S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Poradnik do gry „S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla” zawiera opis wszystkich plansz kampanii dla pojedynczego gracza z mapami najważniejszych miejsc, zestawienie wszystkich questów oraz zestawienie najczęściej odnajdywanych broni, pancerzy i artefaktów.

15 maja 2007Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry

Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla". Tekst ten składa się z trzech zasadniczych rozdziałów i właściwie każdy z nich stanowi bardzo istotną część składową. Pierwszy rozdział jest bez dwóch zdań najbardziej rozbudowany. Zawiera on bowiem opis wszystkich plansz, na których w trakcie rozgrywania kampanii dla pojedynczego gracza będzie można prowadzić działania. Do opisu każdej planszy dołączone zostały trzy szczegółowe mapy. Pierwsza mapa ukazuje miejsca, dzięki którym możemy przechodzić do sąsiednich stref. Druga mapa przedstawia punkty, w których spotyka się ważne postaci niezależne oraz odwiedza najistotniejsze lokacje. Trzecia mapa prezentuje z kolei miejsca, w których wykonuje się główne questy. Drugi rozdział poradnika stanowi alfabetyczne zestawienie wszystkich głównych questów gry. Zawarte są tu bardzo zbliżone informacje do tych, które przedstawione zostały w opisach samych lokacji. Zestawienie to powinno szczególnie zainteresować te osoby, które poszukują rozwiązania ściśle określonego questu. Ostatni, trzeci rozdział poradnika zawiera bogate zestawienie najczęściej odnajdywanych broni oraz artefaktów, które w trakcie zabawy będzie można wykorzystywać. Przedstawiam wady i zalety wybranych przez siebie obiektów. Rozdział ten powinien również zainteresować początkujących graczy. Zawarłem w nim bowiem zestaw przydatnych wskazówek, dzięki którym będzie można łatwiej odnaleźć się w otaczającej nas rzeczywistości. Przedstawiam tu wrogów, z którymi trzeba będzie toczyć batalie oraz proponowane taktyki działania. Rozdział ten wspomina także o anomaliach, których za wszelką cenę trzeba będzie unikać.

Mam nadzieję, że mój poradnik okaże się pomocny w rozpracowaniu gry. Życzę udanej zabawy!

Stranger

Początek

Zanim przystąpisz do właściwej gry, będziesz mógł zapoznać się z kilkoma podstawowymi kwestiami dotyczącymi rozgrywki. Tutorial będzie w głównej mierze dotyczył obsługi PDA, urządzenia, bez którego w świecie opisywanej gry nie będziesz sobie mógł poradzić. Dowiesz się w jaki sposób działają poszczególne zakładki, a także czego ważnego można się z nich dowiedzieć. W miarę wykonywania kolejnych czynności na ekranie będą też wyświetlane inne wskazówki, dotyczące przeważnie podejmowanych działań oraz interakcji z innymi postaciami. Wszystkie te podpowiedzi radziłbym oczywiście czytać. Warto byłoby także zapoznać się z instrukcją obsługi gry, standardową klawiszologią oraz odpowiednim rozdziałem tego poradnika, dzięki czemu już na starcie będziesz dysponował wiedzą na temat kilku podstawowych rzeczy.

Żeby móc przystąpić do tutoriala podczas rozmowy z Sidorowiczem będziesz musiał wybrać pierwszą opcję dialogową, czyli "Traktuj mnie jak kota...". Tutorial jest bardzo krótki, tak więc nie radziłbym z niego rezygnować. Jeśli wolisz od razu przystąpić do gry kliknij na "Daj mi misję i już".

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 15 maja 2007.

gra S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Akcji

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.04.2007 20:04
Misza
116
Prefekt

Stranger - naprawdę kawał dobrej roboty!!

13.04.2007 20:16
odpowiedz
PAINEKILER
77
FC Barcelona

Jak zwykle świetny i fachowy poradnik.

13.04.2007 20:34
odpowiedz
trypak
19
Suck ?

oczywiście jak zawsze świetny

14.04.2007 07:08
odpowiedz
koobon
82
Legend

I okazja by usłyszeć głos Strangera.

14.04.2007 23:49
odpowiedz
Yos_sarian
94
Generał

czy poradnik opowiada jak uruchomic to cholerstwo na viscie? wiem wiem pisze sie patch. skandal...

15.04.2007 15:59
odpowiedz
Yancy
157
Legend

Solidny poradnik. Brakuje jednak opisu niektórych pancerzy, nie zauważyłem też wzmianki na temat szybszego zdobycia części z tych wymienionych. Przydałby się również bardziej kompletny spis broni (nie wszystkie wymieniono). Ale to są oczywiście rzeczy, które każdy sam może w grze odkryć :)

SEVA Suit można zdobyć bardzo wcześnie za free. No i czemu SEVA to bez dwóch zdań najlepszy pancerz? A co z lepszym SSP-99M (łatwy do zdobycia i niejako "po drodze")?

05.05.2007 16:32
odpowiedz
mihal277
0
Pretorianin

niezły poradnik, ja jednak wolę sam przejść grę.

13.05.2007 13:27
odpowiedz
nosal2
1
Junior

To dobrze, że zostały dość dokładnie opracowane poradniki, ale są problemy. Nie ma profesora w katakumbach. Wchodziłem po raz drugi, szukałem dokładnie. Nie ma, tylko lata po korytarzu jakieś wietrzne psaskudztwo. Wszystko się kołysze jak po wódce. Nie można otworzyć drzwi w hotelu w Prypeci. Na dodatek, pod monolitem, jest tylko jedna zakończająca całą grę opcja. Wciśnij "F", deszcz złotych pienidzy i wyjście z gry. Co jest nie tak?

13.05.2007 13:52
odpowiedz
Jim Raynor
87
cookie monster

Dobry poradnik.. ale.. sam wole przechodzić grę :P

21.05.2007 14:34
odpowiedz
Lenny30
22
Chorąży

Bardzo dobry Poradnik gorąco polecam !! ale błąd że nie zostały opisane wszystkie bronie i artefakty takie jak np. Dusza czy Śluz ale i tak jest oki

23.05.2007 13:12
odpowiedz
Lenny30
22
Chorąży

Oczywiście ja gram w Polską wersję

30.06.2007 20:03
odpowiedz
dark52
3
Junior

czy trzeba sie przyłączać do wolności albo powinności??? a jak sie nie przyłącze to będe miał inne zakończenie???

30.06.2007 20:06
odpowiedz
IntelFAN
0
Konsul

super

30.06.2007 20:12
odpowiedz
EG2006_43107114
46
Senator

dark52---> Nie.

22.08.2007 16:18
odpowiedz
Rycerz_Czeslaw
5
Legionista

Mam wielki problem!!
Wysłałem sms by ściągnąć ten poradnik.Przyszedł kod.Wbiłem go , wybrałem serw i wszedłem w link.Jednak pokazuje się błąd 425 Can't open data connection czy jakoś tak. No i spróbowałem na pozostałych serwerach ale tak samo.Skorzystałem z Systemu Pomocy , i tak jak polecono wyłączyłem tą całą ochronę.Ale nic , dalej tak samo.Więc wysłałem maile do Gry-Online i teraz czekam na odp. Jednak mam nadzieję , że ktoś szybciej tu pomoże.

Z góry wielkie dzięki, Rycerz_czesław

04.02.2008 21:06
odpowiedz
fiftik
13
Chorąży

Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie

14.02.2008 23:22
odpowiedz
Idi0ta
1
Junior

Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.

08.01.2010 13:35
odpowiedz
Stalker_PL
7
Konsolowiec

Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!

20.01.2011 16:02
odpowiedz
qqqqqq
4
Generał

Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.

30.08.2013 18:17
odpowiedz
zabujcastworow
3
Junior

pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie

20.02.2014 12:48
odpowiedz
pilot82
1
Junior

witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe

29.04.2014 11:27
odpowiedz
zabujcastworow
3
Junior

pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?

29.04.2014 12:12
odpowiedz
zabujcastworow
3
Junior

pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P