Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 19 kwietnia 2018, 12:55

autor: Adrian Werner

World of Demons – PlatinumGames pracuje nad slasherem w stylu Okami

Zespół PlatinumGames, mający na koncie m.in. Nier: Automata i cykl Bayonetta, pracuje nad mobilnym slasherem World of Demons, który pod względami klimatu i grafiki ma wiele wspólnego z klasycznym Okami.

Gra zadebiutuje latem tego roku. - World of Demons – PlatinumGames pracuje nad slasherem w stylu Okami - wiadomość - 2018-04-20
Gra zadebiutuje latem tego roku.
WORLD OF DEMONS W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: PlatinumGames
  2. Wydawca: PlatinumGames
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platformy: iOS, AND
  5. Data premiery na iOS: lato 2018 r.

Znane z takich produkcji jak Nier: Automata, Metal Gear Rising: Revengeance czy seria Bayonetta japońskie studio PlatinumGames zapowiedziało swój pierwszy mobilny projekt. Okazała się nim gra akcji World of Demons, którą wiele łączy z kultowym Okami. Tytuł zadebiutuje na iOS latem tego roku, a w jakiś czas potem trafi także na Androida. Produkcję finansuje firma DeNA, więc nie jest specjalnym zaskoczeniem, że zdecydowano się wykorzystać model darmowy z mikropłatnościami.

Gra obracać się będzie wokół walki samurajów z yokai, czyli nadnaturalnymi istotami z japońskiego folkloru, które w World of Demons zostały skażone złem przez demony Oni. Autorzy czerpią pełnymi garściami z klasycznej XVIII-wiecznej encyklopedii lokalnych mitów i wierzeń, której autorem był Toriyama Sekien. Dzięki temu podczas zabawy będziemy w stanie poszerzyć swoją wiedzę o mitologii Kraju Kwitnącej Wiśni.

PlatinumGames specjalizuje się w dynamicznych grach akcji typu slasher i World of Demons również należeć będzie do tego gatunku. Mechanika dopasowana jednak zostanie do specyfiki ekranów dotykowych. Starcia z yokai rozgrywane będą na niewielkich arenach, a gracz otrzyma pełną swobodę przemieszczania się po nich. Natomiast ataki będą wyprowadzane automatycznie, gdy nasz wojownik znajdzie się odpowiednio blisko przeciwnika.

Pomimo tej automatyzacji, gracz będzie musiał włożyć sporo wysiłku w wygrane. Kluczową rolę odegra właściwe pozycjonowanie postaci oraz ręczne aktywowanie uników, które wykonane perfekcyjnie zapewnią nam okazję do wyprowadzenia ataku wykańczającego wroga. Zabawę uatrakcyjni kilka grywalnych postaci do wyboru.

W dniu premiery w World of Demons znajdziemy około osiemdziesiąt typów yokai. Każdego pokonanego wroga będziemy mogli zwerbować i potem szkolić, aby służył nam pomocą w walkach. Tak wytresowane magiczne istoty wysyłać mamy również przeciwko innym graczom, choć w takich potyczkach nie będziemy brali udziału osobiście i naszymi podopiecznymi pokieruje sztuczna inteligencja.

Gra robi bardzo dobre wrażenie oprawą graficzną, która, choć trójwymiarowa, wygląda jak wyciągnięta ze starych japońskich rysunków. Ten styl, podobnie jak oparcie się na folklorze tego kraju, od razu budzi skojarzenia z Okami. Nie jest to specjalnym zaskoczeniem, gdyż wielu weteranów tego klasyka pracuje również nad World of Demons.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej