Data wydania: 14 września 2017
Osadzona w realiach starożytnych Chin turowa strategia 4X autorstwa studia Ntronium Games. Oriental Empires skupia się na drobiazgowym odtworzeniu historii chińskiego imperium na przestrzeni trzech tysięcy lat – od roku 1500 p.n.e. aż po rok 1500 n.e. Podczas zabawy wcielamy się w rolę przywódcy niewielkiego plemienia, a naszym zadaniem jest uczynienie z jego wioski potężnego imperium, co wymaga od nas m.in.
Gracze
Steam
Oriental Empires to pecetowa turowa strategia 4X. Opracowało ją studio Ntronium Games, a na czele projektu stał Robert T. Smith, który pełnił rolę głównego projektanta przy Medieval II: Total War oraz Armada 2526.
Akcja toczy się w starożytnych Chinach i celem autorów było realistyczne odtworzenie historii oraz cywilizacji tego kraju. Gra obejmuje swoim zakresem okres trzech tysięcy lat – od roku 1500 p.n.e. aż po 1500 rok. Zabawę rozpoczynamy jako wódz niewielkiego plemienia i naszym zadaniem jest oczywiście przeobrażenie go w wielkie imperium. W tym celu uprawiamy ziemię, gromadzimy surowce, wznosimy nowe miasta oraz werbujemy i szkolimy amię.
Konieczne jest ustalanie praw, konstruowanie budynków, prowadzenie badań nad nowymi technologiami, jak również rozwijanie kultury oraz dbanie o zaspokajanie religijnych potrzeb podwładnych. To ostatnie odgrywa kluczowa rolę, gdyż ostatecznym celem gracza jest sprawienie, aby jego cesarz został powszechnie uznany przez chińskie społeczeństwo za Syna Niebios i prawowitego władcę świata.
Oczywiście nie tylko my mamy chrapkę na tytuł cesarza, dlatego konieczne jest podporządkowywanie sobie innych stronnictw, czego możemy dokonać zarówno siłą, jak i dyplomacją. W sumie w grze znalazło się szesnaście frakcji dysponujących unikalnymi cechami i na początku rozgrywki wybieramy, którą z nich pokierować. Wszystko to rozgrywana się na obszernej mapie, dokładnie odtwarzającej geografię Chin i Mongolii.
Podczas zabawy nie unikniemy także wojen. Bitwy imponują rozmiarami i mogą w nich brać udział tysiące jednostek. Twórcy zadbali o to, aby w ramach każdego oddziału wyraźnie widoczne były odmienne twarze i ubiory, tak abyśmy nie dowodzili armiami klonów. Starcia rozgrywane są w systemie turowym, na tej samej mapie, na której zajmujemy się zarządzaniem imperium. Bezpośrednia kontrola nad armiami jest mocno ograniczona - wydajemy tylko ogólne rozkazy i ustalamy formacje, a następnie na tej podstawie sztuczna inteligencja rozgrywa bitwę, a my jedynie obserwujemy biernie jej przebieg.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Firma Iceberg Interactive ujawniła grę Oriental Empires, czyli turową strategię, w której zajmiemy się podbojem starożytnych Chin. Na czele zespołu produkcyjnego stoi Robert T. Smith, czyli główny projektant Medieval II: Total War.
gry
Adrian Werner
18 kwietnia 2015 14:25
Popularne pliki do pobrania do gry Oriental Empires.
Wymagania sprzętowe gry Oriental Empires:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3230M 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 8500 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Oriental Empires:
DLC Genghis 13 listopada 2018
Średnie Oceny:
Średnia z 45 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 2552 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Pejotl Senator
Dokładnie - to taka uproszczona Cywilizacja z elementami TW. Gramy w turach wydając rozkazy armiom a później gra rozgrywa ruchy. Jak armie się spotkają to dochodzi do bitew lub oblężeń rozgrywanych w real-time, ale bez ingerencji gracza. Wcześniej można ustawić jednostkom w armii zachowanie (szarżuj, okrążaj, strzelaj, wycofuj się, stój itp.). Jedna armia to max 8 jednostek więc prawdziwa zabawa zaczyna się jak w pobliżu znajdzie się kilka armii. Bitwę można obserwować na zbliżeniu - nie ma jednak powtórek, jeśli mamy kilka bitew to można się między nimi przełączać, można więc wybrać tę najciekawszą ;-)
W drzewku technologii w zasadzie trzeba wynaleźć wszystko (no, prawie), więc nie ma większych kombinacji.
Rozwój miast - pola uprawne, wycinanie lasu, drogi i budynki specjalne - zarówno na mapie (kopalnie, kapliczki, przystanie na rzekach) jak i w miastach (koszary, handlarze, mury obronne, pałace itp.)
Podstawą jest handel między miastami, przynosi najwięcej kasy.
Co ciekawe chłopi potrafią się zbuntować jeśli każemy im zbyt dużo budować. Bunt chłopski jest przykry, bo na stronę buntowników przechodzą jednostki milicji (czytaj: tańsze wojsko) jesli tylko znajdą się w pobliżu - trzeba więc powoływać drogie jednostki arystokratów. Może zdarzyć się też bunt arystokracji jeśli mamy za dużo miast i nastąpi zmiana władcy (przejściowo spada nam autorytet władzy królewskiej).
Ewers Chorąży
Miłe zaskoczenie, jest naprawdę bardzo grywalna. Rozwój imperium a szczególnie jego stabilne reformowanie to wielki klucz do zwycięstwa, oprócz tego wymóg umiejętnego utrzymywania i używania armii. Gra się przyjemnie, rozgrywka jest nawet nieliniowa jeśli chodzi poprowadzenie kampanii wojennej czy wydanie edyktu. Jeśli będą jeszcze mody to może być to baza pod bardzo przyzwoite 4X
zanonimizowany947190 Pretorianin
Taka tam kalka Cywilizacji