
Data wydania: 20 sierpnia 2019
Kooperacyjna gra akcji TPP z elementami RPG, w której trafiamy do postapokaliptycznego uniwersum i stawiamy czoła potworom zwanym The Root. Remnant: From the Ashes zostało opracowane przez studio Gunfire Games (autorów Darksiders III).
GRYOnline
Gracze
Steam
Remnant: From the Ashes to kooperacyjna gra akcji z elementami RPG, opracowana przez studio Gunfire Games (autorów trzeciej odsłony popularnego cyklu Darksiders). Tytuł pojawił się na rynku nakładem firmy Perfect World Entertainment.
Remnant: From the Ashes zabiera nas do postapokaliptycznego uniwersum, w którym świat został opanowany przez kreatury znane jako The Root. Ci, którym udało się przeżyć, każdego dnia muszą walczyć o przetrwanie, jednocześnie starając się znaleźć sposób na odesłanie najeźdźców tam, skąd przybyli.
W Remnant: From the Ashes akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja oddaje w nasze ręce trzy klasy postaci zwane Scrapper, Ex-Cultist oraz Hunter, specjalizujące się w walce na bliskim, średnim oraz dalekim dystansie; rozwój postaci jest jednak elastyczny i pozwala na sporą personalizację. W trakcie zabawy przemierzamy generowane proceduralnie światy, których topografia i rozmieszczenie przeciwników zmienia się za każdym razem, gdy je odwiedzamy. Przychodzi nam zwiedzić spustoszoną Ziemię, ale też zupełnie obce krainy, jak pustkowia Rhom, Labirynt czy porośnięta dżunglą Yaesha. Stawiamy czoła zróżnicowanym przeciwnikom; wśród adwersarzy można znaleźć zarówno mniejsze potwory atakujące w grupach, jak i gigantyczne maszkary pełniące rolę bossów.
W toku zmagań zdobywamy punkty doświadczenia i odblokowujemy nowe zdolności zwiększające nasze szanse na przetrwanie. Poza tym swój potencjał bojowy podnosimy, ulepszając posiadane uzbrojenie lub zaopatrując się w coraz lepszy ekwipunek; przedmioty można nabyć u handlarzy (których sprowadzamy do swojej bazy wypadowej) albo stworzyć samodzielnie, korzystając z systemu craftingu.
Gra posiada trójwymiarową grafikę przyzwoitej jakości. Na uwagę zasługują zwłaszcza szczegółowe projekty przeciwników.
Remnant: From the Ashes dopuszcza zabawę w pojedynkę, ale grę opracowano z myślą o trybie współpracy. Gracze mogą łączyć się w maksymalnie trzyosobowe drużyny.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 20 sierpnia 2019Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 20 sierpnia 2019Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 20 sierpnia 2019Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 21 marca 2023Angielskie napisy i dialogi
Wczesny dostęp:16 sierpnia 2019
Producent: Gunfire Games
Wydawca: Arc Games / Perfect World Entertainment
Polski wydawca: Plaion Polska / Koch Media Poland
 
Gry podobne:



4GRY
Cykl wykreowany przez studio Gunfire Games, którego wielu członków wcześniej pracowało w Vigil Games, tworząc m.in. dwie pierwsze części serii Darksiders. Choć marka narodziła się na zestawach rzeczywistości wirtualnej, to jednak szybko porzuciła je na rzecz standardowych platform – komputerów osobistych i konsol.
 
Aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Poradnik do Remnant From the Ashes to najlepsze porady do tego souls-like'a. Dowiecie się jak nie umierać za często, jak budować swoją postać oraz jak pokonać wszystkich bossów w grze. Opisujemy multiplayera, traits i najlepsze bronie.
26 czerwca 2020
Ruszyła letnia wyprzedaż Steam 2020! Na dworze raz upał, raz deszcz, a na Steamie? Na Steamie prawdziwa ulewa dobrych ofert – bierzcie póki ciepłe i korzystajcie z Summer Sale 2020. Powiadam bowiem, że jest w czym wybierać.
 
29 października 2019
Strach zaglądać do portfela, kiedy Lord Gaben kusi tak dobrymi ofertami! Nie bójcie się zatem przebierać w promocjach, bowiem jest w czym.
 
 
Subskrybenci Game Passa od dzisiaj mogą znaleźć w bibliotece usługi Remnant: From the Ashes oraz Remnant II. Obie produkcje studia Gunfire Games zgromadziły świetne recenzje.
gry
Maciej Gaffke
30 listopada 2023 09:27
 
Oferta Humble Choice na czerwiec 2023 roku liczy osiem gier. Daniem głównym paczki jest wciąż świeże Ghostwire: Tokyo.
gry
Hubert Śledziewski
6 czerwca 2023 19:52
 
Poznaliśmy gry, do których dostęp mają otrzymać subskrybenci abonamentu PlayStation Plus w marcu. Na liście znalazły się między innymi Final Fantasy VII Remake oraz Remnant: From the Ashes.
promocje
Miłosz Szubert
26 lutego 2021 15:10
Firma Perfect World Entertainment poinformowała, że ponad 10 milionów użytkowników Epic Games Store odebrało grę Remnant: From the Ashes w trakcie darmowego tygodnia.
gry
Bartosz Krawcewicz
22 sierpnia 2020 10:09
Zgodnie z zapowiedziami, kolejnymi grami, które będzie można zdobyć za darmo na platformie Epic Games Store, będą Remnant: From the Ashes oraz obie odsłony cyklu Alto. Promocja rozpocznie się dziś o godzinie 17:00.
promocje
Miłosz Szubert
13 sierpnia 2020 17:10
Przez następne siedem dni w Epic Games Store możemy za darmo odebrać kolejne dwa tytuły - Wilmot’s Warehouse oraz pierwszy epizod gry 3 out of 10. Natomiast w przyszłym tygodniu w nasze ręce trafi m.in. wydane w 2019 roku Remnant: From the Ashes.
promocje
Paweł Woźniak
6 sierpnia 2020 18:25
 
Studio Gunfire Games pochwaliło się sprzedażą Remnant: From the Ashes. Produkcja trafiła już do miliona nabywców. Przy okazji twórcy zdradzili plany dalszego rozwoju gry.
gry
Jakub Błażewicz
30 października 2019 19:30
Gra Remnant: From the Ashes otrzymała aktualizację z nową zawartością, obejmującą m.in. dodatkowy loch, w którym możemy się zmierzyć z nieznanymi wcześniej przeciwnikami.
gry
Adrian Werner
20 września 2019 11:21
Twórcy Remnant: From the Ashes zapowiedzieli, że za mniej więcej tydzień do gry trafi tryb przygody, który pozwoli na łatwiejsze zdobycie przedmiotów oraz poznanie innych bossów. Oprócz tego do produkcji będzie stale dodawana nowa zawartość.
gry
Paweł Woźniak
25 sierpnia 2019 13:52
Na rynku zadebiutował Remnant: From the Ashes, czyli gra akcji od autorów Darksiders III. Produkcja zbiera dobre recenzje i spotkała się z ciepłym przyjęciem przez graczy.
gry
Adrian Werner
20 sierpnia 2019 11:20
Popularne pliki do pobrania do gry Remnant: From the Ashes.
trainer Remnant: From the Ashes - v216 +18 Trainer - 9 października 2019
trainer Remnant: From the Ashes - v214.185 +12 Trainer (promo) - 17 sierpnia 2019
mod Remnant: From the Ashes - 100 Percent Save File - 18 czerwca 2021
trainer Remnant: From the Ashes - v255.957PS EPC 255.957P +17 Trainer (promo) - 14 stycznia 2021
trainer Remnant: From the Ashes - v234 +18 Trainer - 5 maja 2020
trainer Remnant: From the Ashes - v214 +15 Trainer - 20 sierpnia 2019
trainer Remnant: From the Ashes - v249.276P +17 Trainer (promo) - 30 sierpnia 2020
trainer Remnant: From the Ashes - v248.851 +17 Trainer (promo) - 24 sierpnia 2020
mod Remnant: From the Ashes - Remnant From The Ashes FOV Changer v.1.0.214857 - 15 marca 2020
trainer Remnant: From the Ashes - v235.609PS +17 Trainer (promo) - 6 maja 2020
Wymagania sprzętowe gry Remnant: From the Ashes:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i3-7350K 4.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB Radeon RX 470 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5-4590 3.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit.
Lista dodatków do gry Remnant: From the Ashes:

Dodatek
20 sierpnia 2020
Akcji
Remnant: From the Ashes - Subject 2923 to drugie płatne rozszerzenie oferujące fabularną kontynuację przygody wzbogaconą zarówno o dwie nowe lokacje, bossów oraz zwykłych przeciwników, jak i unikalne przedmioty do zebrania.
GRYOnline
Gracze

Dodatek
28 kwietnia 2020
Akcji
Swamps of Corsus to pierwsze płatne rozszerzenie do wydanej w 2019 roku gry akcji z elementami RPG – Remnant: From the Ashes. Dodatek wprowadza nową lokację oraz Survival Mode, który zwiększa poziom trudności rozgrywki.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 667 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 44298 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MarcinB323
Ekspert
2025.02.20
20-20-25. Bardzo dobry tytuł soulsy tylko nastawiony na strzelanie. Gra się jak w inne soulsy (ogniska, odradzanie wrogów, spora liczba bossow, jest trudno i trzeba sporo powtarzać itp) jednak mechanika strzelania odróżnia tą grę od innych. Samo strzelanie jest świetne. Bardzo przyjemnie się trafia we wroga a on świetnie reaguję na postrzał, bossowie są wymagający ale nie za trudni, gra wymaga skupienia ale nagradza za to. Jedyna wada to lokacje które są dość małe i proste praktycznie są to zawsze proste wąskie korytarze ale są zróżnicowane ( ziemia, lasy, bagna, pustynie-najlepsze) polecam.

RoyPremium
Ekspert
2024.08.11
Na pierwszym bossie to właśnie wychodzi soulsowy klimat tej produkcji. Tak naprawdę to trzeba się pogodzić, że się go szybko lub na pałę nie rozwali. Ale w sumie to nie jest trudny, dalej będzie wiele gorszych bossów :) Poziom trudności jest bardzo sensowny, a satysfakcja z rozwalania bossów spora.

Pitplayer
Ekspert
2022.12.05
Dziś ukończyłem po dłuższej przerwie, bardzo dobry tytuł, prekursor tego jak powinny wyglądać "strzelane soulslike'i". Ma jednak kilka rzeczy które mi się nie podobają.Platforma Xbox series XPLUSY:- fantastyczny model strzelania oraz porządne uniki w połączeniu z nienaganną kamerą, nawet odległego przeciwnika można trafić w głowę. W takiej grze to mus i twórcy dowieźli bardzo prosty lecz idealny gameplay , niech inni devi patrzą jak się to robi jeśli chcieliby zrobić soulslik'a z bronią palną- fajne bronie, pod koniec nie rozstawałem się z kuszą- rewelacyjny początkowy klimat, mimo że grafika stylizowana to jednak klimat postapo w Oddziale 13 wylewa się na ekran, również początkowe lokacje trzymają poziom, z późniejszych terenów podobały mi się bagna i wielki las- na obecnej generacji 4k60 wszystko płynnie i ostro- kilka przyjemnych utworów muzycznych choć większość bez większego wyrazu- jest trochę pomysłowych fajnych bossów- bardzo ciekawe lore, którego niestety nie śledziłem ale na YT można ogarnąć jak doszło do całej tragedii spowodowanej przez ROOT - źródło i jest to kawałek niezłego sci-fiMINUSY:- brak napisów PL- niektóre lokacje mało ciekawe, osobiście nie lubię pustynnych terenów i tam się nudziłem- proceduralnie tworzony świat co widać- żeby spotkać wszystkich bossów trzeba zrobić reroll świata w oddziale 13 i iść kampanię od nowa, trochę mi nie chce ale może kiedyś- wkurzają nieczytelna mapa, parę razy się zgubiłem- z Ward 13 nie można teleportować się do bossa, najpierw do głównej lokacji a potem bieganina, ehhh- loadingi nie są może długie ale przy częstych teleportach irytująGrałem single offline na normalu i gra potrafiła dać w kość, warto starać się grindować postać oraz ulepszać i kupować nowe bronie niektóre uznałbym wręcz za OP. Życzyłbym sobie więcej takich strzelanych soulsów, gdy gra mnie zassała potrafiłem grać 3h bez przerwy.... a może i dłużej;)https://www.youtube.com/watch?v=F9BzdyueMf0&t=1764s&ab_channel=TiptoeTheTank

Szugob
Ekspert
2021.04.24
Strzelanka w soulsowych ramach z podróżami po fantazyjnych światach. Bez większych ambicji. Na minus drażniące walki z bossami, pełne dezorientujących mobków.

m4tekt
Ekspert
2020.03.26
Remnant: From the Ashes 7.5/10Czas ukończenia: 10-20hPlatforma: Xbox One XGra ukończona w dwuosobowej kooperacji. Remnant to przyjemny shooter z tajemniczym przygnębiającym światem nastawiony na upgrade ekwipunku, eksploracje oraz walkę. Fabuły niestety nie znam, bo nie skupialiśmy się na niej a odstępy między sesjami gry nie pomagały zagłębieniu w ten temat. Świat przedstawiony w tytule jest mroczny, pełny tajemnic a jego eksploracja jest przyjemna. Upgrade ekwipunku jest symboliczny, niby obrażenia się zwiększają, pancerz rośnie ale nie czuć jakoś specjalnie tego progresu. Ilość ekwipunku jest wystarczająca ale grę można przez bez problemu w tym czym zaczynamy, oczywiście levelując jego poziom. Model walki jest ok ale nic poza tym. Strzela się zdecydowanie przyjemniej niż walczy w zwarciu a machanie mieczem sprowadza się do konieczności. Potyczki z bossami to bardziej taktyczny element gry w którym musimy poznać swojego przeciwnika i następnie dostosować się do panujących warunków. Rozwój postaci jest bardzo prosty i sprowadza się do przydzielania punktów talentów, które zdobywamy pokonując przeciwników lub znajdując w formie tzw. Znajdziek. Niestety gra nie posiada nawet Polskich napisów co również utrudniło jej odbiór. Reasumując, gra jest dobra ale czuć w niej braki budżetowe. Plusy:+ Klimat+ Eksploracja+ Kooperacja+ Grafika+ Prosty rozwój postaci+ Konstrukcja mapMinusy:- Brak wersji PL- Brak zróżnicowanego ekwipunku- Nie czuć progresu ulepszanego ekwipunku - Końcówka gry

Vlad Tepes
Ekspert
2019.09.28
Gra skończyłem dwukrotnie w tym na hardzie, zdobyłem wszystkie osiągnięcia na Steam, większość broni (zostały mi chyba dwie białe), pancerzy i traitów. Grałem zarówno solo, jak i w co-opie. Grało się dość przyjemnie, lecz dłuższe sesje trochę nużą.Głównym tego powodem są głównie powtarzalne lokacje zbudowane z takich samych klocków. Myślę, że w soulslikach proceduralnie generowany świat nie spełnia swego zadania i znacznie lepiej sprawdzał by się taki, jak w Immortal - Unchained. Generalnie w/w wspomniana giera wydaje mi się ciekawsza. Grę polecam, ale raczej po obniżce ceny. Sam pewnie jeszcze wrócę, jak dodadzą nowy content, by skończyć grę na nightmare - na razie nie widzę by ktoś się dołączał do rozgrywki na tym poziome trudności, a samemu jest dość trudno... i nudno...
Kalem
Gracz
2024.07.30
Gra zapowiadała się początkowo nawet ciekawie. Bardzo ładna grafika, czytelna, klarowna, bez nadmiaru rozpraszających uwagę detali i postprocesingu i zarazem dobrze zoptymalizowana. Potem jednak jest już gorzej. Fabuła kompletnie jałowa, nawet nie wiadomo za bardzo o co chodzi i chyba twórcom też nie zależało byśmy się dowiedzieli ani w to zagłębiali. Przeciwnicy to porażka, jakieś takie potworki z tektury. Znikają zaraz po zabiciu, nie ma krwi, flaków nic, tylko światełka i dymek, fatalne wrażenie. Sama walka nawet ciekawie przemyślana, ale tylko do momentu. Generalnie nie jest ciężko, aż dochodzimy do pierwszego bossa w kanałach, który jest totalnie niesparowany z poziomem trudności, przypuszczam że większość osób zaliczyło tu ragequita. Według mnie zmarnowany potencjał, kilka elementów jest spoko, ale całość nie robi dobrego wrażenia, a niezbalansowany poziom trudności powoduje frustrację zamiast frajdy z grania.
![xKoweKx [stalker.pl]](https://cdn.gracza.pl/galeria/forum/avatary/683366_16.jpg)
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2024.03.20

Pitplayer
Ekspert
2022.12.06
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (44 298)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Pitplayer Senator
Sh4d0w_1938 Centurion

Świetna gra, szkoda że tak krótka. Całość skończyłem w 13h na normalu, a zrobiłem prawie wszystko. Na koniec można nadal expić w trybie Adventure i potem grać na wyższych poziomach trudności, ale nowego contentu już potem nie ma, a szkoda. DLC nie grałem, biorę się od razu za 2 część.
Mimo tego, że jest bardzo krótka, to jest to jedna z lepszych gier pod względem gameplayu w jakie grałem. Duża różnorodność broni i przeciwników, dobrze wykonane mapy. Nie za duże, nie za małe.
Ogromnym plusem gry jest również to, że w grze nie ma złych broni, armorów, ani umiejętności. Wszystkim da się grać, ale co będzie lepsze zależy już od nas i naszego stylu gry. Ja przez większość czasu biegałem z karabinem i hunter pistolem, lecz pod koniec zmieniłem na kuszę + revolver.
Poziom trudności na normalu jest dobrze wyważony, tak to powinno być w większości gier. Zwykli przeciwnicy padają na strzała lub dwa, ale biją sporo, wystarczy chwila nieuwagi i sami padamy. 
Poziom trudności bossów jest tak zrobiony, że stanowią wyzwanie, ale nie są aż tak męczący jak w typowych soulsach. Każdy boss jest inny i trzeba się go nauczyć i potarzać walkę kilkukrotnie. Może z raz czy dwa na farcie udało mi się pokonać jakiegoś za pierwszym razem. W większości przypadków miałem kilka prób. Na duży plus również to, ze gra umożliwia zmianę broni i umiejętności (modów) w każdej chwili, co pozwala dostosować się pod każdego bossa.
Podsumowując gra krótka, ale warta zagrania. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Zarówno casuale, jak i miłośnicy soulsikeów. Jest to chyba jedna z łatwiejszych gier jeśli chodzi o gatunek souslike, gdyż podczas śmierci nie tracimy zupełnie nic oprócz czasu. Tak więc jest idealna jako wejście w ten gatunek.
Kalem Chorąży
Gra zapowiadała się początkowo nawet ciekawie. Bardzo ładna grafika, czytelna, klarowna, bez nadmiaru rozpraszających uwagę detali i postprocesingu i zarazem dobrze zoptymalizowana. Potem jednak jest już gorzej. Fabuła kompletnie jałowa, nawet nie wiadomo za bardzo o co chodzi i chyba twórcom też nie zależało byśmy się dowiedzieli ani w to zagłębiali. Przeciwnicy to porażka, jakieś takie potworki z tektury. Znikają zaraz po zabiciu, nie ma krwi, flaków nic, tylko światełka i dymek, fatalne wrażenie. Sama walka nawet ciekawie przemyślana, ale tylko do momentu. Generalnie nie jest ciężko, aż dochodzimy do pierwszego bossa w kanałach, który jest totalnie niesparowany z poziomem trudności, przypuszczam że większość osób zaliczyło tu ragequita. Według mnie zmarnowany potencjał, kilka elementów jest spoko, ale całość nie robi dobrego wrażenia, a niezbalansowany poziom trudności powoduje frustrację zamiast frajdy z grania.
Kalem Chorąży
Po zablokowaniu się na jednym z bossów zostawiłem tą grę. W między czasie przeszedłem część drugą, po czym wróciłem do jedynki i w końcu ją zmęczyłem do końca. Ogólnie rzecz biorąc podobała mi się bardziej niż dwójka, mniej przekombinowana, nie trzeba było tracić czasu na bezsensowne modyfikatory, ulepszenia itp. jak to ma miejsce w dwójce. Fajna grafika i bardzo dobrze zoptymalizowana.
Mimo wszystko obydwie części są w zasadzie takie same, dwójka różni się po prostu poziomem skomplikowania i namnożenia dodatkowych zwykle niepotrzebnych rzeczy. Momentami dobrze się bawiłem i gra potrafiła wciągnąć, a to głównie ze względu na dobrze opracowaną mechanikę walki, jej dynamizm i możliwość strzelania lub atakowania wręcz. 
Niestety gierka ma również mnóstw wad, nierówny poziom trudności oraz marna strona fabularna.
Szczególnie frustrujące są walki z bossami, praktycznie każda taka potyczka jest nastawiona na przytłoczenie gracza ilością bodźców, wprowadzenie strasznego chaosu i rozproszenie uwagi. Niemal każdy boss spawnuje potworki, strzalające orby i inne badziewia. Do tego nieustanna zmiana magaznków itp.
Finalny boss w I oraz II to kompletna porażka, wiedząc że to i tak koniec nie chciało mi się nawet z nim męczyć, bo walka z nim zawierała niemal wszystkie beznadziejne cechy poprzednich bossów.   
Podsumowując na zakończenie gry miałem takie uczucie lekkiego niesmaku, tak jakbym jednak zmarnował te kilkanaście godzin. Grze brakuje jakiegoś spójnego klimatu, ciekawej historii. Mieszanie w jednej grze różnych światów jak fantasy, post-apo, jakieś futurystyczne SF nie wychodzi na dobre, dostajemy taką bezkształtną masę, ładnie co prawda opakowaną graficznie, ale bez większej głębi.