
Data wydania: 25 listopada 2011
Post-apokaliptyczny survival horror, opracowany przez będące częścią koncernu Nicolas Games studio Intoxicate. Akcja gry toczy się w alternatywnej rzeczywistości roku 2035, w świecie wyniszczonym przez III wojnę światową i wybuch potężnej bomby wodorowej. Bohaterem opowieści jest psychiatra Albert Tokaj, zamieszkujący jeden z zamkniętych podziemnych schronów.
GRYOnline
Gracze
Afterfall: inSanity to survival horror rozgrywający się w post-nuklearnym świecie znanym jako Afterfall. Za opracowanie dzieła odpowiadają firmy Intoxicate Interactive oraz Nicolas Games. Tytuł jest swoistym wprowadzeniem do stworzonego od podstaw uniwersum, w którym osadzono inne projekty dewelopera.
inSanity przenosi nas do alternatywnej przyszłości roku 2035, w której cała ludzkość odczuwa skutki nie tylko trzeciej wojny światowej, ale i wybuchu potężnej bomby wodorowej o nazwie Entropia. Wobec kompletnie nieprzystępnych warunków panujących na powierzchni ludzie zmuszeni zostali do życia w specjalnych schronach. Gracz wciela się w jednego z ocalałych mieszkańców, pamiętających okres sprzed kataklizmu i próbujących odnaleźć się w nowym środowisku pełnym nieznanych dotąd zagrożeń. Schron „Chwała” – w którym przebywa główny bohater gry, Albert Tokaj – początkowo wydaje się bezpiecznym schronieniem. Wszystko zmienia się jednak wraz z dotarciem do wewnątrz budynku tajemniczego wirusa, który dziesiątkuje mieszkańców Chwały. Zadaniem gracza jest złagodzenie skutków działania tajemniczego schorzenia i jednocześnie znalezienie winnego, odpowiedzialnego za tę sytuację.
Miejscem akcji są zarówno ciasne i klaustrofobiczne korytarze wspomnianego schronu, jak i otwarte przestrzenie miasta zrujnowanego przez wyniszczającą wojnę. Jego mieszkańcy zmagają się z wieloma przeciwnościami losu i przerażającymi tajemnicami. Świat Afterfall zaludniony jest nie tylko przez zwykłych ludzi, ale także mutantów i prawdziwych dziwaków. Dzięki systemowi Freefight, pozwalającemu na skorzystanie z elementów otoczenia podczas walki, możemy w każdej chwili sięgnąć po zaimprowizowaną broń i zlikwidować przeciwników. Uczucie ciągłego zagrożenia pogłębia specjalny moduł gry o nazwie FearLock, wpływający na postrzeganie rzeczywistości przez głównego bohatera pod wpływem strachu.
Do stworzenia odpowiednio sugestywnego i mrocznego środowisko gra wykorzystuje możliwości silnika Unreal trzeciej generacji. Do prac nad polską wersją językową zaproszono około setkę aktorów, zaś głos głównemu bohaterowi podłożył Michał Żebrowski.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
Xbox 360 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
PC Windows 25 listopada 2011Polskie napisy i dialogi
Producent: Intoxicate Studios
Wydawca: Just-A-Game
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Po Wiedźminie 2 i Dead Island kolejna polska gra chce zawojować światowy rynek. Z jakim rezultatem?
3 marca 2019
W ostatnich latach Polacy pokazali niejednokrotnie, że mają dryg do tworzenia gier wideo. Może to przez to zapomnieliśmy, że od lat 90. ubiegłego wieku wypuściliśmy też sporo tytułów, o których wszyscy – wraz z ich twórcami – wolelibyśmy zapomnieć.
30 września 2010
Mieliśmy okazję wziąć udział w pierwszym publicznym pokazie Afterfall: inSanity, który odbył się w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny w Warszawie.
26 lipca 2010
Polski postnuklearny świat Afterfall być może ujrzy w końcu światło dzienne. Czy rezultaty zadowolą fanów tego typu klimatów?
Polska produkcja Afterfall: InSanity w ciągu dwóch lat od premiery znalazła 300 tysięcy nabywców. Na dobrą sprzedaż wpłynęły różne akcje promocyjne w serwisach dystrybucji cyfrowej. Dzięki temu studio Nicolas Games zniwelowało pokaźną stratę finansową i zakończyło 2013 rok na plusie.
gry
Łukasz Szliselman
12 lutego 2014 11:41
Dziś piszemy m.in. o promocyjnej cenie Mass Effect, ścieżce dźwiękowej gry BioShock: Infinite, darmowym dodatku DLC do Afterfall: InSanity, a także premierze produkcji Anomaly Korea na urządzeniach mobilnych. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
21 grudnia 2012 14:10
Spółka Nicolas Games podpisała porozumienie z firmą Epic Games w sprawie licencji na silnik Unreal Engine 3. Amerykański producent oskarżył twórców Afterfall: InSanity o nieuregulowanie należności finansowych i żądał wycofania gry ze sprzedaży.
pozostałe
Szymon Liebert
7 grudnia 2012 12:46
W sieci pojawiły się informacje o słabych wynikach finansowych gry Afterfall: InSanity. Poznaliśmy również szczegóły dotyczące Edycji Rozszerzonej polskiego survival horroru, a twórcy udostępnili filmik prezentujący nową wersję tytułu.
gry
Mateusz Kądziołka
22 czerwca 2012 14:15
Mocno niepokojące informacje o sytuacji w Nicolas Games opublikował serwis gram.pl. Według anonimowych źródeł z należącym do spółki studiem deweloperskim Intoxicate pożegnała się znaczna część ekipy odpowiedzialnej za Afterfall: InSanity. Prezes Tomasz Majka uspokaja i twierdzi, że przynajmniej na tę chwilę firmie nie grozi upadłość.
gry
Aleksander Kaczmarek
28 maja 2012 18:40
Studio Nicolas Games Intoxicate zapowiedziało wydanie Edycji Rozszerzonej gry Afterfall: InSanity. Ulepszona wersja Afterfalla ma się pojawić w trzecim kwartale 2012 roku, a poprawki jakie zostaną w niej wprowadzone dotyczyć będą m.in. animacji, systemu walki i efektów psychozy.
gry
Michał Kowalski
5 marca 2012 14:10
Do katowickiego sądu wpłynął wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej Nicolas Games S.A. Domaga się tego były właściciel studia Frontline - firma Nawar, której twórcy gry Afterfall: InSanity winni są ponoć 200 tys. zł.
gry
Aleksander Kaczmarek
9 lutego 2012 15:05
Firma Nicolas Entertainment Group rozesłała e-maile do wszystkich, którzy wzięli udział w akcji „Afterfall: InSanity za 1$”. W ich treści znalazł się kod uprawniający do zakupu gry z 50% zniżką, soundtrack oraz specjalna ankieta, w której można wybrać fundację charytatywną, na konto której ma zostać przekazana uzbierana kwota.
gry
Krystian Machnik
9 grudnia 2011 18:03
Jeden z ostatnich zwiastunów polskiej gry Afterfall: InSanity zawiera prezentację obrazka z logo Afterfall: Pearl of the Wasteland. Całkiem możliwe, że jest to tytuł nowej odsłony serii.
gry
Marcin Skierski
9 grudnia 2011 12:30
Wykryliśmy działanie skyptu, który systematycznie zwiększał ocenę czytelników Afterfall: InSanity. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i dotarciem do sprawców tego incydentu.
gry
Łukasz Malik
2 grudnia 2011 12:30
Popularne pliki do pobrania do gry Afterfall: InSanity.
Wymagania sprzętowe gry Afterfall: InSanity:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM (3 GB - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 GT lub lepsza), Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3212 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Amadeusz Cyganek
Recenzent GRYOnline.pl
2011.11.30
Po Wiedźminie 2 i Dead Island kolejna polska gra chce zawojować światowy rynek. Z jakim rezultatem?
Janczes
Ekspert
2015.06.02
Jesli ktos zacznie grac z nastawieniem ze ta gra jest slaba.... to moze zostac na koniec mile zaskoczony... Gra jest slaba to fakt.. dialogiow nie slychac, napisy nie nadazaja, system walki jest nudny....ale klimat muzyka i fabuła nadrabiaja, i to dobry przyklad jak te 3 rzeczy moga uratowac gre....Poczatek rozdzialu o nazwie "kurtyna w góre" wgniotl mnie w fotel.... to co zobaczylem w polaczeniu z delikatna fortepianowa muzyka to cos co pozostanie mi w pamieci na długo... jak ladowanie w normandii w pierwszym MOH. Byłoby super jakby mogl mi ktos jeszcze wyjasnic fabułe bo nie do konca zrozumialem chyba... w Spolierze mam troche pytan , takze jakby mogl ktos kto ogarnal ocb odpowiedziec na nie :)
czorny50
Ekspert
2014.04.26
Moja Ocena 6.0Powiem szczerzę że jestem naprawę zaskoczony. Gdyby nie okropne podłożenie głosu, pokraczne animacje postaci oraz fatalnie zrobiona walka w zwarciu, Polskie Afterfall spokojnie mógłby konkurować z Rosyjskim Metro. Powiem więcej jest tu bardziej gesty klimat a fabuła naprawdę ryje mózg. Nietypowy bohater ( psychiatra ) oraz polskie klimaty ( husaria itp.) przyprawiają dodatkowo całość. Nie sądziłem że tak wszędzie nazywany „gniot” może aż tak wciągnąć. Jednak w ostatecznym rozrachunku jest to średniak, ale sam czekam na pozbawiają błędów kontynuacje oraz polecam wszystkim fanom post-apo ( za aktualną cenę naprawdę warto )
Adam Kaczmarek
GRYOnline.pl Team
2012.03.13
Polski projekt Afterfall miał długą historię. Zaczęło się od ambitnego erpega, a skończyło na prostackiej strzelaninie TPP z domieszką horroru.
RoyPremium
Ekspert
2023.12.18
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.07.27
Butryk89
Ekspert
2016.04.21
fakk3 Konsul
Jak ktoś jeszcze skusi się na wydanie pudełkowe to musi się liczyć z tym, że jego klucz może nie działać. Niestety na rynek trafiło sporo kopii z błędnymi kluczami. Mi na szczęście sklep wymienił klucz z innego pudełka. A sama gra nie jest taka zła i warto zagrać.
Selix Legionista
Udało mi się ukończyć dopiero za trzecim podejściem po trzech latach od pierwszego. Tym razem gra się nie zbugowała w recepcji na początku rozdziału 2. System walki prosty i drewniany. Gdyby bardziej dopieścić to drewno było by dużo lepiej. Klimatyczne dużo easter eggów jak kosz na śmieci który jest podpisany zus. Polski dubbing słąby choć tragedii nie ma. Animacje też drewno, ale historia dość ciekawa i zakończenie które wyjaśnia podtytuł gry "InSanity" - obłęd. Za drobniaki warta uwagi.
zanonimizowany1395350 Centurion
Wolałbym w to zagrać niż w The Callisto Protocol lol
podgoora Centurion
+ urozmaicona rozgrywka
+ niezły pomysł
+ graficznie ujdzie
+ fajnie, że w Polsce
- animacje, tragedia
- na siłę budowane napięcie poprzez ciemność i mozolność
- dość długo się wczytuje, więc twórcy musieli uczynić ją łatwą.
(Nie respektujemy przeciwników. Pod koniec to już pozwalałem się zaatakować ,bo nawet nie chciało mi się robić odskoku).
Ogólnie szkoda włożonej pracy. Gra zyskałaby gdyby była mniej ponura a bardziej "lekka" z większą ilością przeciwników i responsywnym poruszaniem się, ale jako że to debiut tego studia to i tak brawo, bo jakoś się w to grało. Powodzenia