Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2005, 08:47

Atari szykuje kolejny dodatek do RollerCoaster Tycoon 3

Budowanie nowoczesnego parku rozrywki będzie miało swój ciąg dalszy. Zaledwie w kilka tygodni po premierze pierwszego dodatku do RollerCoaster Tycoon 3 o nazwie Soaked!, firma Atari poinformowała o produkcji kolejnego rozszerzenia, które zostało zatytułowane Wild!

Budowanie nowoczesnego parku rozrywki będzie miało swój ciąg dalszy. Zaledwie w kilka tygodni po premierze pierwszego dodatku do RollerCoaster Tycoon 3 o nazwie Soaked!, firma Atari poinformowała o produkcji kolejnego rozszerzenia, które zostało zatytułowane Wild!

Wieści o nowym dodatku płyną do nas z niemieckiego oddziału koncernu, który ustalił już nawet datę premiery – listopad bieżącego roku. Niestety nie dysponujemy żadnymi szczegółami, dotyczącymi tego, co we wspomnianym rozszerzeniu faktycznie się znajdzie. Na konkretne informacje przyjdzie nam zapewne jeszcze trochę poczekać.

RollerCoaster Tycoon 3 to kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategiczno-ekonomicznych. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie. Pomimo tego, iż RollerCoaster Tycoon 3 ideowo nie odbiega od tego z czym mieliśmy do czynienia w RCT1 i 2, to stanowi spory przełom. Przyczyną tego stanu rzeczy jest przeniesienie rozgrywki w trzeci wymiar, a co za tym idzie znaczne jej rozbudowanie i urozmaicenie. Autorzy zaimplementowali w grze silnik graficzny własnej produkcji, dzięki któremu nawet użytkownicy starszych maszyn, typu Pentium III 733MHz z akceleratorem graficznym GeForce 2, mogą cieszyć się bezproblemową rozgrywką.

Podobnie jak w poprzedniczkach, tak i w RollerCoaster Tycoon 3 gracz otrzymuje zadanie budowy nowoczesnego parku rozrywki, w którym pierwszorzędną rolę odgrywają olbrzymie kolejki górskie (tytułowe RollerCoastery). Może go zaprojektować i wyposażać w różne atrakcje według własnego uznania, a nawet samodzielnie projektować kolejki (łuki, zakręty, itp.). Dzięki zastosowaniu grafiki 3D w tej części zyskaliśmy możliwość sprawdzenia zaprojektowanej przez siebie kolejki i przejechania się nią. Naturalnie to nie koniec cech jakie pojawiły się wraz z nową oprawą wizualną. Teraz gracz może oglądać swoją inwestycję z dowolnego kąta, zbliżać i oddalać widok, czy przechadzać się po parku obok innych odwiedzających. Dużo łatwiej jest też konstruować kolejkę (prosty mechanizm point-and-click) czy umiejscawiać poszczególne atrakcje.

Więcej informacji na temat serii gier RollerCoaster Tycoon 3 znajdziecie w naszej Encyklopedii.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej