Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

87. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 87. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Supreme Commander: W obliczu wroga
Supreme Commander: W obliczu wroga

Strategiczne 6 listopada 2007

Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.

Napoleon in Italy
Napoleon in Italy

Strategiczne 6 listopada 2007

Napoleon in Italy jest stosunkowo skomplikowaną grą strategiczną, osadzoną w historycznych realiach. Producent zastosował turowy model rozgrywki.

Empire Earth III
Empire Earth III

Strategiczne 6 listopada 2007

Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.

Escape from Paradise City
Escape from Paradise City

Strategiczne 26 października 2007

Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.

Anno 1701: Klątwa Smoka
Anno 1701: Klątwa Smoka

Strategiczne 25 października 2007

Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych.

Advanced Tactics: World War II
Advanced Tactics: World War II

Strategiczne 25 października 2007

Advanced Tactics: World War II jest turową grą strategiczną, bazującą na sukcesie i popularności People's Tactics, darmowej (freeware) strategii inspirowanej takimi klasykami gatunku, jak Empire czy Panzer General.

Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare
Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare

Strategiczne 24 października 2007

Strategic Command 2: Blitzkrieg - Weapons and Warfare to dodatek do wydanej w kwietniu 2006 roku strategii turowej Strategic Command 2: Blitzkrieg. Developerem jest Fury Software, a wydawcą Battlefront.com.

Age of Empires III: The Asian Dynasties
Age of Empires III: The Asian Dynasties

Strategiczne 23 października 2007

Drugie rozszerzenie do trzeciej odsłony cyklu Age of Empires, opracowane przez zespół Big Huge Games – autorów serii Rise of Nations. Tym razem gracze trafiają na Daleki Wschód, otrzymując do dyspozycji trzy nowe cywilizacje: Indie, Chiny oraz Japonię. Trzon dodatku stanowi fabularna kampania, na którą składa się piętnaście scenariuszy (po pięć dla każdej z nowych nacji). Mapy, na jakich toczy się rozgrywka, są zróżnicowane, a niektóre z nich nawiązują do rzeczywistych lokacji lub wydarzeń.

Hired Guns: The Jagged Edge
Hired Guns: The Jagged Edge

Strategiczne 19 października 2007

Hired Guns: The Jagged Edge to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Developing tego tytułu powierzono rosyjskiej grupie developerskiej MiST Land opracowującej równolegle grę ALFA: Antiterror, a także mającej na swym koncie takie produkcje jak Paradise Cracked czy COPS 2170: The Power of Law.

Zoo Tycoon 2: Extinct Animals
Zoo Tycoon 2: Extinct Animals

Strategiczne 16 października 2007

Dodatek do gry Zoo Tycoon 2 opracowany przez autorów pierwowzoru, czyli studio Blue Fang Games. Opisywane rozszerzenie jest największym, jakie do tej pory opracowali deweloperzy – wprowadza bowiem trzydzieści nowych gatunków zwierząt, wśród których pojawiają się ptaki dodo, tygrysy tasmańskie, a nawet dinozaury, na czele z tyranozaurem reksem.

Wildlife Park 2: Świat koni
Wildlife Park 2: Świat koni

Strategiczne 12 października 2007

Wildlife Park 2 jest grą symulującą działanie prawdziwego ogrodu zoologicznego. Dodatek Świat koni, pomimo tego, że w pełni bazuje na silniku stworzonym dla podstawowej wersji gry, oferuje coś zupełnie innego.

Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy
Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy

Strategiczne 12 października 2007

Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami.

XIII Wiek: Śmierć lub Chwała
XIII Wiek: Śmierć lub Chwała

Strategiczne 12 października 2007

XIII Century: Death or Glory to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.

Jagged Farm: Birth of a Hero
Jagged Farm: Birth of a Hero

Strategiczne 10 października 2007

Strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez firmę Game Factory Interactive, odpowiedzialną m.in. za Officers (Kombat) czy Jagged Alliance 3D. Od razu należy jednak zaznaczyć, iż gra ta została potraktowana przez swoich twórców bardzo humorystycznie, a w rolach naszych głównych oponentów występują na przykład świnie.

Thrillville: Off the Rails
Thrillville: Off the Rails

Strategiczne 9 października 2007

Druga część popularnej strategii ekonomicznej. Ponownie zajmujemy się tworzeniem własnego parku rozrywki. Na uwagę zasługuje obecność ponad dwudziestu rozbudowanych kolejek górskich.

Hornet Leader
Hornet Leader

Strategiczne 8 października 2007

Skomplikowana strategia turowa, w której przejmujemy dowództwo nad eskadrą tytułowych myśliwców. Do rozegrania są trzy dynamicznie rozwijające się kampanie (Irak, Libia oraz Północna Korea).

Crusader Kings: Deus Vult
Crusader Kings: Deus Vult

Strategiczne 4 października 2007

Oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2004 roku gry Crusader Kings, będącej osadzonym w realiach mrocznego średniowiecza spin-offem serii strategicznej Europa Universalis. Dodatek zatytułowany Deus Vult wprowadza do rozgrywki całą masę drobnych nowości i usprawnień, dzięki którym zarządzanie naszym państwem staje się jeszcze większym wyzwaniem. Twórcy ulepszyli m.in. system relacji międzypaństwowych, dzięki czemu podczas zabawy możemy zyskać zupełnie nowych przyjaciół lub wrogów.

Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności
Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności

Strategiczne 28 września 2007

Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności to drugie oficjalne rozszerzenie do cieszącej się sporą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg 2. Dodatek wprowadza dwie nowe kampanie dla trybu single player, oparte na historycznych faktach. Gracze mają okazję dowodzić siłami aliantów na froncie włoskim lub zająć się ewakuacją wojsk Trzeciej Rzeszy z Francji. Deweloperzy ze studia Nival zadbali o sporą porcję zmian, w tym zmodyfikowany silnik Enigma.

Campus
Campus

Strategiczne 27 września 2007

Campus to gra należąca do gatunku symulatorów życia (lifesim), zabarwiona pewnymi elementami cRPG. Jak możemy się jednak domyślić po nazwie, program koncentruje się przede wszystkim na jak najwierniejszym odzwierciedleniu życia studenckiego, wraz ze wszystkimi jego konsekwencjami.

The Settlers: Narodziny Imperium
The Settlers: Narodziny Imperium

Strategiczne 25 września 2007

Szósta pełnoprawna odsłona popularnej serii strategii ekonomicznych, zapoczątkowanej przez firmę Blue Byte w 1993 roku. Po mocno innowacyjnej części piątej, twórcy cyklu postanowili powrócić do dawnej, sprawdzonej konwencji, wzbogacając ją garścią nowych rozwiązań. Ogólna koncepcja gry nie zmieniła się, a naszym celem jest przejęcie kontroli nad niewielką wioską i rozwinięcie jej do rangi nowoczesnej, dobrze ufortyfikowanej metropolii.

Kompania Braci: Na linii frontu
Kompania Braci: Na linii frontu

Strategiczne 24 września 2007

Samodzielny dodatek do bestsellerowej strategii wojennej Company of Heroes autorstwa studia Relic Entertainment. Rozszerzenie wzbogaca podstawową wersję gry o dwie zupełnie nowe kampanie zrealizowane z podobnym, filmowym rozmachem co oryginał. W pierwszej z nich bierzemy udział w walkach na terenie Normandii oraz bitwie o Caen, przejmując dowodzenie nad siłami 2 Armii Brytyjskiej.

World in Conflict
World in Conflict

Strategiczne 18 września 2007

Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.

Aggression: Starcie Mocarstw
Aggression: Starcie Mocarstw

Strategiczne 13 września 2007

Strategia czasu rzeczywistego, obejmująca swoim zasięgiem obie Wojny Światowe. Gracz ma okazję poprowadzić do boju szereg różnych armii, dysponujących odmiennym sprzętem wojskowym. Można też podążyć ścieżką dyplomatyczną, zawierając kolejno układy z sąsiadami lub skoncentrować się na postępie technologicznym.

Space Rangers 2: Reboot
Space Rangers 2: Reboot

Strategiczne 7 września 2007

Space Rangers 2: Reboot jest pierwszym oficjalnym dodatkiem do wydanej w 2004 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Space Rangers 2: Rebelia. Dodatek, stworzony przez ekipę deweloperską studia Elemental Games, wprowadza nową kampanię, scenariusze, misje i tryby zabawy. Twórcy nie zapomnieli również o poprawie balansu rozgrywki i usunięciu większości zidentyfikowanych błędów bazowej gry.