Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2020, 16:44

W Star Wars Squadrons spersonalizujemy kokpit i HUD

Dyrektor kreatywny gry Star Wars: Squadrons potwierdził możliwość personalizowania statków kosmicznych w rozgrywce wieloosobowej. Zapowiedział również, że konserwatywni fani bez problemu wyłączą widoczność tych modyfikacji.

W Star Wars Squadrons spersonalizujemy kokpit i HUD - ilustracja #1
Star Wars: Squadrons pozwoli zmieniać wygląd maszyn.

Ian S. Frazier - dyrektor kreatywny gry Star Wars: Squadrons - w wywiadzie dla IGN Japan opowiedział o personalizacji statków kosmicznych. Producent potwierdził, że w trybie multiplayer możliwa będzie zmiana wewnętrznego i zewnętrznego wyglądu maszyn. Dotyczy to m.in. dekorowania kokpitu figurkami czy nanoszenia barw na poszczególne elementy statków. Wszystkie modyfikacje mają być jednak zgodne z duchem oryginału, dlatego nie powinno (raczej) dojść do pojawienia się pojazdów całkowicie oderwanych od świata Gwiezdnych wojen.

W SKRÓCIE:
  1. Możliwości personalizacji statków w Star Wars: Squadrons będą zgodne z duchem Gwiezdnych wojen.
  2. Gracze bez problemu wyłączą widoczność elementów kosmetycznych. Maszyny przybiorą wtedy klasyczny wygląd.

Co z graczami, którzy chcą oglądać tylko klasyczne modele? Frazier zapowiedział, że specjalnie dla nich powstała funkcja wyłączenia widoczności zmian kosmetycznych u innych uczestników zabawy. Innymi słowy, będziemy mogli przygotować wymarzonego TIE fightera, a jednocześnie nie ujrzymy modyfikacji tworzonych przez inne osoby. Brzmi to jak świetna opcja dla konserwatywnych fanów, którzy nie chcą nagle zostać zaatakowani przez gromadę różowych U-Wingów.

W rozmowie powrócił także temat HUD-a, o którym wspominaliśmy w czerwcu. Wiadomo już, że w Star Wars: Squadrons zagramy tylko z widokiem pierwszoosobowym. Gracze sami zdecydują, czy będą chcieli, by dodatkowe informacje wyświetlały się na ekranie, czy też zdadzą się wyłącznie na aparaturę dostępną w statkach.

Frazier potwierdził też, że wewnętrzne wyposażenie wystarczy do wykonania wszystkich operacji. Zrozumiałe jest jednak, że nie każdy gracz będzie chciał mierzyć się z takim poziomem realizmu. Mimo to opcja samodzielnego decydowania o przesyłaniu mocy do konkretnych podzespołów brzmi bardzo intrygująco. Pomysł nasuwa skojarzenia z grą FTL: Faster Than Light, w której należało wydawać rozkazy załodze i kontrolować zachowanie statku.

Star Wars: Squadrons zadebiutuje 2 października tego roku na PC oraz konsolach PS4 i Xbox One.

  1. Oficjalna strona gry Star Wars: Squadrons

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej