Risen - poradnik do gry

Poradnik do gry Risen to kompletna solucja, opisująca zadania główne i poboczne dostępne dla wszystkich trzech stronnictw, wzbogacona o spis nauczycieli, handlarzy, broni i umiejętności. Całość zaopatrzono w szereg przydatnych map i ilustracji.

24 listopada 2009Autor solucji: Terrag (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360
Risen, będący duchowym spadkobiercą serii Gothic, to jedna z tych gier RPG, które wymagają od gracza naprawdę wiele - Risen - opis przejścia - poradnik do gry

Risen, będący duchowym spadkobiercą serii Gothic, to jedna z tych gier RPG, które wymagają od gracza naprawdę wiele. Właśnie dlatego stworzyliśmy niniejszy poradnik. W jego skład wchodzi kompletna solucja, opisująca wszystkie zadania główne i poboczne wraz z ich rozgałęzieniami i alternatywnymi sposobami zakończenia. Opisano również questy zależne od klasy postaci (Bandyta, Mag, Wojownik Inkwizycji) oraz wszystkie bronie, czary, umiejętności i osiągnięcia. Nie zabrakło też spisu handlarzy i nauczycieli, a całość zaopatrzono w szereg ilustracji oraz przejrzystych map. Tak ułożone kompendium powinno pomóc graczom w cieszeniu się rozgrywką.

Oto pełna zawartość poradnika:

  • Opis wszystkich misji głównych i pobocznych dostępnych dla każdego z trzech stronnictw (Magowie, Bandyci, Inkwizycja);
  • Zestawienie dostępnych klas postaci, broni, umiejętności, czarów, handlarzy i nauczycieli;
  • Lista wszystkich kamieni teleportacyjnych wraz z ich położeniem;
  • Crafting (gotowanie, alchemia, oprawianie zwierząt, kowalstwo i tworzenie zwojów);
  • Zestaw map opisujących każdy zakątek Farangi.

Risen - poradnik do gry

Poradnik do gry

Risen - opis przejścia - poradnik do gry

Poradnik do gry Risen zawiera szczegółowy opis wszystkich zadań dla każdej z trzech stron po której może opowiedzieć się gracz oraz dokładne mapy okraszone serią oznaczeń, które powinny ułatwić ukończenie bardziej kłopotliwych wyzwań.

Risen - atlas świata - poradnik do gry

Niniejszy atlas stanowi opis świata gry Risen. Znajdują się tu szczegółowe mapy wyspy oraz charakterystyki kamieni teleportacyjnych, roślin, zwierząt i umiejętności, a także opisy parametrów każdej broni, mikstur oraz większości istotnych przedmiotów.

Zobacz Poradnik
Pobierz w PDF lub EPUB
Risen - opis przejścia - poradnik do gry
Risen - atlas świata - poradnik do gry

Komentarze do Risen - poradnik do gry:

Komentarze Czytelników (34)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.10.2009 22:04
odpowiedz
BFHDVBfd
71
Supernatural

Gratuluję, świetny poradnik. Szczerze mówiąc pomógł mi w paru questach ;d

15.10.2009 22:07
odpowiedz
kekekiler
4
Junior

szkoda ze poradnik tak późno własnie ukonczyłem grę a męczyłem się w wielu questach

15.10.2009 22:26
odpowiedz
kolo10017
44
Konsul

NA TO CZEKAŁEM! THX wielkie!

15.10.2009 23:24
odpowiedz
Majcyk
54
Pretorianin

Fajny poradnik, ale brakuje mi tutaj porównań broni czy opisów czarów, ale to w sumie już takie drobiazgi .

15.10.2009 23:38
odpowiedz
Seboolek
111
Ssak Naczelny

No nareszcie. A ja sie wkurzyłem z jedną rzeczą. Mianowicie uzbierałem juz zbroje Pogromcy Tytanów i poszedłem do bramy no ale nic sie nie dzieje! Inkwizytor frajer wybiegł stamtąd jak gadałem z duchem a potem dupa... coś czuje ze mam lipę i muszę od nowa grać ;/ Nie mam save'a wcześniejszego i niestety nie mogę wejść walczyć z Tytanem... Do dupy...

16.10.2009 09:10
odpowiedz
Tango3
19
Pretorianin

Dzięki za poradnik, jeszcze się nie przydał, ale nigdy nic nie wiadomo.

17.10.2009 09:08
odpowiedz
Filipek50
5
Legionista

POMOCY zaciolem sie na misji znajdz morderce hemlara znalazlem dowody z brodni i teraz mam isc pogadac o tym z kasprem i jzu gadalem o tym nozu z kowalem i tym drugim kolesiem co dalej ??

17.10.2009 10:07
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Super poradnik!!!! Na pewno skorzystam jak grę kupię!!!!!

17.10.2009 10:52
odpowiedz
orzinn
34
GOD LIKE

Seboolek----> a postawiłeś głowę co inkwizytor wcześniej zabrał na piedestał??

18.10.2009 10:20
odpowiedz
hemik9
41
Centurion

Poradnik niezły, Przydała by się mapka do roślinek zwiększających statystyki na stałe (ten odpowiednik szczawiu z Gothic), spis dostępnych run i nauczycieli. Do tego mam pierwszą wersję poradnika i nie ma w niej takiego bezsensu przy opisie klasy jak wojownik inkwizycji i używanie run. TYLKO MAG używa run, reszta co najwyżej pisze zwoje.

Do tego jeszcze mag, rozwijane umiejętności:
- broń biała i dystansowa - a po co to rozwijać? to ma być mag, czy wojownik? Do tego powtórzone 2 razy. Chyba za dużo ctrl + v.

To jest poradnik, czy instrukcja obsługi? Bo mag może nauczyć się jeszcze wielu innych mało potrzebnych umiejętności jak kowalstwo, otwieranie zamków, kradzież (choć to akurat się przydaje), skradanie się (można znaleźć pierścień).

Wiem, że się czepiam. Jednak zawsze poradniki w tym serwisie były na bardzo wysokim poziomie, a ten jest co najwyżej średni.

18.10.2009 10:33
odpowiedz
hemik9
41
Centurion

Właśnie ściągnąłem nowszą wersję poradnika PDF i widzę, że niema w nim tych błędów co na stronie. Jednak przy spisie treści są w rozdziale 2 i 3 jakieś zadania klasowe. W wersji PDF nie ma takiej pozycji. Możliwe, że są opisane, nie mam jednak możliwości porównać z powodu braku dostępu.

18.10.2009 23:42
odpowiedz
wesolo22
20
Chorąży

Witam, mam chyba duży problem otwarłem bramę prowadzącą w głąb wulkanu, rozbroiłem pułapkę za pomocą telekinezy wszedłem dalej pozabijałem jaszczury, dalej znalazłem piedestał na którym muszę umiejscowić posążek, ale nigdzie go nie ma i dodam, że dolna część wyczyszczona i mapa znaleziona a inkwizytor Mendoza jak kręcił zwojami na obelisku tak kręci i mogę tylko się uczyć od niego nie mam żadnych innych opcji dialogowych, proszę o pomoc co mam zrobić dalej.

22.10.2009 09:59
odpowiedz
wesolo22
20
Chorąży

Problem rozwiązany nie należy rozbrajać pułapki, jeśli inkwizytora nie ma przy pierwszej bramie. Skończyłem grę na poziomie 28 jako mag, szczerze odradzam tą klasę postaci, znacznie ciekawsze jest inwestowanie w wojownika/łowcę.

22.10.2009 21:26
odpowiedz
Ernst69
1
Junior

Na mapce obozu bandytów jest Rogue i Watchman ale w grze ich nie ma ktoś wie gdzie ich znaleźć?

30.10.2009 13:57
odpowiedz
Szafan
9
Legionista

Jest blad w dziale "Wybor klasy postaci". Wojownik Inkwizycji nie moze nauczyc sie korzystania z Run, jedyna magia to 3 krysztaly magiczne i zwoje.

30.10.2009 14:40
odpowiedz
filip2808
25
Chorąży

Śmieszne bo poradnik już istniał dwa tygodnie temu a dopiero teraz jest news na stronie głównej.

30.10.2009 19:57
odpowiedz
ProTyp
74
work work

Bo wcześniej nie miał swojej "premiery"...

Dla osób które nie posiadają abonamentu, poradnik dopiero teraz się odblokował i mogą go czytać.

Kompletna głupota

30.10.2009 21:18
odpowiedz
Amo
99
Pro-vocator

Dla tych ,którzy (tak jak ja) skończyli już całość jedną profesją i chcą zagrać jeszcze raz, odkrywając resztę questów etc etc, wyszedł fenomenalny mod, zmieniający porę roku na Farandze na jesień :)

Gra naprawdę nabrała mega klimatu i chyba w tym stanie wciąga jeszcze bardziej (klimat jest bardziej średniowieczny i zdecydowany, bez tych pstrokatości i zielonkości) całość przypomina teraz bardziej świetnego Gothica 1 :)

Oto mój screenik z gry jak to wygląda :)

Polecam !

eeee, coś spieprzyłem z tym screenem :P skurczyłem go w paintcie by zmniejszyć rozmiar, ale eksport poszedł i tak w 1680x1050 :P

oh well ... widać o co chodzi i to najważniejsze ;-)

31.10.2009 23:44
odpowiedz
Lothers
104
Generał

@Amo: super tylko byś jeszcze nazwę podał ;) EDIT: znalazłem - Autumn in Risen :D

01.11.2009 01:36
odpowiedz
sztu3
79
Pretorianin

act 3, jestem w podziemiach i szukam mapy. Ktos wie gdzie ja moge znalezc? (wybilem caly patrol)

01.11.2009 09:22
odpowiedz
Beeennnyyy
12
Legionista

sztu3 -----> uwolnij ogra z wiezienia i idź z nim do chaty, tam gdzie był henry,jasmina i jej wilk, zabijasz patrol i masz mapę. :P

02.11.2009 22:09
odpowiedz
BloodRain
4
Junior

ej mam pytanie :( poszedlem do bandytow ale teraz kiedy chce wziasc misje "podboj obozu artefaktow" to nie moge :((( wiecie moze dlaczego? i kolejnych dla bandytwo rowniez . wykonalem wszystkie wlasnie do tego bo nie moge go wziasc:((( wiecie moze dlaczego?
\

04.11.2009 18:39
odpowiedz
serek18
1
Junior

Super poradnik. A POWIEDZCIE Co WAS NAJBARDZIEJ WKURZA W risenie? Mnie jaszczuroludzie a właściwie ich ilos mocne ciosy i te ich wkur****ące bloki. NAwet z jednym jest problemjak ty walisz to on tylko blokuje a jak na chwilke sie odslonisz to cie za jednym kombosem rozwali

15.11.2009 13:37
odpowiedz
xSaidx
1
Junior

witam, mam problem zacząłem walczyć na arenie. Wygrałem z Ricardo, Lorenzo oraz Domingo. Wykonałem misje "Zakazane Zabawy" tj. zabroniłem zakładów craigowi i nie moge z nim wlaczyć o_O ani z Broganem. Co trzeba zrobić aby z nimi walczyć ?

18.11.2009 17:28
odpowiedz
wroniec
1
Junior

KURWA ... oszusty jedne...zapłacilem 7zł za poradnik który nie działa ??.. nie tak nie bedzie jak kasa sie nie zwroci to bedzie przerabne...

18.11.2009 21:47
odpowiedz
knowing
55
make believe

nie tak nie bedzie jak kasa sie nie zwroci to bedzie przerabne...

n/c
Zainstaluj najnowszą wersje Adobe Reader...

16.12.2009 18:21
odpowiedz
lol2pl
1
Junior

mam problem. jak walcze z tytanem to mnie szybko zagija. nie wyświetla się jego życie . Co robić

03.01.2010 11:25
odpowiedz
land6r
33
Pretorianin

Walka z Tytanem to typowa zręcznościówka, musisz odbijać jego pociski magiczne tarczą, w momencie gdy przyklęknie, atakuj i tak około 7 razy.

28.03.2010 22:27
odpowiedz
Nekrołuk
52
Pretorianin

Mam problem z osiągnięciem "przyjaciel ogrów" - za diabli nie moge znależć tego ogra o imieniu Drok. Gdzieś czytałem że jest niewolnikiem Jaszczuroludzi ale niewiem gdzie. Blagam o pomoc bo dostaje już białej gorączki

23.10.2014 19:02
odpowiedz
woźny1818
1
Junior

O co chodzi z próbą Pallasa bo tylko on już został i nie chce ze mną rozmawiać? Jak ją przejść?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.