Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2011, 08:21

autor: Adrian Werner

Trenched nowym projektem Double Fine

Po ukończeniu prac nad Brutal Legend zespół Double Fine postanowił skoncentrować się na mniejszych projektach, tworzonych z myślą o dystrybucji elektronicznej. Studio właśnie ujawniło swoją najnowszą produkcję tego typu. Okazała się nim zręcznościówka zatytułowana Trenched.

Po ukończeniu prac nad Brutal Legend zespół Double Fine postanowił skoncentrować się na mniejszych projektach, tworzonych z myślą o dystrybucji elektronicznej. Studio właśnie ujawniło swoją najnowszą produkcję tego typu. Okazała się nim zręcznościówka zatytułowana Trenched.

Trenched nowym projektem Double Fine - ilustracja #1

Gracze, jako członkowie oddziału Mobile Trench Brigade, zmierzą się z armiami złego Monovision. Rozgrywka stanowić będzie mieszankę strzelanki oraz gatunku tower defense. Z nadciągającymi falami nieprzyjaciół będziemy walczyć zarówno kontrolując ruchy ciężko uzbrojonego żołnierza, jak i wznosząc różnorodne struktury obronne. Najważniejszym elementem naszego arsenału ma być potężny mech, którego będziemy mogli skonfigurować na tysiące sposobów. Maszyna ta w razie potrzeby potrafi wbić się w ziemię, tworząc tym samym w pełni funkcjonalny okop, idealny do odparcia nacierających sił wroga. Ponadto twórcy ujawnili, że gra pozwoli nam na toczenie bojów w Europie, Afryce i na Pacyfiku.

Gra powstaje z myślą o Xboksie 360 i wypuszczona zostanie w dystrybucji elektronicznej za pośrednictwem serwisu Xbox Live Arcade. Wydawcą jest Microsoft Games Studios, więc szanse na to, że Trenched pojawi się na innych platformach są raczej marne. Double Fine uruchomiło już oficjalną stronę, choć na razie znaleźć tam można jedynie sporych rozmiarów galerię screenów. Wypuszczono już także pierwszy zwiastun.

Trenched to nie pierwsza „mała” gra tego zespołu. Po zakończeniu prac nad Brutal Legend, Tim Schafer (szef studia) postanowił pozwolić swoim pracownikom na odrobinę kreatywnego szaleństwa. Rezultatem tego są cztery projekty przeznaczone do dystrybucji elektronicznej. Wypuszczono już Costume Quest oraz Stacking, a w produkcji znajduje się również korzystająca z Kinecta adaptacja Ulicy Sezamkowej.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej