Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Mount & Blade II: Bannerlord Kompendia

Kompendia 10 lipca 2019, 11:43

Modyfikacje. Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje

Spis treści

Modyfikacje

Bannerlord pozwala fanom na modyfikację każdego elementu gry. - Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje - dokument - 2020-09-30
Bannerlord pozwala fanom na modyfikację każdego elementu gry.

We wrześniu 2017 roku TaleWorlds opublikowało listę zagadnień dotyczących modyfikacji Mount & Blade 2: Bannerlord, składającą się z 39 pytań z odpowiedziami twórców. Wyjaśniono, że moderzy nie mogą modyfikować czystej gry, jak miało to miejsce w samodzielnym dodatku Warband. Zamiast tego pojawiła się opcja edycji plików XML oraz dodawania nowych zasobów (tekstur, procedur etc.) lub skryptów jako wtyczek. Dzięki temu tytuł pozwala na korzystanie z kilku modów naraz, zmianę praktycznie dowolnego elementu gry oraz łatwe importowanie map i tekstur. Dodatkowym plusem jest lepsza kompatybilność modyfikacji ze starszymi wersjami Bannerlord po wyjściu przyszłych aktualizacji. Serwis Nexus udostępnił menadżer modów jeszcze przed debiutem gry we Wczesnym dostępie Steama, opierając się na wersji beta.

Tryby gry

Podstawowym wariantem gry jest długa kampania fabularna, w której staramy się zjednoczyć podzieloną krainę. Miłośnicy krótszych sesji mają możliwość tworzenia własnych bitew. Ten tryb pozwala na stoczenie pojedynczej potyczki bez potrzeby mozolnego przechodzenia scenariusza, a gra oddaje do naszej dyspozycji wiele ustawień. Możemy skonfigurować niemal dowolny element: rozmiar walczących armii, ich dowódców, mapę, rodzaj bitwy (np. oblężenie) i wiele innych. Pojawiła się też możliwość wybrania, czy chcemy być głównym dowódcą, czy też jedynie kapitanem jednego z oddziałów.

Bannerlord oferuje atrakcje zarówno dla fanów samotnej zabawy, jak i miłośników starć z innymi graczami. - Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje - dokument - 2020-09-30
Bannerlord oferuje atrakcje zarówno dla fanów samotnej zabawy, jak i miłośników starć z innymi graczami.

Oprócz rozgrywki single player jest też możliwość zabawy w sieci, w tym w trybie Kapitana znanym z samodzielnego dodatku Warband. Gracze zostają podzieleni na dwa zespoły, liczące nie więcej niż 5 osób każdy, a wszyscy uczestnicy otrzymują do dyspozycji własnego wodza oraz grupę wojaków, których ekwipunek można dostosować przed walką. Zwycięża ta drużyna, która wyeliminuje wszystkie wrogie jednostki bądź przejmie wystarczająco dużo chorągwi rozmieszczonych na mapie, by obniżyć liczbę punktów przeciwnego zespołu do zera.

Drugim wariantem gry wieloosobowej jest Potyczka, w której do boju stają dwa sześcioosobowe zespoły. Podobnie jak w trybie Kapitana, gracze walczą o kontrolę nad trzema punktami, jednak przejęcie ich nie jest ostatecznym celem zabawy. Zamiast tego w każdym z nich znajduje się flaga, a zespół posiadający mniej sztandarów stopniowo tracił morale. Jeśli spadną one do zera, drużyna przegrywa potyczkę. By było ciekawiej, w ciągu bitwy dwie flagi są stopniowo usuwane, co zapobiega zbyt pasywnej rozgrywce. Ponadto każdy z graczy otrzymuje ograniczoną liczbę punktów odrodzeń, pozwalających na powrót na pole walki. Potężniejsze klasy są droższe niż jednostki niższego poziomu, co stawia graczy przed dylematem: wybrać świetnie wyposażonego rycerza i ryzykować, że po zgonie odpadniemy z gry, czy też zdecydować się na lżejszego wojownika i otrzymać jedną lub nawet dwie dodatkowe szanse? Dzięki temu oraz systemowi perków możemy dostosować styl gry do własnych potrzeb lub strategii przeciwnika.

Prócz tego we Wczesnym dostępie Steama pojawiły się dwa inne tryby wieloosobowe: Oblężenie oraz Drużynowy Deathmatch. Zgodnie z nazwami, pierwszy to starcie między dowódcą twierdzy oraz atakującymi ją wojskami, zaś w drugim gracze rywalizują ze sobą o jak największą liczbę zabójstw w ramach drużyn.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord
8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord

Po 10 latach czekania Bannerlord w końcu jest. To świetna gra, w której jednak brakuje nowej zawartości tak bardzo, że w zasadzie wygląda jak ładniejszy Warband. Zamiast narzekać, dziś będziemy podsuwali pomysły.

Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord
Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord

Tego samego dnia, w którym deweloperzy z TaleWorlds Interactive ogłosili datę debiutu gry Mount and Blade 2: Bannerlord, mieliśmy okazję porozmawiać z jednym założycieli studia i spytać, jakim cudem ten tytuł powstaje tak powoli.