59. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 59. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Gangsters 2: Vendetta
Strategiczne 6 czerwca 2001
Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.
Mall Tycoon
Strategiczne 5 lutego 2002
Strategia ekonomiczna w stylu „zaprojektuj, zbuduj i zarządzaj” dająca graczom możliwość wykazania w roli managera wielkiego centrum handlowego.
Worms United
Strategiczne 11 czerwca 1999
Worms United to specjalne wydanie kultowej strategii turowej studia Team 17 Software. W zestawie znalazły się: pierwsza część serii Worms oraz przez przeznaczony do niej dodatek Worms Reinforcements, zawierający nową kampanię, a także odświeżony interfejs oraz edytor map.
Hostile Waters: Antaeus Rising
Strategiczne 13 czerwca 2001
RTS wzbogacony o elementy gry akcji. Dzieło studia Rage Software przenosi nas do odległego roku 2032, kiedy to na świecie panuje pokój, a wszystkie narody dążą do stworzenia globalnej cywilizacji. Taka sytuacja nie jest na rękę byłym prominentom i wojskowym, którzy organizują tajną armię na wyspach Pacyfiku – wszystko po to, by zdestabilizować sytuację polityczną i powrócić do dawnego stylu życia. Tytułowy Antaeus, czyli ostatni z superkrążowników, jest jedyną nadzieją ludzkości.
Theme Park Inc.
Strategiczne 3 maja 2001
Następca znanego i lubianego Sim Theme Park, w którym naszym celem jest zdobycie większości udziałów w wielkim międzynarodowym konsorcjum i objęcie posady Prezesa.
Paradise Cracked
Strategiczne 11 stycznia 2003
Mieszanka gatunków wzorowana na najlepszych grach strategicznych z elementami cRPG, osadzona w cyberpunkowej przyszłości. Gracz wciela się w postać młodego hackera, który wchodzi przypadkiem w posiadanie tajemniczych danych komputerowych. Od tego momentu wszyscy, począwszy od armii i policji na ulicznych gangach kończąc zaczynają dybać na jego życie.
Harpoon Classic '97
Strategiczne 10 grudnia 1996
Kolejna odsłona legendarnej serii morskich gier taktycznym. Tradycyjnie autorzy położyli nacisk na realizm. Do naszej dyspozycji oddano liczne scenariusze, od prostych potyczek morskich z udziałem kilku jednostek, po skomplikowane operacje powietrzno-desantowe z udziałem setek samolotów i okrętów.
Submarine Titans
Strategiczne 28 lipca 2000
Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.
Transport Giant: Na Końcu Świata
Strategiczne 3 września 2004
Rozszerzenie do gry Transport Giant, opracowane przez autorów oryginału – firmę JoWooD Entertainment AG. Tym razem trafiamy do Australii, w której rozwój naszego przedsiębiorstwa transportowego rządzi się nieco innymi prawami. W trakcie zabawy musimy bowiem współpracować nie tylko z fabrykami samochodów i kopalniami, lecz także między innymi z właścicielami ferm krokodyli i strusi.
Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.
Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.
GlobalPower 2
Strategiczne 11 października 2004
SuperPower2 to kontynuacja gry strategicznej, będącej geopolitycznym symulatorem opartym na prawdziwych danych z całego świata. W nowej wersji gracz stanie przed wyborem konkretnej osobistości, którą będzie kierował do dominacji nad globem, korzystając z dostępnych w XXI wieku środków.
Wildfire (2004)
Strategiczne 13 października 2004
Gra akcji w której wcielamy się w członka specjalnej ekipy strażackiej starającej się opanować olbrzymie pożary lasów w Stanach Zjednoczonych.
Rage of Mages
Strategiczne 30 października 1998
Rage of Mages to gra strategiczna zabarwiona wieloma elementami cRPG, przenosząca nas do fantastycznej krainy, gdzie wyruszmy na poszukiwania magicznej broni mającej zakończyć krwawe wojny wycieńczające cesarstwo Kanii.
Imperium Galactica II: Alliances
Strategiczne 19 kwietnia 2000
Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.
Shogun: Total War - The Mongol Invasion
Strategiczne 18 sierpnia 2001
Oficjalny dodatek do wydanej w połowie 2000 roku gry strategicznej Shogun: Total War studia Creative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane The Mongol Invasion przenosi akcję gry ok. 300 lat wstecz w stosunku do "podstawki", czyli do wieku XIII, w którym to Kraj Kwitnącej Wiśni staje w obliczu inwazji hord mongolsko-koreańskich pod wodzą legendarnego Kubilaj Chana.
Castles
Strategiczne 20 sierpnia 1991
Castles to interesująca gra strategiczna, w której Twoim nadrzędnym zadaniem będzie zaprojektowanie, budowa i utrzymanie średniowiecznego zamku a także jego obrona przed żądnymi krwi sąsiadami.
Hospital Tycoon
Strategiczne 8 czerwca 2007
Hospital Tycoon to gra ekonomiczna, w której naszym zadaniem jest prowadzenie szpitala. Nie tylko zarządzamy i staramy się utrzymać ośrodek na powierzchni, ale i mamy bezpośredni kontakt z personelem, lekarzami i pacjentami.
Codename: Panzers - Złota Edycja
Strategiczne 20 października 2006
Codename: Panzers Złota Edycja to specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części serii serii Codename, tj. Codename: Panzers - Faza Pierwsza oraz Codename: Panzers - Faza Druga. Oczywiście obie w pełnej polskiej wersji językowej.
Fullmetal Alchemist: Trading Card Game
Strategiczne 15 października 2007
Elektroniczna wersja gry karcianej, bazującej na mandze Fullmetal Alchemist. Do naszej dyspozycji oddanych zostało pięć trybów zabawy oraz około 500 różnych kart.
Windchaser
Strategiczne 8 maja 2008
Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.
Warfare
Strategiczne 19 września 2008
Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.
Times of Conflict
Strategiczne 23 stycznia 2001
Obejmij naczelne dowództwo nad jedną z trzech nacji walczących o kontrolę nad planetą Edhaer i wykorzystaj wszystkie swe umiejętności taktyczne by ostatecznie pokonać przeciwników.