Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2023, 18:42

Deweloper z obozu Sony broni Starfielda w 30 klatkach

Jeden z twórców God of War: Ragnarok broni decyzji Bethesdy o ograniczeniu do 30 liczby klatek na sekundę w Starfieldzie na Xboxach. „To wybór” – przekonuje deweloper.

Źródło fot. Bathesda Softworks.
i

Wieść, że Starfield będzie działał na Xboxach Series X i S jedynie w trzydziestu klatkach na sekundę – na tym pierwszym w rozdzielczości 4K, a na drugim w 1440p – mocno zniesmaczyła graczy. Widać to również po Waszych komentarzach na forum GRYOnline.pl.

Z wyjaśnień, jakie udzielili Todd Howard i Phil Spencer, wynika, że jest to zamierzona decyzja projektowa. Niemniej społeczność – mająca w pamięci niedawnego Redfalla – zaniepokoiła się o stan techniczny Starfield. Zapewnienia Matta Booty’ego – jednego z szefów Xbox Game Studios – jakoby produkcja ta miała mniej bugów niż jakakolwiek z dotychczasowych gier Bethesdy na premierę, niewiele pomogły.

Teraz stronę „zielonych” wziął Dannie Carlone – deweloper z Santa Monica Studio (m.in. God of War: Ragnarok) specjalizujący się w projektach wizualnych wirtualnych światów. W odpowiedzi na komentarz pewnego użytkownika Twittera Carlone napisał:

[…] Chciałem wyjaśnić, że to [ograniczenie do 30 klatek na sekundę – dop. red.] – nie jest znak nieukończonej gry. To wybór. Przy tej skali gry [jaką zaoferuje Starfield] 60 fps byłoby dużym ciosem dla wizualiów. Zgadują, że w ten sposób [twórcy] chcą uzyskać jednolity, spójny graficznie projekt i ograniczyć problemy. […] Zależy im na tym, by zachować rozdzielczość 4K i 30 fps, by wynieść wizualia na wyższy poziom.

Deweloper z obozu Sony broni Starfielda w 30 klatkach - ilustracja #1
Źródło: Twitter / Dannie Carlone.

Mimo tych wyjaśnień część graczy wciąż pozostaje niezadowolona z decyzji Bethesdy. Czy jakość Starfielda ją usprawiedliwi? Przekonamy się o tym 6 września 2023 roku, kiedy to tytuł ten ukaże się na PC i XSX/S. Tutaj możecie sprawdzić wymagania sprzętowe gry.

  1. Jaką grą będzie Starfield? Bo na trailerach naliczyłem ich co najmniej kilka

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej