystkie wymienione przeze mnie błędy. Chciałbym, ale tego nie zrobię, w za dużo formuł zagrałem by na takie rzeczy przymykać oko.I dlatego tym bardziej żałuję, że tak dużo elementów tutaj spartaczono, bo to mogła być najlepsza formuła w historii...
Mikołaj Łaszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2022.02.22
Aleksy Leśniak
GRYOnline.pl Team
2021.10.23
wwad
Ekspert
2021.09.16
papież Flo IV Senator
Choć po FIFie 18 obiecałem sobie, że już nigdy nie kupię gry z tej samej serii kolejny rok z rzędu, to dla formułki zrobiłem wyjątek, bo też często kupowałem jej "aktualizacje" i nigdy się nie zawodziłem. Może ta z roku 2020 była słabsza, ale wybaczyłem jej, bo covid ostro w tym sporcie namieszał, a i tak postarano się wdrożyć coś świeżego do gry (w tym przypadku tworzenie własnego teamu). Niestety tutaj nie ma już co wybaczać, skończyła się taryfa ulgowa. Myślałem, że bardziej doświadczony powyżej kolega z gwiazdką miał gorszy dzień i dlatego zignorowałem jego listopadową opinię, ale teraz jedynie mogę się pod nią podpisać wszystkimi długopisami, którymi mam pod ręką.
Przejęcie Codemasters przez EA dało odwrotny skutek od spodziewanego. Gra zaliczyła absolutny regres mimo wprowadzonych nowości. Po pierwsze nadal gra lubi scrashować w nieodpowiednim dla nas momencie. Choć u mnie zawsze takie coś działo się tutaj nad wyraz często, to jednak miałem swój sposób na ten problem. Wystarczyło odpalić grę w directX 11. Tutaj już jest tylko dwunastka więc niestety przypomniałem sobie o starych problemach.
Mimo, że w poprzedniej edycji praktycznie wszystkie tory miałem obcykane to w sumie nic mi to nie dało, bo musiałem się uczyć tej gry na nowo. I nie chodzi tu o model jazdy (który przypomina bardziej specyfikację bolidów z sezonu 2022, bo są trochę bardziej ślamazarne na zakrętach), ale o wspominane wyżej w komentarzach przeklęte tarki.
Nie wiem, może w opcjach mam włączony jakiś tryb gry gdzie głównym zadaniem jest omijanie jak największej ilości tarek, bo jazda tutaj nie przypomina za bardzo wyścigu do mety. Głównym konsultantem w tworzeniu gry był chyba Nikita Mazepin, bo nie wierzę, że w dzisiejszych czasach twórcy sami z siebie mogli zrobić takie coś. Aż musiałem sprawdzić pudełko po instalacji, bo już myślałem, że w sklepie mi dali kopię formuły z 2010. Choć nawet tam nie było w tym temacie aż tak źle, bo przynajmniej uślizg tam był w określonych miejscach, a nie jak tu gdzie zachodzi pełna losowość niczym w bitwach w europce universalis.
W grze zaimplementowano 2 nowe tryby gry. Tryb fabularny i kariera dwuosobowa. I choć warto pogratulować twórcom za to, że co roku próbują wdrażać coś nowego, to niestety i w tym temacie można było wyciągnąć dużo więcej.
Tryb fabularny jest średnio-dobry. Porównałbym go trochę do netflixowego serialu o F1 drive to survive- im mniej interesujesz się tym sportem, tym bardziej ci się spodoba. Na pewno na początku jest mega nużący, bo zaczyna się dokładnie tak samo jak inne fabuły z gier sportowych- młody wielki talent i ciężki początek jego kariery. Na szczęście potem ku zaskoczeniu fabuła przechodzi na historię drugiego kierowcy, który jest ciekawszy głównie dlatego, że jest wzorowany na Kimim Raikkonenie, a to jest prawdziwa legenda tego sportu jeśli chodzi o "charakterność". I wtedy fabuła zaczyna nabierać pędu, niestety i tu przedobrzyli.
spoiler start
Ostatni wyścig, Verstappen z Hamiltonem walczą pewnie o mistrza, a tutaj mamy narrację, że cały świat wstrzymuje oddech i ekscytuje się teamową walką... o 4 miejsce:-(.
spoiler stop
Posłużę się przykładem z prawdziwej F1, jak Carlos Sainz w 2019 i 2021 na ostatnich okrążeniach wywalczał podobnie wysokie miejsca to ludzie to zauważyli po kilku godzinach od zakończenia wyścigu.
W dodatku nie mamy wglądu do klasyfikacji generalnej więc nie mamy żadnej motywacji by ciągnąć dalej tą historię. Aczkolwiek jest ona krótka więc nic nie stracimy jak ją ukończymy. Na pewno potencjał jest, wprowadzić więcej cutscenek, więcej wyborów (szczególnie, że nasi bohaterzy co chwila biorą udział w jakichś wielkich wywiadach do gazet sportowych i niestety są one wspominane tylko w mailach) i mamy materiał na najlepszy tryb fabularny z gier sportowych.
Drugą nowością jest kariera dwuosobowa i przyznam, że to głównie dzięki tej nowości zakupiłem tą edycję. I o mój Boże takiego zawodu to ja dawno nie przeżyłem. Ten tryb jest tak zbugowany, że CDProjekt może się od mistrzów kodu uczyć jak się powinno wydawać niepełne produkty. Tu nic nie działa, albo bolidy zaczynają się teleportować i potem najszybsze okrążenie wyścigu na SPA zdobywa Haas z czasem minuta dziesięć, albo u graczy nie zgadza się pogoda i jeden wymija wszystkich na slickach podczas gdy cała stawka łącznie z drugim graczem ma ulewny deszcz. Dawno tak się nie zawiodłem.
Aż jestem zdziwiony, że twórcy dodali w darmowych (szok, że EA na to się zgodziło) aktualizacjach nowe tory. Bo na przykład małych modyfikacji w Abu Dubu i Hiszpanii do teraz się w grze nie doczekaliśmy.
I pewnie już bym był w drodze ponownej instalacji 2020-tki, gdyby nie inna zmiana, która sprawia, że w tą grę się dobrze gra. Mowa o inteligencji komputera. Boty już nie jeżdżą w rządku jakby cały wyścig jechali za safety carem. Jeżdżą jak prawdziwi kierowcy, może czasem za agresywnie, ale w końcu po tylu latach można poczuć, że jeździ się w królowej wszystkich motorsportowych serii. Czasem naprawdę musiałem się napocić, żeby się obronić przed atakami przeciwników. Dla mnie jako miłośnika czystej wyścigowej rywalizacji to jest przepiękna zmiana, dzięki której aż chce się wybaczyć te wszystkie wymienione przeze mnie błędy. Chciałbym, ale tego nie zrobię, w za dużo formuł zagrałem by na takie rzeczy przymykać oko.
I dlatego tym bardziej żałuję, że tak dużo elementów tutaj spartaczono, bo to mogła być najlepsza formuła w historii...
Mr. JaQb Legend
Gra w zasadzie jest wykastrowaną kalką F1 2020 z dodanym trybem fabularnym.
W trybie kariery nie da się spojrzeć w telemetrię podczas treningów przed GP, w dodatku programy treningowe są narzucane z góry przez grę, co utrudnia sensowne rozplanowanie treningu. UI rozwoju bolidu to porażka pod względem intuicji, ciężko dojść do porównania osiągów bolidów w poszczególnych działach. AI czasami potrafi zwariować, gdzie jeden kierowca zaczyna potężnie odjeżdżać całej reszcie.
Nie spotkałem się jeszcze z gorszą implementacją funkcji multiplayer w grze wyścigowej, może nawet w żadnej grze. Wyszukiwanie gry jest obarczone wchodzeniem w sesje, do których nie da się wejść, wchodzeniem w sesje "na ślepo", bo czasami nie jest wyświetlany postęp, więc wchodzimy na początku wyścigu z 20 okrążeniami. Jak już wejdziemy do sesji, to czasami gra się po prostu blokuje na jednym z ekranów wczytywania, bo jeden z graczy nie może się wczytać. Dodatkowo system kar jest kompletnie spartolony, potrafi dać karę za uderzenie przez innego gracza od tyłu (!), ucieczkę z toru w celu ominięcia zderzenia (mimo braku uzyskania jakiejkolwiek przewagi), za wyprzedzenie kierowcy, który właśnie rozbił się o ścianę. Średnio na 30 minut użerania się z błędami, wywalaniem z sesji i ogólną topornością systemu udawało mi się przejechać jeden wyścig. Oczywiście w grze ghostowanie przeciwników występuje bardzo sporadycznie, przez co dostać strzał i skończyć wyścig na ścianie to powszechny wynik.
Tryb fabularny jest po prostu kiepski, brak jakiegokolwiek wglądu w statystyki sezonu, wyścigi są banalnie proste, wypowiedzi komentatorów nie odnoszą się do tego, co faktycznie wydarzyło się na torze. Teoretycznie jesteśmy teamem ze środka stawki, w praktyce każdy wyścig to P1 niezależnie od trudności jakie napotkaliśmy.
Lateralus Senator
Dobrze by było, gdyby w nowej części powrócili do klasycznych bolidów. Brakuje tego. Ale pewnie nikłe szanse. Czemu zrezygnowali...
premium844032985 Centurion
To moja pierwsza przygoda z grą z serii F1 (wyłącznie tryb singleplayer). Nigdy nie przepadałem za wyścigówkami torowymi ale w tym przypadku na korzyść tej gry na pewno przemówiło po pierwsze moje duże zainteresowanie F1 od paru lat, jak również możliwość podejmowania licznych aktywności w fabryce poza samym ściganiem. W pewnym momencie zaczęło mi brakować możliwości oddania w kolejnym już sezonie kierowania bolidem SI, zaś sam mógłbym skupić się tylko na rozwijaniu teamu ale niestety nie da się tak. Zresztą wówczas zmieniłby się gatunek gry na manager. Swoją drogą jestem bardzo ciekaw zapowiadanego na ten rok pierwszego oficjalnego F1 Manager 2022.