Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2020, 12:19

autor: Aleksandra Dziwińska

Oblivion w Skyrim - mod Skyblivion ma być jak gra AAA

Prace nad Skyblivionem wciąż trwają, ale twórcy postanowili pochwalić się swoimi dotyczczasowymi osiągnięciami. Mod prezentuje się naprawdę dobrze, a - jak twierdzą twórcy - będzie jeszcze lepiej.

Oblivion w Skyrim - mod Skyblivion ma być jak gra AAA - ilustracja #1
Skyblivion zachwyci wszystkich fanów produkcji Bethesdy.Via Skyblivion PressKit

The Elder Scrolls V: Skyrim od lat służy za poligon doświadczalny dla umiejętności co bardziej kreatywnych graczy. Gra jest kolebką wielu szalonych i ambitnych projektów moderskich, na których efekty czasami musimy czekać wiele lat przez wzgląd na ich rozmach. Mamy jednak dobrą wiadomość dla fanów ostatniej części Elder Scrolls. Skyblivion nabiera bardzo konkretnych krztałtów.

Twórcy opublikowali filmik w serwisie YouTube, w którym chwalą się postępami w przenoszeniu Obliviona na silnik Skyrima. Cyrodiil wygląda naprawdę dobrze i nie ma się temu co dziwić. Jak mówią sami moderzy, choć jest to fanowski projekt, to celują oni w jakość produkcji AAA.

W 16-minutowym wideo zawarto krótkie streszczenie historii projektu. Jak powiedzieli twórcy, Skyblivion narodził się niedługo po premierze Skyrima i początkowo był tworzony przez jednego gracza i to w zupełnie innej formie niż znany nam obecnie mod. W początkowych założeniach Skyblivion miał powstać w bardzo krótkim czasie dzięki stworzeniu narzędzia do przekonwertowania danych Obliviona w taki sposób, by były możliwe do odczytania przez silnik Skyrima. Choć ostatecznie konwersja okazała się niemożliwa i całą krainę należało odtworzyć ręcznie, to projekt przyciągnął z czasem wielu innych entuzjastów modowania i rozrósł się do rozmiarów prezentowanych na filmie.

Choć twórców czeka jeszcze mnóstwo pracy (między innymi z odtworzeniem wnętrz budynków), to już teraz Skyblivion ma się czym pochwalić. Na nowo zaprojektowano i wymodelowano pancerze, przedmioty codziennego użytku i kreatury, z którymi przyjdzie nam zawalczyć. Lokacje znane z Obliviona zostały dostosowane do współczesnych standardów, a nad tym wszystkim czuwają zarówno zwykli fani, jak i profesjonalni twórcy.

Warto zauważyć, że nawet oprawa dźwiękowa zostanie ulepszona. Trwająca niecałe pół godziny oryginalna melodia, którą mogliśmy usłyszeć w trakcie eksploracji świata pozostaje bez zmian, ale każdy region otrzyma oprócz tego skomponowaną od zera muzykę, oddającą charakter krainy.

Prace trwają i każdy chętny do pomocy jest mile widziany. Moderzy przyjmują zgłoszenia w tym miejscu.