54. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 54. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Cities XL
Strategiczne 8 października 2009
Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.
Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)
Strategiczne 18 marca 2002
Reedycja gry strategicznej Defender of the Crown, wydana w serii Digitally Remastered Collector’s Edition, w której ukzaują się popularne niegdyś gry, napisane teraz na nowo przy użyciu najnowszych technologii.
Warhammer: Battle for Atluma
Strategiczne 14 listopada 2006
Warhammer: Battle for Atluma jest kolekcjonerską grą karcianą w wydaniu elektronicznym, powstałą w oparciu o licencję z firmy Games Workshop. Zabawa jest atrakcyjna przede wszystkim dla zwolenników spokojnych posunięć strategicznych, połączonych ze zbieraniem kolejnych atutów niczym w Magic: The Gathering.
Escape from Paradise City
Strategiczne 26 października 2007
Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
Defcon: Globalna wojna termonuklearna
Strategiczne 29 września 2006
Defcon to już trzeci projekt developerów ze studia Introversion Software, którzy stoją za stworzeniem Uplink: Trust is a Weakness oraz Darwinii. Inspiracją do powstania opisywanej gry bez wątpienia był film Gry wojenne (WarGames) z 1983 roku, a konkretniej sceny, gdzie tamtejszy superkomputer przeprowadzał liczne symulacje globalnego konfliktu nuklearnego.
Gary Grigsby’s World at War
Strategiczne 28 marca 2005
Kolejna rozbudowana strategia turowa studia 2BY3 Games, którego główną postacią jest prawdziwa legenda wojennych gier strategicznych - Gary Grigsby. Firmowana jego nazwiskiem gra World at War przenosi nas w czasy II wojny światowej, składając w ręce graczy losy krajów biorących udział w konflikcie.
Brygada E5: New Jagged Union
Strategiczne 29 lipca 2005
Strategia turowa przypominaja takie słynne tytuły jak: Jagged Alliance czy Silent Storm. Akcja gry rozgrywa się w małym, tropikalnym państewku zwanym Palinero, ogarniętym wojną domową.
Fall Weiss 1939
Strategiczne 20 kwietnia 1998
Fall Weiss 1939 jest strategią turową przedstawiającą wszystkie ważniejsze bitwy Kampanii Wrześniowej i pozwalającą zapoznać się z historycznymi wydarzeniami.
Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.
Alliance: Globalny Konflikt
Strategiczne 24 lutego 2006
Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.
Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.
Disciples II: Słudzy Ciemności
Strategiczne 15 lipca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.
Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.
Reunion
Strategiczne 12 kwietnia 1994
Reunion to gra strategiczna opracowana przez węgierskie studio Amnesty Design, która pozwoli wcielić Ci się w rolę przywódcy pierwszej pozaziemskiej kolonii. Stawiane przed Tobą zadanie nie jest proste: musisz zbudować samowystarczalną bazę, wydobyć surowce pozwalające opracować nowe technologie oraz stworzyć solidną armię.
Wildlife Park 2
Strategiczne 12 maja 2006
Symulator prosperowania enklawy dzikiej fauny i flory. Program zaszczepia potencjalnemu graczowi szczerą miłość do zwierząt i roślin, a następnie wręcza mu pewną kwotę gotówki, celem wzniesienia i utrzymania własnego ogrodu zoologicznego.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
Strategiczne 22 marca 2005
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.
Age of Mythology: Złota Edycja
Strategiczne 7 września 2004
Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.
Spartan: Gates of Troy
Strategiczne 2 lipca 2004
Dodatek do strategii turowej Spartan oparty m.in. na wydarzeniach, których (bez)pośrednią przyczyną była piękna Helena. Oprócz bitwy o Troję dodatek zawiera scenariusze opisujące kolonizację Grecji oraz wcześniejsze słynne konflikty: kampanię jońską, bitwę o Termopile i kampanię rzymsko-perską.
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Strategiczne 20 września 2002
Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).
Pop Life: Droga na Szczyt
Strategiczne 31 października 2003
Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.
City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.
World War III: Black Gold
Strategiczne 30 października 2001
World War III: Black Gold to wyprodukowana przez polskie studio deweloperskie Reality Pump strategia czasu rzeczywistego (RTS), ukazująca fikcyjny konflikt zbrojny pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, Rosją i Irakiem. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron rywalizujących o tytułowe "czarne złoto", czyli ropę naftową.
Strategic Command: European Theater
Strategiczne 21 czerwca 2002
Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.