Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2008, 11:50

autor: Piotr Doroń

10 milionów GTA IV, Bioshock 2 w 2009 roku i inne wieści od Take-Two

Firma Take-Two przedstawiła raport finansowy, którym zamknęła oficjalnie trzeci kwartał roku fiskalnego 2008. Oprócz zwyczajowego zaprezentowania nam liczb ukazujących aktualny stan finansowy koncernu, otrzymaliśmy możliwość zapoznania się z kilkoma istotnymi informacjami dotyczącymi najważniejszych produkcji.

Firma Take-Two przedstawiła raport finansowy, którym zamknęła oficjalnie trzeci kwartał roku fiskalnego 2008. Oprócz zwyczajowego zaprezentowania nam liczb ukazujących aktualny stan finansowy koncernu, otrzymaliśmy możliwość zapoznania się z kilkoma istotnymi informacjami dotyczącymi najważniejszych produkcji.

Zacznijmy od Midnight Club: Los Angeles, najnowszej odsłony popularnego cyklu przybliżającego nam świat nielegalnych wyścigów. Produkcja, która pierwotnie miała się ukazać na początku bieżącego roku doczekała się kolejnego opóźnienia premiery. Tym razem dwutygodniowego. Nowe terminy prezentują się następująco – w Stanach Zjednoczonych dzieło Rockstar Games trafi do sprzedaży 21, natomiast w Europie 24 października (dotyczy to obu edycji, czyli PS3 i X360). W te same dni swoją premierę zaliczy również Midnight Club: LA Remix powstające z myślą o konsoli PSP.

Kolejny akapit wiadomości poświęcimy Grand Theft Auto: Chinatown Wars, czyli specjalnej wersji GTA przeznaczonej dla Nintendo DS, o której tak naprawdę nie wiemy jeszcze nic pewnego. Produkt ujawniony w trakcie tegorocznych, lipcowych targów E3 ukaże się nie wcześniej, niż 1 listopada bieżącego roku. Tak należy bowiem rozumieć informację o ustaleniu debiutu gry na rok fiskalny 2009, który w korporacji Take-Two rozpoczyna się właśnie w dzień Wszystkich Świętych.

Także w roku fiskalnym 2009 doczekamy się premiery kontynuacji Bioshocka. Zgadzałoby się to z wcześniejszymi, majowymi informacjami, zgodnie z którym dwójka miałaby trafić do sprzedaży w czwartym kwartale kolejnego okresu rozliczeniowego, czyli w terminie od 1 sierpnia do 31 października 2009 roku. Osobiście nie potrafię się już doczekać kontynuacji, która z pewnością rzuci dużo światła na nierozwiązane kwestie poznane przez nas w części pierwszej. Ponowna podróż do podwodnego miasta Rapture będzie bardzo ekscytująca.

Ostatnia z podanych informacji dotyczy gry bokserskiej Don King's Prizefighter. Otóż, edycje przeznaczone dla konsol koncernu Nintendo – Wii i NDS – ukażą się na rynku w roku fiskalnym 2009, a dokładnie w marcu. Powodem opóźnienia debiutu jest konieczność dopracowania obu pozycji. Aktualnie produkcja sygnowana nazwiskiem najbardziej znanego promotora boksu zawodowego jest dostępna jedynie w wersji na Xboxa 360. Do jej premiery doszło w czerwcu tego roku.

Natomiast jak prezentują się liczby? Przychód wypracowany przez Take-Two w trzecim kwartale roku fiskalnego 2008 wyniósł 433,8 milionów dolarów (w analogicznych okresie ubiegłego roku zatrzymał się na poziomie 206,4 milionów dolarów), z kolei zysk 52 miliony dolarów (w porównaniu do 58 milionów straty w zeszłym roku). Największy udział w przychodzie miały oczywiście takie pozycje, jak Grand Theft Auto IV oraz Top Spin 3. Ta pierwsza sprzedała się w liczbie aż 10 milionów egzemplarzy (stan na 16 sierpnia)!

Na koniec chcielibyśmy przypomnieć o rozmowach, jakie prowadzą ze sobą zarządcy Take-Two oraz giganta Electronic Arts. Drugi z wymienionych podmiotów stara się o przejęcie wydawcy GTA IV. O ewentualnych zwrotach poinformowani zostaniemy niestety dopiero po zakończeniu rozmów. Ich przebieg został bowiem utajniony za obopólną zgodą. Możemy być jednak pewni, że publikacja dobrych dla Take-Two wyników finansowych za trzeci kwartał wprowadzi do rozmów nowy element, który może wpłynąć na podbicie ceny zakupy koncernu. Czekamy z niecierpliwością na jakiekolwiek wieści na ten temat.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry