Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 sierpnia 2011, 11:11

autor: Grzegorz Sadziński

Szczegóły dotyczące nowej aktualizacji gry World of WarCraft - gamescom 2011

Już wkrótce użytkownicy gry World of WarCraft będą mogli pobrać nową aktualizację, oznaczoną liczbą 4.3. Jakie zmiany przyniesie kolejny patch? Sprawdziliśmy to na targach gamescom.

Przeczytaj recenzję World of Warcraft: Cataclysm - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Podczas konferencji firmy Blizzard Entertainment, odbywającej się na targach gamescom 2011, ujawniono nowe informacje na temat kolejnej aktualizacji do szalenie popularnej gry World of WarCraft.

Najistotniejszą wiadomością jest ta, że w łatce oznaczonej liczbą 4.3 pojawi się już strefa raid, w której ostatnim starciem będzie potyczka z Deathwingiem. Tom Chilton – producent gry World of WarCraft – powiedział, że jedną z faz walki z bossem ma być lot na jego grzbiecie. Blizzard nie zapomina też o graczach preferujących zabawę w mniejszych grupach. W aktualizacji otrzymamy bowiem trzy instancje pięcioosobowe. Historia w nich przedstawiona również ma być powiązana z Deathwingiem. Według tego, co podał jeden z zagranicznych serwisów, jedna z nowych stref będzie znajdować się w Caverns of Time.

Nadchodzący patch wiąże się także z wprowadzeniem trzech premierowych systemów. Pierwszym z nich jest Raid Finder, który działa na zasadach podobnych do obecnego w grze Dungeon Findera. Dzięki niemu graczom uda się znaleźć grupę, by wspólnie wybrać się do strefy. Aby ograniczyć czas oczekiwania w kolejce, postacie mają być zbierane, tak jak w przypadku Dungeon Findera, z różnych serwerów World of WarCraft. Inteligentny system Raid Finder będzie sam decydować, ilu potrzeba bohaterów tankujących, leczących oraz zadających obrażenia. Ma on też starać się maksymalnie różnicować klasy w danej grupie.

Łatka to również transmogrify, czyli możliwość zmiany wyglądu posiadanych przez nas przedmiotów. Twórcy World of WarCraft zareagowali na narzekania graczy, że większość postaci świata Azeroth wygląda bardzo podobnie. Jeśli nosimy zestaw tier 12, a zawsze woleliśmy tier 2, stworzony dla naszej klasy, będziemy mogli dokonać zmiany, zachowując obecne statystyki. Tom Chilton poinformował jednak, że mają być z tym związane pewne ograniczenia. Przykładowo da się zmieniać przedmioty danego typu jedynie na im podobne: płytowe tylko na płytowe, skórzane na skórzane, zaś jednoręczny topór na jednoręczny topór itd. Do dokonania takiej przemiany będziemy musieli mieć przy sobie stary zestaw, którego wyglądu chcemy użyć, a pomocne ma być w tym void storage, które pozwoli na zachowanie dawnych przedmiotów bez konieczności zaśmiecania naszego banku.

Kolejny element, o jaki zostanie wzbogacony World of WarCraft w tej aktualizacji, to właśnie wspomniany wyżej void storage. To dodatkowo płatne miejsce na przedmioty (nieco przypominające bank), w którym będziemy mogli przechowywać wszystko, co nie jest nam potrzebne, a z czym nie potrafimy się rozstać.

Sporej aktualizacji doczeka się też Darkmoon Faire, choć nie podano jeszcze żadnych szczegółów. Nie zabrakło także pytania o rozszerzenie Mists of Pandaria oraz datę wydania aktualizacji 4.3, jednak – tak jak można się było spodziewać – ze strony twórców nie padła na ten temat żadna odpowiedź.

Grzegorz „Sigmar” Sadziński

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?