Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2012, 10:55

autor: Łukasz Szliselman

Black Mesa: Source, czyli nowe szaty Half Life'a – dwa gameplaye wyciekły do sieci

W Internecie pojawiły się dwa gameplaye z Black Mesa: Source, fanowskiego moda mającego dać światu Half-Life'a w odświeżonej grafice. Aż się łezka w oku kręci na widok dobrze znanych lokacji w nowej oprawie. Zobaczcie jak się ma ten ambitny projekt!

Black Mesa: Source, rozdział On a Rail

Nie tak dawno pokazywaliśmy Wam kilka nowych obrazków z Black Mesa: Source będącego fanowską próbą stworzenia na nowo gry Half-Life z grafiką opartą na silniku Source, wykorzystanym w Half-Life 2. Dziś prezentujemy wam dwa fragmenty rozgrywki pochodzące z wczesnej wersji tej modyfikacji. Oba są podobno dość stare i nie przedstawiają Black Mesa: Source na etapie na jakim się obecnie znajduje. Muzyka w filmikach została dodana później i nie pochodzi z Black Mesa: Source.

Pierwszy z nich został umieszczony w Internecie przez fanowską stronę Half-Life’a ValveTime i pokazuje fragment rozdziału On a Rail. Fani Half-Life’a z pewnością będą nieco zaskoczeni widząc zbliżone celowanie. Serwis LambdaGeneration uspokaja, że zbliżenie zostało zastosowane jedynie w rewolwerze i nie będzie używane w innych rodzajach broni.

Drugi gameplay, niestety znacznie gorszej jakości, udostępnił inny fanowski serwis serii, LambdaGeneration. Prezentowany w nim etap pochodzi z rozdziału Surface Tension.

Na temat owych przecieków autorzy Black Mesa: Source powiedzieli jedynie, że znają ich źródło. Data premiery modyfikacji nie jest znana. Twórcy mają nadzieję, że prace nad projektem zostaną ukończone już wkrótce, ale niczego nie obiecują.

Oryginalny Half-Life wydany został w 1998 roku. Black Mesa: Source, jego odświeżona edycja wykorzystująca ulepszoną wersję silnika Source użytego w Half-Life 2, jest przygotowywana od 2005 roku. Ten fanowski projekt obejmuje zbudowanie gry na nowo – autorzy nie wykorzystali w swojej produkcji ani skrawka oryginalnego kodu Half-Life’a. Wymagało to stworzenia około dwóch tysięcy modeli, pięciu tysięcy tekstur, nagrania grubo ponad dwóch tysięcy efektów dźwiękowych oraz sześć i pół tysiąca linii dialogowych. Black Mesa: Source będzie udostępniana za darmo, wystarczy mieć w posiadaniu grę wykorzystującą silnik Source.