Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2022, 13:58

Elden Ring wciąż nie działa płynnie na PC, ale gracze widzą poprawę

Elden Ring od premiery boryka się z problemami z płynnością, których doświadczają głównie użytkownicy pecetów. Fani dostrzegają jednak poprawę po instalacji łatki 1.04.

W SKRÓCIE:
  1. Elden Ring od premiery ma problemy z płynnością na pecetach, tymczasem FromSoftware skupia się głównie na wprowadzaniu zmian w rozgrywce.
  2. Część graczy po instalacji patcha 1.04 zauważyła jednak poprawę wydajności.

Wydana przed dwoma miesiącami gra Elden Ring nadal mierzy się z podobnymi problemami technicznymi co w dniu premiery. Nie udaje się ich uniknąć nawet osobom posiadającym mocniejszy sprzęt – a przynajmniej tak było do tej pory. Na początku tygodnia informowaliśmy o nowej łatce do dzieła FromSoftware – patch 1.04 wprowadził duże zmiany w balansie rozgrywki i wiele wskazywało na to, że to na nich skupili się deweloperzy. Część graczy dostrzegła jednak również poprawę w płynności działania tytułu.

Elden Ring dwa miesiące po premierze wciąż walczy z przycinaniem

Studio FromSoftware do tej pory nie wypowiedziało się na temat przyczyn stojących za kiepską płynnością ani sposobów na rozwiązanie problemu. Wielu użytkowników pecetów narzeka na częste spadki liczby klatek na sekundę oraz ciągłe przycinanie animacji. Zdarzają się również nagłe „wycieczki” do pulpitu czy przerwy w połączeniu internetowym, przez które z zabawy znikają przywoływani gracze.

Jak zauważył Wes Fenlon z redakcji serwisu PC Gamer, podobnie niedopracowana była gra Dark Souls: Prepare to Die Edition, również sprawiająca wiele kłopotów na PC – inaczej niż w przypadku przedostatniego tytułu od FromSoftware, czyli Sekiro: Shadows Die Twice, któremu udało się uniknąć problemów z płynnością. Zdaniem dziennikarza odpowiedzialna za techniczne problemy w Elden Ring może być przesiadka na DirectX 12. Fenlon przyznał jednak, że nie miał jeszcze okazji dokładnie zapoznać się z działaniem gry po wprowadzeniu łatki 1.04.

„Inne ulepszenia wydajności i poprawki błędów” – fani widzą poprawę

Możliwe jednak, że enigmatyczna informacja umieszczona na końcu opisu patcha (przytoczona w powyższym nagłówku) nie jest wyłącznie frazesem. Pod wpisem w serwisie Reddit poświęconym łatce nie brakuje głosów świadczących o poprawie. Część graczy utrzymuje, że dzięki wprowadzonym zmianom Elden Ring na ich komputerach zaczął działać bardzo płynnie, a przycięcia zostały całkowicie usunięte nawet w lokacjach, w których pojawiały się zawsze. W części przypadków problemy nadal występują, ale udało się zmniejszyć ich natężenie.

Sporadycznie pojawiają się także wypowiedzi niezadowolonych użytkowników, którzy nie dostrzegli żadnej poprawy. Najlepszym sposobem na zweryfikowanie tych opinii byłoby poznanie sprzętu, z którego korzystają uczestnicy dyskusji – niestety, takich informacji nie posiadamy.

Z niektórymi wypowiedziami możecie zapoznać się poniżej, po więcej odsyłam do wątku w serwisie Reddit.

Źródło: Reddit

Elden Ring – produkcja wydana 25 lutego tego roku na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series S/X – błyskawicznie podbił serca graczy, którzy skłonni byli wybaczyć mu problemy techniczne. Wygląda jednak na to, że FromSoftware słucha swoich fanów i powoli pracuje nad usunięciem usterek, choć głośno się tym nie chwali.

Jak to wygląda w Waszym przypadku? Dostrzegacie poprawę w działaniu Elden Ring na pecetach?

  1. Oficjalna strona internetowa gry Elden Ring

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej