Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2023, 12:02

Armored Core 6 - finalne wymagania sprzętowe [Aktualizacja: tryby graficzne na konsolach]

Poznaliśmy ostateczne wymagania sprzętowe Armored Core 6: Fires of Rubicon na PC. Nowa gra studia FromSoftware wkrótce trafi do graczy.

Źródło fot. FromSoftware / Bandai Namco.
i

Aktualizacja

Poznaliśmy tryby graficzne, z jakich będzie można korzystać w Armored Core 6 na konsolach. Podane wartości są maksymalne – będą dostosowywane dynamicznie. Oto one:

Tryby graficzne na konsolach Xbox

  1. Xbox Series X – do 2160p / 60 fps
  2. Xbox Series S – do 1440p / 60 fps
  3. Xbox One X – do 2160p / 30 fps
  4. Xbox One – do 900p / 30 fps

Tryby graficzne na konsolach PlayStation

  1. PS5 – do 2160p / 60 fps
  2. PS4 Pro – do 1800p / 30 fps
  3. PS4 – do 1080p / 30 fps

Oryginalna wiadomość (14 sierpnia)

Na powrót Armored Core w – miejmy nadzieję – glorii i chwale musimy jeszcze troszeczkę poczekać, ale przynajmniej dziś potwierdzono ostateczne wymagania sprzętowe Armored Core 6: Fires of Rubicon. Szczegóły w języku japońskim znajdziecie na oficjalnej stronie gry, Twitterze i na Steamie oraz na poniższej grafice.

Armored Core 6: Fires of Rubicon – minimalne wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  2. Procesor: Intel Core i7-4790 / Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 7 1800X / AMD Ryzen 5 2600
  3. Pamięć RAM: 12 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1650 / AMD Radeon RX 460 (4 GB VRAM)
  5. Miejsce na dysku: 60 GB
  6. Inne: DirectX 12

Armored Core 6: Fires of Rubicon– zalecane wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
  2. Procesor: Intel Core i7-7700 / Intel Core i5-10400 / AMD Ryzen 7 2700X / AMD Ryzen 5 3600
  3. Pamięć RAM: 12 GB
  4. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB VRAM) / AMD Radeon RX 590 (8 GB VRAM) / Intel Arc A750 (8 GB VRAM)
  5. Miejsce na dysku: 60 GB
  6. Inne: DirectX 12
Armored Core 6 - finalne wymagania sprzętowe [Aktualizacja: tryby graficzne na konsolach] - ilustracja #1

Oficjalne wymagania sprzętowe Armored Core VI: Fires of RubiconŹródlo: FromSoftware / Twitter.

Da się zauważyć, że minimalne wymagania nieco wzrosły względem specyfikacji widniejącej wcześniej na Steamie, głównie w przypadku karty Nvidii. Dotychczas podawane procesory – Intel Core i5-8600K i AMD Ryzen 3 3300X – zastąpiły porównywalne lub słabsze modele: Core i7-4790, Core i5-8400, Ryzen 7 1800X oraz Ryzen 5 3600.

Na szczęście FromSoftware nie przesadziło ze zmianą GPU od „zielonych”. Dotychczas minimalna konfiguracja uwzględniała kartę GeForce GTX 960, którą teraz zastąpiono modelem GTX 1650. O dziwo układ od AMD pozostał ten sam.

W temacie kart graficznych wypada wspomnieć, że Armored Core 6 będzie wspierał ray tracing, aczkolwiek nacieszymy nim oczy tylko w garażu. Przynajmniej spędzimy w nim dużo czasu i tam będziemy mogli podziwiać swoje mechy.

Oczywiście ray tracing będzie wymagał mocniejszej karty graficznej niż modele podane w zalecanej specyfikacji. Na szczęście – i to chyba właśnie zasługa ograniczenia tej opcji do garażu – obejdzie się bez najnowszych modeli. Absolutnym minimum są GeForce RTX 2060 (6 GB) i Radeon RX 6600 (8 GB), a rekomendowane przez twórców układy to GeForce RTX 2070 (8 GB), Radeon RX 6650 XT (8 GB) oraz Intel Arc A770 (16GB).

Armored Core VI: Fires of Rubicon zadebiutuje 25 sierpnia. Gra zmierza także na konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Na PC gra będzie zabezpieczona przed piratami, choć nie przy pomocy Denuvo.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej