Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2011, 12:59

autor: Szymon Liebert

Studio id Software o przyczynach problemów pecetowej wersji gry Rage

Pecetowa wersja strzelanki Rage zawiera sporo błędów i niedociągnięć graficznych. Producenci z id Software, w tym John Carmack, postanowili wyjaśnić, dlaczego ich nowe dzieło sprawia tyle problemów posiadaczom komputerów.

Tim Willits i John Carmack, czyli doskonale znani pracownicy studia id Software, wyjaśnili w rozmowie z serwisem Kotaku, dlaczego pecetowa wersja gry Rage cierpi na tak poważne problemy. Zdaniem twórców, przyczyna leży w wadliwych sterownikach dostarczonych przez producentów kart grafiki. Ponadto, tworząc ten projekt studio nie traktowało pecetów jako głównej platformy.

Problemy ze sterownikami w dniu premiery to prawdziwy burdel”, napisał Carmack, „Wiedzieliśmy, że na starszych sterownikach AMD i kilku wersjach sterowników Nvidia będą problemy z grą, ale na naszych testowych maszynach osiągaliśmy dobre rezultaty.” Zdaniem producenta, w dniu premiery wypuszczono złe sterowniki i rozpętało się piekło: połowa nabywców Rage na PC dostała niedziałający produkt.

Studio id Software o przyczynach problemów pecetowej wersji gry Rage  - ilustracja #1

Rozczarowanie posiadaczy komputerów jest tym większe, że wielu z nich spodziewało się kolejnej typowej gry id Software. To znaczy takiej, która pokazuje starzejącym się konsolom ich miejsce. Tak jednak się nie stało, bo studio chciało dostarczyć podobne wrażenia na wszystkich platformach. Przy takim podejściu trzeba pójść na oczywiste kompromisy.

Możesz stworzyć grę w oparciu o najnowsze pecety i z tego powodu dostarczyć kiepską wersję konsolową lub zaprojektować grę pod konsolę i podrasować ją na komputerach wysokiej klasy”, wyjaśnił John Carmack, „My wybraliśmy drugą opcję”. Producent przyznał, że pecety nie były główną platformą przy tworzeniu Rage’a, bo w dzisiejszych czasach więcej gier sprzedaje się na konsolach.

To stwierdzenie wkurzy niektóre osoby, ale trudno ująć to inaczej”, powiedział Carmack, „Obie konsolowe wersje będą miały większą publikę niż edycja na pecety.” Producent przyznał, że gdyby skupiono się na komputerach, Rage byłby nieporównywalnie lepszy, bo ten sprzęt jest dziesięciokrotnie mocniejszy. To jednak nie było możliwe przy dzisiejszych warunkach rynkowych.

Studio id Software o przyczynach problemów pecetowej wersji gry Rage  - ilustracja #2

Słowa Carmacka rozczarują wiele osób, chociaż wydaje się, że deweloper, znany z faworyzowania komputerów, wolałby skupić się na pecetach i eksplorować ich możliwości, ale po prostu nie może. W końcu id Software musi zarabiać, a pieniądze w gatunku strzelanek są na konsolach.

Rage zbiera pozytywne oceny mimo problemów, które z czasem powinny zniknąć. Producent zapewnia bowiem, że wszelkie niedociągnięcia zostaną usunięte, a w grze na pecetach pojawią się zaawansowane ustawienia graficzne. Po porady odsyłamy na oficjalny blog Bethesdy.

  1. Pierwsza godzina z grą Rage
  2. Gramy w Rage - walka z Władzą