Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lipca 2004, 12:49

autor: Borys Zajączkowski

d. Gry logiczno-przygodowo-zręcznościowe.. Klasyfikacja gier (część druga)

Spis treści

Za wyróżnieniem takiej hybrydy jako osobnego gatunku przemawia fakt, iż jest ona reprezentowana przez kilka tytułów (powielonych przez kolejne ich części), które na trwałe wpisały się do świadomości graczy i stanowią jakość samą w sobie. Są to przede wszystkim: „Goblins” oraz „Lemmings”.

Przyświecającą im ideą jest oddanie graczowi pod opiekę pewnej liczby stworzeń, które same z siebie gotowe są co najwyżej marnie zginąć i zadaniem gracza jest przeprowadzenie ich przez czyhające na nie niebezpieczeństwa.

e. Wojny rdzeniowe i pochodne.

Stosunkowo interesujący gatunek mieszczący swego rodzaju gry pisane przez programistów dla programistów. Polegają one bowiem na pisaniu zwalczających się nawzajem programów bądź po prostu w zasymulowanej pamięci, bądź za pośrednictwem programowanych maszyn. Stosowanym językiem programowania jest przeważnie język specjalnie stworzony na potrzeby danej gry, a podobny zwykle assemblerom.

Przykładami gier z tego gatunku są: „Combat Zone”, „Core Wars”, „Digital Warriors”.

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?