Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2018, 13:48

autor: Bartosz Świątek

Do sklepów trafiło 5 mln kopii Monster Hunter World

Capcom pochwalił się pierwszymi wynikami sprzedaży najnowszego RPG-a akcji – Monster Hunter: World. Do sklepów na całym świecie trafiło 5 mln egzemplarzy gry.

Monster Hunter: World zapowiada się na duży sukces dla studia Capcom. - Do sklepów trafiło 5 mln kopii Monster Hunter World - wiadomość - 2018-01-29
Monster Hunter: World zapowiada się na duży sukces dla studia Capcom.
MONSTER HUNTER: WORLD W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: Capcom
  2. Wydawca: Capcom
  3. Gatunek: action RPG
  4. Platformy: PS4, XONE, PC
  5. Data premiery: 26 stycznia 2018 r. (konsole), jesień 2018 r. (PC)

Capcom ma powody do zadowolenia. Najnowsza gra studia – RPG akcji Monster Hunter: World – rozchodzi się jak przysłowiowe ciepłe bułeczki. W ciągu zaledwie 3 dni do sklepów dostarczono ponad 5 mln kopii. Firma podzieliła się tymi wynikami w oficjalnej informacji prasowej i można je uznać za imponujące (choć warto przy tym zaznaczyć, że egzemplarze wysłane do sklepów nie są równoznaczne ze sprzedanymi), zważywszy na fakt, że seria Monster Hunter jest franczyzą dość charakterystyczną i – jak dotychczas – uznawaną za raczej niszową. Gry te są niezwykle popularne w Japonii, ale na ogół radzą sobie znacznie słabiej w innych zakątkach świata.

Monster Hunter: World stawia gracza w roli łowcy potworów, polującego w bogatym, zróżnicowanym świecie fantasy o otwartej strukturze. Gra została bardzo ciepło przyjęta przez branżowe media (średnia w serwisie Metacritic dla wersji na PlayStation 4 wynosi obecnie 91%). Recenzenci chwalą głęboką i spójnie zaprojektowaną rozgrywkę, a także – co dla tej serii dość nietypowe – dobrze opowiedzianą historię. Produkcja posiada także kooperacyjny tryb multiplayer, dzięki któremu możemy polować na bestie wspólnie z kilkoma przyjaciółmi.

Co ciekawe, poczynając od wiosny bieżącego roku, Capcom planuje przeprowadzać w Japonii specjalne kwalifikacje, prowadzące do turnieju Kariou, dzięki któremu wyłoniony zostanie najlepszy łowca w kraju. Przeniesienie tej inicjatywy na grunt europejski wydaje się niestety mało prawdopodobne, ale dobrze ukazuje ona nadzwyczajną popularność tej marki w Kraju Kwitnącej Wiśni. Capcom podejmie także inne działania, mające na celu wypromowanie serii i rozszerzenie bazy jej fanów – jednym z takich kroków może być hollywoodzka adaptacja kinowa.

Najnowsza gra studia Capcom zadebiutowała na światowych rynkach 26 stycznia, w wersjach na PS4 oraz XOne. Planowane jest również wydanie na komputery osobiste, jednak data jego premiery nie jest na razie znana (nieoficjalnie mówi się o jesieni 2018 r.).

  1. Monster Hunter: World – poradnik do gry
  2. Recenzja Monster Hunter: World (w przygotowaniu) – czas polowania