Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2021, 16:56

Half-Life: Alyx bez VR - mod wygląda coraz lepiej

Granie w Half-Life: Alyx bez gogli VR w okolicach premiery było możliwe, ale pozostawiało wiele do życzenia. Moderzy nie zaprzestali jednak prac i obecnie wygląda to całkiem nieźle.

Granie w Half-Life: Alyx na klawiaturze i myszy nigdy nie będzie idealne – tytuł został zaprojektowany z myślą o wirtualnej rzeczywistości i dopiero po założeniu na głowę gogli VR pokazuje swój pełen potencjał. Nie wszyscy fani serii mogą sobie jednak pozwolić na zakup takiego sprzętu, więc ich jedynym ratunkiem pozostają mody. Jeden z nich, No VR Mod – nad którym prace trwają od około roku – pozwoli doświadczyć Alyx na zwykłych monitorach, a choć jego twórcy, użytkownikowi YouTube’a o ksywce SoMNst, nigdy nie uda się oddać pełni wrażeń płynących z grania w goglach, jego praca już teraz przyniosła interesujące efekty.

Powyższy materiał prezentuje głównie ostatnie zmiany: nowy model widoku, dodane animacje, poprawioną kamerę w czasie strzelania czy wizualną sygnalizację otrzymywanych obrażeń. Twórca modyfikacji dołożył również starań, aby postacie w grze poruszały się w wiarygodny sposób, m.in. wyważył prędkość ruchu naszej bohaterki podczas skradania oraz zmniejszył jej szybkość, gdy celuje w dół. Zmienione zostały także zachowania przeciwników – zombie biegają zamiast chodzić i atakują nas bardziej agresywnie, podobnie paskudne głowokraby. Inną zmianą na plus jest wyświetlanie celownika (kropki) tylko wtedy, gdy schowamy broń i będziemy posługiwać się rękawicami grawitacyjnymi.

No VR Mod nie jest jeszcze dostępny, gdyź jego twórca wciąż pracuje nad kolejnymi usprawnieniami. Jako następne mają zostać pokazane stacje do craftingu, które rzekomo już działają, ale wciąż wymagają poprawek… trochę jak cały ten mod. Nie zrozumcie mnie źle, to jedna z najlepszych alternatyw (obok chociażby FakeVR Mod, który już teraz pozwala na ukończenie całej gry) dla tych, którzy samodzielnie będą chcieli poznać historię Alyx Vance bez kupowania dodatkowego sprzętu, ale do wrażeń płynących z zabawy w goglach VR wciąż daleka droga. Zwłaszcza że największą radochę w nowym Half-Life sprawia unikatowa interakcja z przedmiotami, która bez Oculus Questa 2 czy Valve Index niewiele różni się od tego, co znamy z innych gier. Niemniej warto śledzić rozwój No VR Mod – na kanale twórcy w serwisie YouTube lub tutaj.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej