Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2023, 07:41

autor: Adrian Werner

Projektant rozgrywki gry Alan Wake 2 przechodzi do Control 2, produkcja nabiera rozpędu

Starszy projektant rozgrywki z Alan Wake 2 przeniósł się do zespołu pracującego nad Control 2. Może to sugerować, że produkcja weszła w następy etap.

Źródło fot. Remedy
i

Wciąż jeszcze nie opadły emocje związane z premierą gry Alan Wake 2, ale wygląda na to, że studio Remedy już przenosi swoją uwagę na następny wielki projekt, czyli kontynuację Control.

  1. Leonid Stepanow, który pełnił rolę projektanta rozgrywki (wpierw „zwykłego”, a w późniejszym etapie prac starszego projektanta) przy Alanie Wake’u 2, pracuje już nad Control 2.
  2. Deweloper poinformował o tym na swoim profilu w serwisie LinkedIn.
  3. Te informacje sugerują, że prace nad Control 2 mogły już ruszyć pełną parą. To ważne, gdyż nie jest to jedyna gra, która powstaje obecnie w Remedy. Zespół tworzy również Max Payne 1-2 Remake. Ponadto studio zrestartowało niedawno projekt Vanguard. Wcześniej miała to być produkcja free-to-play, ale zostanie przerobiona na grę „premium”, a przy okazji zmieniła nazwę kodową na Kestrel. Powstaną też dodatki do Alana Wake’a 2.
  4. Część fanów Control mogła się więc obawiać, iż studio na razie nie będzie koncentrowało się na sequelu tego tytułu. Zwłaszcza, że jeszcze kilka tygodni temu kontynuacja miała znajdować się na etapie „weryfikacji koncepcji”, zanim pracujący nad nią zespół zostanie powiększony. Przejście do niego Stepanowa sugeruje, że ta weryfikacja przebiegła pomyślnie.

Przypomnijmy, że Control zadebiutowało w 2019 roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Dwa lata później gra doczekała się konwersji na PS5 i Xboksy Series X/S. Poza podstawową wersją produkcji, studio Remedy opracowało również dwa dodatki w postaci The Foundation oraz AWE.

Warto na koniec wspomnieć, że jeśli nabierzecie ochoty na powrót do Control na PC, warto to zrobić z modem HDR Ultrawide DLSS RT Patch, który na własną rękę opracował jeden z deweloperów z Remedy. Projekt m.in. dodaje wsparcie dla technologii HDR i DLAA, aktualizuje wykorzystywaną przez grę wersję DLSS, poprawia jej działanie na ekranach ultrapanoramiczych oraz pozwała włączyć wyższe ustawienia tekstur i oświetlenia niż to, co oferuje oficjalne menu.

  1. Control – HDR Ultrawide DLSS RT Patch – pobierz mod z naszego FTP (autor udzielił nam zgody na udostępnienie projektu)
  2. Recenzja Control – nie interesuje Was ta gra? Popełniacie duży błąd
  3. Control – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej