Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2023, 15:47

Diablo 4: porcja wieści o Vessel of Hatred, szczegóły 3. sezonu i aktualizacji 1.2.2

Twórcy Diablo 4 podczas konwentu BlizzCon 2023 omówili szerzej zawartość, którą otrzyma gra w nadchodzącym czasie. Wrócili do tematu dodatku Vessel of Hatred, a także trzeciego sezonu.

Źródło fot. news.blizzard.com
i

Dzięki konwentowi BlizzCon 2023, który odbył się w dniach 3-4 listopada, poznaliśmy szczegóły dotyczące przyszłości Diablo IV. Podczas nowej odsłony „pogawędki przy ognisku” twórcy podzielili się m.in. informacjami o dodatku Vessel of Hatred i zapowiedzieli atrakcje związane z trzecim sezonem. Poniżej znajdziecie najciekawsze informacje ze wspomnianej rozmowy.

Jeśli macie wolną godzinę, możecie także obejrzeć cały materiał, w którym wystąpili Joe Shely (reżyser gry), Brent Gibson (zastępca reżysera), Tiffany Wat (reżyserka produkcji), Kayleigh Calder (główna producentka), oraz Adam Fletcher (zastępca dyrektora ds. społeczności.)

Nowe wieści o dodatku Vessel of Hatred

Zgodnie z piątkową zapowiedzią, pierwsze duże rozszerzenie do Diablo IV zabierze nas do dżungli krainy Nahantu, w tym miast Kurast oraz Trancival. Tym samym odwiedzimy lokacje znane z Diablo II. Wątek fabularny skupi się natomiast na losach Neireli, której towarzyszyć będzie Pan Nienawiści, Mefisto.

Nowi gracze będą mogli pominąć historię przedstawioną w podstawowej wersji gry i od razu wziąć udział w nadchodzącej przygodzie. Rozszerzenie wprowadzi także unikalną, tytułową klasę postaci, która będzie różnić się od profesji zaprezentowanych w poprzednich odsłonach cyklu.

Data startu sezonu 3. i nowości w Sezonie Krwi

W trwającym obecnie sezonie drugim przed nowym wyzwaniem staną gracze, których postacie osiągnęły 100. poziom. Z myślą o nich powstaje Rzeźnia Zira, czyli szereg prób, które potrwają od 5 grudnia do 23 stycznia. Wraz z nimi twórcy zaoferują graczom dwadzieścia etapów o rosnącym poziomie trudności.

Diablo 4: porcja wieści o Vessel of Hatred, szczegóły 3. sezonu i aktualizacji 1.2.2 - ilustracja #1

Portal do Rzeźni Zira.news.blizzard.com

W trwającym Sezonie Krwi doczekamy się także świątecznego wydarzenia, czyli Zimowego Pomoru, które rozpocznie się nie 12 (według poprzednich doniesień), lecz 5 grudnia. W tym czasie odbudujemy Zimowy Rynek i przemierzymy ponownie Strzaskane Szczyty, broniąc ludność przed morowymi potworami oraz potężnym Horrorem w Szkarłacie. Wydarzenie zakończy się 21 grudnia.

Twórcy potwierdzili także, że w trzecim sezonie, który rozpocznie się 23 stycznia, do Diablo IV zawitają Cięgi – nieliniowe, zmieniane co tydzień podziemia, w których zmierzymy się z innymi graczami, a także zdobędziemy dowody potęgi, likwidując potwory lub niszcząc przedmioty. Będą im towarzyszyć cotygodniowe rankingi skupione na postępach postaci zwykłych i hardkorowych, jak również konkretnych klas oraz grup. Najlepsi z najlepszych trafią na permanentną tablicę wyników zwaną Salą Starożytnych.

Diablo 4 – aktualizacja 1.2.2

Te nowości zobaczymy już pojutrze. Wraz z wersją 1.2.2 w Diablo IV pojawi się pięć plugawych pierścieni, które nawiązują do pierwszego sezonu (Plugawców). Każdy z nich dedykowany jest jednej z dostępnych klas postaci, znacznie wpływając na ich zdolności.

Diablo 4: porcja wieści o Vessel of Hatred, szczegóły 3. sezonu i aktualizacji 1.2.2 - ilustracja #2

Plugawe pierścienie dedykowane są dla poszczególnych klas.news.blizzard.com

Dla przykładu: za sprawą opracowanego dla nekromanty Pierścienia Świętokradczej Duszy umiejętności Ożywienie Szkieletu, Wybuch Zwłok i Trupie Macki aktywowane są automatycznie z kilko- lub kilkunastosekundowym czasem odnowienia. Z kolei Opalizująca Obrączka Tal Rashy na 4 sekundy zapewnia czarodziejowi zwiększenie obrażeń o 10–15% za każdym razem, gdy wróg zostanie zraniony za pomocą żywiołów.

Nowe przedmioty dostępne będą od 7 listopada w Sferach Sezonowej i Wieczności. Ich pełny opis dostępny jest na oficjalnej stronie studia Blizzard, podobnie jak wykaz błędów naprawionych w ramach aktualizacji 1.2.2.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej