Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCPS5XSX
Okładka Ghost of a Tale 2 (PC)
OkładkaGhost of a Tale 2 (PC)

Ghost of a Tale 2

Sequel przygodowej gry akcji stworzonej przez Lionela Gallata oraz jego zespół. Ponownie wcielamy się w dzielną myszkę Tilo i eksplorujemy średniowieczny świat zamieszkiwany przez zwierzęta – tym razem wykreowany przy pomocy Unreal Enigine 5.

RPG | TPP | fantasy | skradanki | indie | przygodowe gry akcji | RPG akcji

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Ghost of a Tale 2 Premiera

data nieogłoszona

PC PS5 XSX

producent: SeithCG wydawca: SeithCG

Ghost of a Tale 2 to kontynuacja przygodowej gry akcji TPP wydanej pierwotnie w 2018 roku tylko PC (w późniejszych latach tytuł doczekał się konwersji na konsole). Za produkcję odpowiada niezależne, kilkuosobowe studio SeithCG, zarządzane przez Lionela „Seitha” Gallata, który jest odpowiedzialny za wykonanie zdecydowanej większości prac.

Oprawa graficzna

Projekt początkowo powstawał na silniku Unity, lecz w lipcu 2022 roku deweloper poinformował o przesiadce na Unreal Engine 5 (co ciekawe, podobna sytuacja miała miejsce podczas tworzenia części pierwszej – wtedy jednak porzucono CryEngine, głównie ze względu na trudności w jego opanowaniu).

Choć decyzja ta nieco spowolniła rozwój gry, to ostatecznie okazała się strzałem w dziesiątkę – dzięki niej animacje postaci są bowiem jeszcze bardziej płynne, a inspirowany średniowieczem, zamieszkiwany przez antropomorficzne zwierzęta fantastyczny świat Ghost of a Tale 2 stał się znacznie piękniejszy niż ten z „jedynki”.

Fabuła

Eksplorując go, ponownie wcielamy się w dzielną myszkę o imieniu Tilo. Do wąsatego bohatera powracamy jakiś czas po tym, jak opuścił on Dwindling Heights Keep, by po długiej rozłące połączyć się wreszcie ze swoją żoną, Meerą. Szybko jednak okazuje się, że protagoniście nie jest dane zaznać spokojnego życia, gdyż czeka na niego nowa przygoda.

Mechanika

W jej ramach Tilo musi wykonać szereg rozmaitych zadań – większość z nich zlecają NPC, z którymi da się porozmawiać („wypowiadane” kwestie należy jednak czytać, gdyż produkcja, wzorem oryginału, nie ma dubbingu w żadnym języku). Na potrzeby realizowanych misji bohater przede wszystkim eksploruje otwarty świat gry w poszukiwaniu wskazanych przedmiotów.

W Ghost of a Tale 2 – podobnie jak w „jedynce” – ogromny nacisk położono na skradanie się. Gracz wielokrotnie musi więc wykorzystywać własny spryt oraz pomysłowość, by umykać przed czujnymi spojrzeniami wrogów i przemykać za ich plecami. Częściowo pomagają mu w tym rozmieszczone w świecie gry beczki tudzież inne przedmioty, w których da się schować, a także butelki oraz patyki – wykorzystywane do ogłuszania oponentów i odwracania ich uwagi.

Powrócił również znany z pierwowzoru prosty system rozwoju postaci. Wraz z postępami fabularnymi Tilo zdobywa przydatne umiejętności, znacząco ułatwiające mu przetrwanie. Do tego ostatniego niezbędne jest także przebieranie się w pancerze wrogów, zapewniające bohaterowi perfekcyjny kamuflaż.

Ostatnia modyfikacja 4 sierpnia 2022

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Ghost of a Tale 2: 12+

PC
XSX
PS5