Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 kwietnia 2024, 11:33

Millennia otrzymała „zerową” aktualizację. Twórcy strategii a la Civ 6 rozwiewają obawy co do DLC

Millennia otrzymała popremierową, „zerową” aktualizację. Studio C Prompt Games zdradziło też, co szykuje dla nabywców gry oraz potwierdziło jedną kwestię związaną z DLC.

Źródło fot. C Prompt Games / Paradox Interactive.
i

Debiut nowej strategii 4X z katalogu firmy Paradox Interactive okazał się… prawdę mówiąc nie do końca udany. Na pewno wypada ona lepiej pod względem opinii na Steamie niż inna, głośniejsza produkcja wydawcy, ale też trudno uznać ją za wielki hit.

Jednakże twórcy ze studia C Prompt Games nie kazali graczom czekać na większe poprawki tak długo, jak zespół Colossal Order. Millennia otrzymała „aktualizację 0”, która wprowadza liczne poprawki balansu, rozgrywki oraz warstwy technicznej gry.

DLC i darmowe mechaniki

Ian Fische, szef C Prompt Games, w obszernym wpisie opublikowanym na Steamie oraz oficjalnej stronie Paradoxu omówił plany rozwoju gry, w tym zapowiedź wydania „mapy drogowej”. Ta uwzględni największe nowości zmierzające do Millennii, aczkolwiek poza nimi twórcy planują udostępnienie pomniejszych „przedmiotów” w ramach przyszłych aktualizacji lub DLC.

Deweloper wyjaśnił też pewną kwestię: Millennia otrzyma kolejne mechaniki wraz z debiutem DLC, ale te nowości będą pojawiały się jako część darmowych aktualizacji dla podstawowej wersji gry. Dodatki co najwyżej wprowadzą więcej elementów powiązanych z tymi systemami.

Wspomniano także o poprawkach planowanych na najbliższą przyszłość. Do gry trafi m.in. opcja samodzielnego usuwania wasali oraz możliwość dostosowania widoku na ekranie podglądu walki (Combat Viewer).

Patch 0 to wstęp do zmian

Co się tyczy zmian z „zerowej” aktualizacji, najwięcej miejsca zajmuje lista poprawionych błędów. Część z nich to drobiazgi pokroju literówek w interfejsie gry, ale usunięto też poważniejsze usterki, w tym bug powodujący nieprawidłowe wyliczanie wartości dla „Potrzeb” (Needs) miast oraz problem ze blokowaniem jednej z technologii po odkryciu Wylesienia (Deforestation) przez gracza sterowanego przez sztuczną inteligencję.

W kwestii balansu twórcy zwiększyli koszt przyspieszenia produkcji (o 20%), zmienili koszt Utrzymania (Upkeep) dla jednostek oraz zwiększyli go dla najemników i szeregowców.

Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie firmy Paradox. Na razie gracze wyrażają umiarkowany entuzjazm co do wprowadzonych zmian, ale większość czeka na dalsze poprawki. Zwłaszcza wspomnianą przez twórców opcję pozbywania się wasali.

  1. Recenzja gry Millennia. Zły sen gracza marzącego o alternatywie dla Civilization
  2. Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej