51. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 51. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Command & Conquer: Tiberium Alliances
Strategiczne 15 grudnia 2011
Osadzona w uniwersum popularnej serii Command & Conquer przeglądarkowa strategia MMO zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Gra powstała w wyniku współpracy studia EA Phenomic z doświadczonymi deweloperami BioWare Victory. Akcja gry skupia się na zmaganiach o tytułowy kosmiczny minerał – tyberium, a grający mogą opowiedzieć się po jednej z dwóch znanych fanom serii frakcji: GDI lub Nod.
UFO2: Extraterrestrials
Strategiczne 15 czerwca 2021
Gra strategiczna w klimatach science-fiction. Dowodzimy siłami, które mają na celu obronę naszej planety przed najeźdźcami z kosmosu. Rozwijamy infrastrukturę naziemną i budujemy bazy, prowadzimy badania nad nowymi technologiami, a na dodatek kierujemy obroną przeciwlotniczą całego globu. Wysyłamy też drużyny zwiadowcze w miejsca katastrof UFO.
Cezar II
Strategiczne 14 grudnia 1996
Druga odsłona popularnego cyklu gier ekonomicznych, w których wcielamy się w rolę zarządcy z czasów Imperium Rzymskiego. Celem w Cezar II jest rozbudowanie miasta w wyznaczonych prowincjach i zamiana dziewiczego terenu w tętniącą życiem metropolię.
Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.
Majesty: Północna Ekspansja
Strategiczne 22 marca 2001
Majesty: Północna Ekspansja jest pierwszym, oficjalnym dodatkiem do popularnej strategii czasu rzeczywistego Majesty: The Fantasy Kingdom Sim. Przygotowane przez studio deweloperskie Cyberlore rozszerzenie wprowadza m.in. 13 nowych misji, nowe rodzaje budynków i zaklęć, a także kolejnych przeciwników. W Polsce dodatek ukazał się jako element składowy Majesty: Złota Edycja.
Wesołe Ranczo
Strategiczne 8 września 2006
Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.
Stronghold Kingdoms
Strategiczne 17 października 2012
Poboczna odsłona popularnego cyklu Stronghold, stworzonego i rozwijanego niezmiennie przez studio Firefly. Stronghold Kingdoms został zrealizowany w konwencji darmowej gry MMO z mikropłatnościami i tradycyjnie dla serii przenosi graczy w realia mrocznego średniowiecza.
Ikariam
Strategiczne 15 lutego 2008
Ikariam to udostępniana na zasadzie „free to play” przeglądarkowa strategia czasu rzeczywistego w konwencji MMO. Gracze obejmują władanie nad niewielką osadą i starają się ją przekształcić w stolicę wielkiego imperium. W przypominającym starożytną Grecję świecie gry znaleźć można sporo odniesień do mitologii oraz kultury masowej.
March of the Eagles
Strategiczne 18 lutego 2013
March of the Eagles to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca na pokierowanie jednym z mocarstw biorących udział w Wojnach napoleońskich w latach 1805 - 1815. Zadaniem gracza jest werbowanie i szkolenie nowych jednostek, organizowanie działań armii i flot oraz zajmowanie się dyplomacją.
Might & Magic: Heroes VI - Danse Macabre Adventure Pack
Strategiczne 27 września 2012
Przygotowane przez zespół Limbic Entertainment drugie oficjalne rozszerzenie do gry Might and Magic: Heroes VI z 2011 roku. Fabuła dodatku zatytułowanego Danse Macabre koncentruje się wokół postaci Wielkiego Licza Sandro (czyli nekromanty znanego z jednego z dodatków do Heroes of Might and Magic III), który powraca, szukając zemsty na krainie Ashan i jej smoczych bogach.
Monster World
Strategiczne 1 sierpnia 2012
Gra społecznościowa dedykowana młodszym graczom. Zajmujemy się pielęgnowaniem ogrodu potworów: uprawiamy Czekoladowe Kwiatki czy Krzaczki Futrzaczki, wykonujemy misje, kupujemy dodatkowe elementy dekoracyjne oraz wymieniamy się prezentami ze znajomymi z serwisu facebook.
Command: Modern Air/Naval Operations
Strategiczne 24 września 2013
Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, opracowana we współpracy studia Warfare Sims z uznanym wydawcą – firmą Slitherine. Command: Modern Air/Naval Operations pozwala graczom przejąć dowodzenie nad flotą złożoną z lotniskowców i okrętów wsparcia, a także samolotów szturmowych oraz transportowych. Podczas zabawy możemy wziąć udział w kilkudziesięciu scenariuszach, odnoszących się zarówno do wydarzeń historycznych, jak i całkowicie fikcyjnych, rozgrywających się w niedalekiej przyszłości.
Black & White: Creature Isle
Strategiczne 23 stycznia 2002
Dodatek do gry strategicznej, w której wcielamy się w bóstwo kontrolujące olbrzymią bestię. W rozszerzeniu twórcy starali się rozwinąć motyw wyborów pomiędzy dobrem i złem, aby dać graczom jeszcze więcej możliwości. Akcja rozgrywa się na nowej wyspie, zamieszkałej przez różne stworzenia. Jedną z nowości jest żeński chowaniec o imieniu Ewa.
X-COM: Apocalypse
Strategiczne 13 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych firmy Microprose, w których stajemy na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem ochrony Ziemi przed atakami Obcych. W ogólnych założeniach rozgrywka przebiega tu niemal identycznie, jak w poprzednich odsłonach cyklu. Podczas zabawy budujemy i rozwijamy kolejne bazy, prowadzimy badania nad rozwojem technologii i wynajmujemy oraz wyposażamy naszych żołnierzy.
Rage of Mages II: Necromancer
Strategiczne 10 lipca 1999
Rage of Mages II: Necromancer to druga część gry strategicznej, łączącej elementy RTS i cRPG, autorstwa studia deweleporskiego firmy Nival. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie, a gracze mają okazję zmierzyć się z przeszło 80 różnymi potworami w 43 zróżnicowanych misjach. Poza trybem zabawy solowej, gra oferuje również opcję rozgrywki multiplayer, w której uczestniczyć może do 16 osób.
Hospital Tycoon
Strategiczne 8 czerwca 2007
Hospital Tycoon to gra ekonomiczna, w której naszym zadaniem jest prowadzenie szpitala. Nie tylko zarządzamy i staramy się utrzymać ośrodek na powierzchni, ale i mamy bezpośredni kontakt z personelem, lekarzami i pacjentami.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Empire Earth: Sztuka Podboju
Strategiczne 18 września 2002
Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
Strategiczne 22 marca 2005
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.
Space Station Sim
Strategiczne 3 listopada 2005
Gra komputerowa z rodzaju symulatorów ekonomicznych, w której wcielamy się w postać administratora NASA. Naszym zadaniem będzie nadzorowanie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej, a następnie kierowanie pracą i badaniami prowadzonymi na niej.
Sword of the Stars
Strategiczne 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.
Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.
Steel Panthers: World at War
Strategiczne 15 października 2000
World at War to klasyczna gra strategiczna, będąca kontynuacją słynnej serii Steel Panthers, święcącej największe tryumfy w połowie lat dziewięćdziesiątych.