Data wydania: Anulowana
Stworzona przez autorów Minecrafta gra science-fiction łącząca elementy gwiezdnego symulatora, zręcznościówki i sandboxa. Gracze obejmują kontrolę nad statkiem kosmicznym eksplorującym dogorywający wszechświat wiele bilionów lat od dnia dzisiejszego. Duży nacisk położono na realizm i aspekty inżynieryjne zabawy.
0x10c to kosmiczny sandbox, w którym wcielamy się w członka załogi statku kosmicznego eksplorującego galaktykę znajdującą się w końcowych fazach swojego istnienie. Grę wyprodukowało studio Mojang, a rolę głównego projektanta pełnił czyli Markus „Notch” Persson. Innym słowy, za tym tytułem stoi ten sam zespół, który dał światu kultowego Minecrafta.
Akcja toczy się w alternatywnej rzeczywistości, gdzie wyścig kosmiczny nigdy się nie zakończył. Dzięki temu w szybkim czasie podróże gwiezdne stały się powszechnością dla korporacji oraz bogaczy. W 1988 roku na rynek trafiła nowa generacja komór hibernacyjnych kompatybilnych ze wszystkimi popularnymi komputerami 16-bitowymi. Niestety, jako formę zapisu danych wykorzystywała ona grubokońcowość (ang. big endian), podczas gdy ówczesne systemy komputerowe działały w oparciu o cienkokońcowość (ang. little endian). W rezultacie w sterownikach komór pojawił się potężny błąd, który zaprogramowany czas hibernacji trwający 0x0000 0000 0000 0001 lat przestawił na 0x0001 0000 0000 0000. Gra rozpoczyna się w roku 281474976712644. Pierwsi ludzie zaczynają budzić się z uśpienia i odkrywają, że wszechświat jest już w stanie agonalnym. Większość odległych galaktyk zaginęła na skutek zjawiska przesunięcia ku czerwieni, procesy gwiazdotwórcze dawno uległy zanikowi, a przestrzeń kosmiczną zapełniły gigantyczne czarne dziury.
0x10c, podobnie jak Minecraft - jest sandboxem i pozwala na swobodną eksplorację wirtualnego świata, nie narzucając graczom sztywno wytyczonych celów. Duży nacisk położono na realizm i aspekty inżynieryjne zabawy. Gra oferuje rozbudowaną wirtualną ekonomię, opartą na wydobywaniu surowców i handlu. Podróżujemy głównie za pomocą statków kosmicznych. Nie zabrakło też lądowania na planetach oraz bitew gwiezdnych przeciwko sztucznej inteligencji oraz innym graczom.
Wyjątkowo ciekawym elementem zabawy jest mechanika obsługiwania statków kosmicznych. Każdy z nich posiada generator energii i wszystkie systemy, które do niego podłączymy zużywają jej określoną ilość. Wymusza to podejmowane ciężkich decyzji taktycznych. Przykładowo, system aktywnego kamuflażu wymaga tak dużo prądu, że aby zadziałał konieczne jest wyłączenie większości urządzeń na pokładzie, w tym również wszystkich źródeł światła. Cały statek kontrolowany jest zresztą za pomocą wirtualnego komputera. Co ciekawe, nie jest to jedynie atrapa. Zamiast tego autorzy udostępnili w świecie gry w pełni funkcjonalny 16-bitowy komputer, który można dowolnie programować. Każdy z graczy może na własnym statku używać do trzech tego typu maszyn. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawet napisać na niego oddzielną grę i potem udostępnić ją pozostałym graczom w pokładowej stołówce.
0x10c pozwala bawić się samotnie lub wziąć udział w rozgrywkach multiplayer i oba te tryby połączone zostały za pomocą sieciowego systemu nazwanego Multiversum. Bezustannie symuluje on fizykę świata oraz oblicza działania wszystkich wirtualnych komputerów, nawet gdy nie jesteśmy zalogowani. Oczywiście gracze nie mający ochoty na dzielnie gry z innymi ludźmi mogą kompletnie zignorować ten system ograniczając się tym samym do samotnej - a przy tym pozbawionej abonamentu - rozgrywki.
Całość utrzymana została w surowej oprawie wizualnej przywodzącej na myśl wizję przyszłości która panowała w latach 80-tych. Znakomitą większość obiektów w grze pozbawiono tekstur, oferując w zamian pokryte jednolitą barwą wielokąty wsparte nowoczesnym oświetleniem. Sam twórca porównuje styl oprawy do produkcji takich jak Frontier: Elite II.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Mojang Studios
Wydawca: Mojang Studios
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Dziś piszemy m.in. o nowym modelu PlayStation 3 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, zapowiedzi gry Ryu Ga Gotoku Ishin, a także anulowaniu prac nad produkcją 0x10c. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
19 sierpnia 2013 14:35
Markus "Notch" Persson zawiesza na razie prace nad swoim nowym projektem, grą zatytułowaną 0x10c. Powodem tej decyzji ma być kreatywna blokada autora. Tytuł według zamierzeń ma być symulatorem, w którym gracze budują i zarządzają statkiem kosmicznym.
gry
Michał Kułakowski
7 kwietnia 2013 15:40
Markus „Notch” Persson nie rezygnuje z abonamentu w swojej nowej grze - 0x10c. Deweloper tłumaczy taką decyzję koniecznością utrzymania infrastruktury serwerowej, chociaż przyznaje, że jest otwarty na inne opcje (np. free-to-play).
gry
Szymon Liebert
30 listopada 2012 12:10
W sieci pojawił się nowy zapis rozgrywki z kosmicznego sandboksa 0x10c, czyli nowego projektu twórcy Minecrafta. Przy okazji ujawniono też kilka świeżych informacji na temat samej gry.
gry
Adrian Werner
13 października 2012 16:49
W sieci pojawił się pierwszy zapis rozgrywki z kosmicznego sandboksa 0x10c, czyli nowego projektu twórcy Minecrafta. Filmik pochodzi z bardzo wczesnej wersji, ale pozwala zobaczyć w jaki styl celują autorzy.
gry
Adrian Werner
4 października 2012 09:30
W Internecie pojawiły się obrazki pochodzące z nowej produkcji studia Mojang, 0x10c. Większość z nich jednakże nie została oficjalnie wypuszczona przez twórców Minecrafta.
gry
Michał Kowalski
12 kwietnia 2012 11:05
Twórca Minecrafta ujawnił swój kolejny projekt. Będzie to kosmiczne MMO osadzone kilkaset bilionów lat w przyszłości, w którym gracze będą eksplorowali dogorywający wszechświat i toczyli w nim spektakularne bitwy gwiezdne.
gry
Adrian Werner
4 kwietnia 2012 08:45
zanonimizowany940741 Junior
Na kanale YT GameChap Różne informacje na temat tej gry ale tylko po angielsku :(
szyszka_PC Generał
Może i dobrze, że Notch zrezygnował z tego projektu. Znowu byśmy otrzymali lagujące się g*wno w Javie. Notch miewa fajne pomysły na gry, ale kompletnie nie umie ich zrealizować.
Guwnokp Centurion
@szyszka_PC Zgadzam się. A tak to Java nie nadaje się na renderowanie wycieków.
zanonimizowany792019 Pretorianin
bardzo ambitnie się zapowiada