Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 września 2016, 18:25

autor: Michał Kułakowski

Skyrim i Fallout 4 bez modów na PlayStation 4

Mimo szumnych zapowiedzi, gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition oraz Fallout 4 nie otrzymają wsparcia dla modów na konsoli PlayStation 4. W wydanym oświadczeniu deweloperzy obwiniają o to firmę Sony.

Wszystko wskazuje na, że posiadacze PlayStation 4 nie będą mogli jednak cieszyć się z obsługi modów w największych hitach Bethesdy. Mimo szumnych zapowiedzi i wielokrotnych zapewnień o tym, że zarówno Fallout 4 jak i nadchodzący The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition będą oferować możliwość instalacji wybranych modyfikacji użytkowników, deweloperzy oficjalnie potwierdzili, że tak się nie stanie. W wydanym oświadczeniu o zaistniałą sytuację obwiniają firmę Sony. Koncern nie odpowiedział jeszcze na te zarzuty.

Po wielu miesiącach dyskusji z Sony, z żalem musimy stwierdzić, że chociaż od dawna jesteśmy gotowi, by uruchomić obsługę modów na PlayStation 4, Sony poinformowało nas, że nie zatwierdzi opcji korzystania z modyfikacji użytkowników w formie, w jakiej powinna ona działać, a więc takiej, w której gracze mogą dowolnie zmieniać zawartość Fallouta 4 oraz Skyrima. Podobnie jak wy jesteśmy zawiedzeni decyzją Sony. Jest to o tyle bolesne, że poświęciliśmy projektowi dużo czasu i wysiłku.(...)

Autorzy dodają, że starają się obecnie znaleźć inny sposób na dostarczenie graczom modyfikacji i mają zamiar informować na bieżąco o wszystkich zmianach w tej kwestii. Przypomnijmy, że Fallout 4 na konsoli Xbox One otrzymał wsparcie dla modów pod koniec maja Początkowo na PlayStation 4 miało ono pojawić się zaledwie miesiąc później. Termin ten był jednak kilka razy przekładany. Za jego niedotrzymanie obwiniane były problemy techniczne, wynikające z innego standardu dźwięku używanego przez PlayStation 4 oraz narzuconego maksymalnego limitu objętości modów, który wynosi 900 MB (na jest to Xboksie to 2GB).

Według Bethesdy firma Sony nie zgadza się, by użytkownicy mieli pełny dostęp do plików z grami i mogli modyfikować je bez ograniczeń

  1. Oficjalna strona firmy Bethesda