Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

83. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 83. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Hotel Giant 2
Hotel Giant 2

Strategiczne 14 listopada 2008

Druga odsłona sympatycznej serii gier ekonomicznych, w których wcielamy się w menedżera hotelu. Naszym głównym celem jest stworzenie jak najbardziej luksusowego miejsca pobytu w całym mieście. W tym celu m.in. dbamy o budżet i ciągłe podnoszenie jakości świadczonych przez nasz ośrodek usług, rekrutację nowych pracowników i organizację szkoleń dla całego personelu.

Chronostorm: Siberian Strike
Chronostorm: Siberian Strike

Strategiczne 13 listopada 2008

Strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w hipotetycznym konflikcie zbrojnym na rubieżach Rosji. Cechą wyróżniającą ten tytuł jest wyposażenie naszej armii w urządzenie umożliwiające ograniczoną kontrolę nad czasem. Dzięki temu możemy zatrzymać upływ lub skorzystać z jednostek militarnych dostępnych w przyszłości czy przeszłości.

World War One: La Grande Guerre 14-18
World War One: La Grande Guerre 14-18

Strategiczne 11 listopada 2008

World War One jest turową strategią przygotowaną przez studio AGEOD, znane z kilku innych, podobnych tytułów. Charakterystyczną cechą dzieł tych twórców jest wierne odwzorowanie historycznych realiów panujących w epoce, do której dana produkcja nawiązuje. Mogliśmy się o tym przekonać na przykładzie obydwu części Birth of America oraz Napoleon's Campaigns.

Close Combat: Wacht am Rhein
Close Combat: Wacht am Rhein

Strategiczne 28 października 2008

Reedycja czwartej części serii Close Combat, czyli Close Combat IV: Battle of the Bulge, w której mogliśmy stanąć po stronie Aliantów oraz III Rzeczy, w trakcie kontrofensywy w Ardenach.

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3

Strategiczne 28 października 2008

Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.

XIII Century: Blood of Europe
XIII Century: Blood of Europe

Strategiczne 17 października 2008

XIII Century: Russia to dodatek do strategii czasu rzeczywistego XIII Century: Death or Glory. Program umożliwia nam udział w ośmiu nowych misjach, obejmujących historyczny konflikt o Ruś Pskowską.

Spectromancer
Spectromancer

Strategiczne 15 października 2008

Spectromancer to gra karciana, w której gracz wciela się w postać potężnego maga, stawiającego czoła swoim oponentom przy pomocy potężnych czarów i przyzywanych stworzeń. W proces tworzenia tej produkcji był zaangażowany Richard Garfield – twórca prekursora kolekcjonerskich karcianek – Magic: the Gathering.

Ironclads: American Civil War
Ironclads: American Civil War

Strategiczne 10 października 2008

Ironclads: American Civil War to wojenna strategia turowa, wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games i poruszająca temat walk na morzu. Projekt kładzie nacisk na odwzorowanie realizmu historycznego wojny secesyjnej, która w drugiej połowie XIX wieku podzieliła amerykański naród na zwolenników Unii i Konfederacji.

The Guild 2: Venice
The Guild 2: Venice

Strategiczne 10 października 2008

Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.

Sword of the Stars: A Murder of Crows
Sword of the Stars: A Murder of Crows

Strategiczne 9 października 2008

Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.

Siege Online
Siege Online

Strategiczne 8 października 2008

Darmowa gra MMORPG z domieszką strategii, rozgrywająca się w czasach średniowiecznych wojen. Siege Online stworzone przez rosyjskie studio Quant Games, pozwala wcielić się w młodego średniowiecznego władcę i zarządzać naszym grodem.

Project Aftermath
Project Aftermath

Strategiczne 3 października 2008

Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.

Hinterland: Orc Lords
Hinterland: Orc Lords

Strategiczne 30 września 2008

Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.

Commander: Napoleon at War
Commander: Napoleon at War

Strategiczne 29 września 2008

Commander: Napoleon at War to turowa gra strategiczna. Tytuł przenosi nas na początek XIX wieku i oferuje możliwość rozegrania wielkich bitew tamtego okresu.

Combat Mission: Shock Force - Marines
Combat Mission: Shock Force - Marines

Strategiczne 26 września 2008

Marines jest pierwszym dodatkiem do rozgrywanej w trójwymiarowym środowisku strategicznej gry zatytułowanej Combat Mission: Shock Force.

Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Sid Meier's Civilization IV: Colonization

Strategiczne 22 września 2008

Colonization jest samodzielnym dodatkiem do czwartej odsłony Civilization, utytułowanej wieloma nagrodami serii autorstwa jednego z najbardziej rozpoznawalnych ludzi w branży gier – Sida Meiera.

Multiwinia: Survival of the Flattest
Multiwinia: Survival of the Flattest

Strategiczne 19 września 2008

Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.

Warfare
Warfare

Strategiczne 19 września 2008

Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.

Symulacja Farmy
Symulacja Farmy

Strategiczne 18 września 2008

Zajmujemy się zarządzaniem własną farmą, uprawiając pola, pielęgnując grządki czy dbając o zwierzęta hodowlane. W miarę rozwoju zabawy stawiamy nowe budynki gospodarcze i zatrudniamy dodatkową siłę roboczą.

Galactic Civilizations II: Endless Universe
Galactic Civilizations II: Endless Universe

Strategiczne 5 września 2008

Galactic Civilizations II: Endless Universe to trzeci dodatek do kosmicznej strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Tak jak poprzednie rozszerzenia, tak i ten produkt nie wymaga do instalacji podstawowej wersji gry.

Romance of the Three Kingdoms XI
Romance of the Three Kingdoms XI

Strategiczne 5 września 2008

Romance of the Three Kingdoms XI to wyprodukowana przez studio deweloperskie Koei strategia turowa, będąca jedenastą odsłoną serii rozwijanej od lat 80. ubiegłego stulecia. Fabuła gry bazuje na motywach XIV-wiecznej powieści "Dzieje trzech królestw". Gracz bierze udział w rywalizacji przywódców państw Wei, Shu i Wu, dążących do przejęcia władzy nad Chinami.

Prison Tycoon 4: SuperMax
Prison Tycoon 4: SuperMax

Strategiczne 29 sierpnia 2008

Czwarta część popularnej serii strategii ekonomicznych. Zarządzamy kompleksem więziennym, wchodząc w interakcje z więźniami i dbając o to żeby nie zdołali zbiec. Nowością jest opcja tworzenia więzień o zaostrzonym rygorze.

The Settlers: Narodziny kultur
The Settlers: Narodziny kultur

Strategiczne 28 sierpnia 2008

Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.

Children of the Nile: Alexandria
Children of the Nile: Alexandria

Strategiczne 28 sierpnia 2008

Alexandria to rozwinięcie strategii ekonomicznej Immortal Cities: Children of the Nile, przenoszącej nas do starożytnego Egiptu i skupiającej się na rozbudowie miast. Ten dodatek wymaga podstawowej wersji i dostępny jest w kilku sieciowych systemach dystrybucji (Steam, Impulse). Odpowiada za niego firma Tilted Mill Entertainment, składająca się w dużej mierze z ludzi specjalizujących się w tym gatunku i tematyce.