Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2023, 08:31

autor: Adrian Werner

Valve uderza w twórców niestandardowych gier, firma żąda wstrzymania monetyzacji

Valve ma dosyć moderów zarabiających na Niestandardowych Grach w Dota 2. Studio wysłało do nich listy, w których domaga się zaprzestania wszystkich praktyk monetyzacyjnych.

Źródło fot. Valve
i

Studio Valve postanowiło rozprawić się z monetyzacją w tzw. Niestandardowych Grach (ang. Custom Game), , czyli tworzonych przez graczy alternatywnych trybach rozgrywki w Dota 2, takich jak Custom Hero Clash, Overthrow 3.0 czy World Of Dota.

  1. Valve wysłało list do twórców wielu Niestandardowych Gier, w których przypomniano im, że zarabianie na modach do Dota 2 jest wbrew warunkom licencji.
  2. Valve domaga się natychmiastowego zaprzestania monetyzacji Niestandardowych Gier. Chodzi tu o takie rzeczy jak sprzedawanie skórek i innych przedmiotów, subskrypcje, płatne przepustki sezonowe czy mikropłatności pozwalające kupić wirtualną walutę.
  3. Do 17 sierpnia twórcy tego typu Niestandardowych Gier muszą również przesłać Valve wszystkie informacje dotyczące monetyzacji, w tym ile w ten sposób zarobiono, z podziałem na regiony, jak również z jakich usług korzystano przy pobieraniu opłat od graczy.
  4. Na razie nie wiadomo, czy celem jest całkowite usunięcie monetyzacji ze wszystkich tego typu fanowskich projektów, czy też może chodzi o to, aby płatności odbywały się przez Steam (a nie np. PayPal) i również Valve mogło na tym zarabiać.
Valve uderza w twórców niestandardowych gier, firma żąda wstrzymania monetyzacji - ilustracja #1
Źródło fot. Twitter.

Posunięcie Valve nie dziwi, gdyż od pewnego czasu wydawało się to tylko kwestią czasu. Wiele popularnych Niestandardowych Gier w Dota 2 ma obecnie bardzo agresywną monetyzację. Część z nich spokojnie można opisać jako projekty pay-2-win, w których wygrywanie niemalże wymaga wydawania prawdziwych pieniędzy.

  1. Dota 2 na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej