Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3 - High Noon on Ground Zero (cz.1) | Akt 4 poradnik Codename: Panzers - Zimna Wojna

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Opis ukończenia misji

Informacje wstępne: Ostatnia misja gry jest bardzo trudna, co nie powinno Cię jakoś szczególnie zdziwić. Podstawowym utrudnieniem będzie to, że przeciwnik wyposażony zostanie głównie w najpotężniejsze odmiany czołgów, wliczając ogromne Troyanovy. O ile w poprzednich misjach czołgi te pojawiały się w postaci pojedynczych sztuk, o tyle w trakcie rozgrywania tego poziomu powinieneś przygotować się do zniszczenia co najmniej dziesięciu (!!) Troyanovów. Ważną rolę odegra także udzielanie należytego wsparcia obecnemu na planszy sojusznikowi. W przeciwnym wypadku jego konstrukcje przejęte zostaną przez wroga, przybliżając Cię tym samym do klęski.

Dodatkowe uwagi: Początkowy limit jednostek ustalony jest na dość niskim poziomie, aczkolwiek z czasem zostanie on podwyższony do pułapu nieosiągalnego we wszystkich poprzednio rozgrywanych misjach. Nie muszę chyba dodawać, że z magazynu powinieneś wybrać możliwie jak najwięcej czołgów, choć nie zapomnij też o zamówieniu transporterów opancerzonych. Najlepiej będzie zabrać ze sobą dwie takie maszyny, choć na wypadek utraty jednej z nich możesz także zdecydować się na trzeci transporter. Jeśli chodzi o bohaterów, będzie ich w sumie trzech, przy czym w początkowej fazie tej misji będziesz sterował tylko jedną z tych postaci (Kirklandem). Pozostałe dwie osoby aktywne staną się dopiero po upływie kilkunastu minut.

Misja rozpocznie się w lewym dolnym rogu planszy (1 na mapie) i już wyjątkowo na starcie zostanie odkryta znaczna część okolicy. Wykorzystaj kilka chwil do zorientowania się w sytuacji panującej na polu bitwy. Można powiedzieć, że Twoja baza startowa jest "skrywana" przez bardziej rozległe zabudowania będące pod kontrolą sojusznika. Nie możesz niestety liczyć na to, że będziesz się tu mógł czuć w pełni bezpiecznie. Jeśli bowiem nie zaczniesz reagować na poczynania przeciwnika, Twój sojusznik będzie tracił kolejne punkty kontrolne, a siły wroga będą stopniowo przybliżały się do Twojej bazy. Na szczęście będziesz miał wystarczająco dużo czasu żeby zaplanować kolejne kroki. Na początek dokonaj podziału armii na dwie zasadnicze grupy. W skład pierwszej grupy powinny wejść 3-4 czołgi (lub 2-3 z kategorii najpotężniejszych) oraz transporter opancerzony. Druga grupa to pozostałe czołgi plus pojedynczy transporter. Jeśli wybrałeś 3 APC, ostatnią maszynę możesz pozostawić na razie w bazie lub przyporządkować do większej grupy. Zauważ też, że aktywny jest jeden z bohaterów, który będzie wykorzystywał pojazd M50A1 [#199]. Zdecydowanie polecam korzystać z jego usług, gdyż jego maszyna będzie niezwykle skuteczna w eliminowaniu sił wroga.

[#199] - Misja 3 - High Noon on Ground Zero (cz.1) | Akt 4 - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#199]

Utworzone przed chwilą grupy jednostek dobrze będzie wysłać w różne rejony mapy. Musisz jednak zachować dużą czujność ponieważ nierozważne ruchy będą mogły zaowocować szybką utratą dowodzonych oddziałów. Nie musisz się natomiast jakoś specjalnie przejmować treścią pierwszego celu głównego (Nie dopuść do przejęcia przez wroga głównego posterunku) ponieważ ryzyko utraty własnej bazy realne stanie się dopiero w końcowej fazie tej misji. Mniejszy oddział skieruj na północ, trzymając się zachodniej krawędzi planszy. Większą grupkę wyślij natomiast na północny-wschód, czyli do miejsca gdzie toczone są najcięższe walki. W obu przypadkach skorzystaj z mostów [#200] (1 na mapie ). Zwróć też uwagę na zaparkowane w pobliżu ciężkie czołgi (1 na mapie ). Są one okupowane przez bohaterów. Nie możesz teraz nimi dowodzić, ale to akurat dobrze, bo będzie Ci zależało na zagwarantowaniu bezpieczeństwa swojej bazie. Nie musisz tu też rozstawiać żadnych dodatkowych jednostek, bo nawet jeśli przedostaną się w tę okolicę pojedyncze oddziały żołnierzy wroga, to i tak zostaną one wychwycone zanim będzie za późno.

[#200] - Misja 3 - High Noon on Ground Zero (cz.1) | Akt 4 - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#200]

W przypadku mniejszej grupki kierującej się na północ [#201] możesz się na szczęście liczyć z nieco mniejszym oporem ze strony sił wroga, choć warto tu pamiętać o kilku kluczowych kwestiach. W miarę możliwości korzystaj z usług snajperów lub transporterów wyposażonych w opcję kamuflażu. Pozwoli Ci to uniknąć znalezienia się w bardzo niekorzystnej sytuacji, na przykład będąc otoczonym przez wrogie czołgi z trzech różnych stron. Ważne jest także to żeby ochraniać swój transporter opancerzony. Nie możesz sobie pozwolić na jego utratę, a z drugiej strony próba oddelegowania dwóch maszyn tego typu zaowocowałaby zmniejszeniem liczby dowodzonych czołgów. W szczególności pilnuj się podczas atakowania wrogich ciężkich czołgów oraz w tych miejscach, w których dochodzi do ostrzału artyleryjskiego. Pojawiające się na ekranie samoloty są co prawda dowodzone przez sojusznika, ale będą one mogły być zestrzeliwane. Może się też zdarzyć tak, że jednostki te zrzucą bomby nie zważając na znajdujące się w okolicy Twoje pojazdy.

[#201] - Misja 3 - High Noon on Ground Zero (cz.1) | Akt 4 - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#201]

Jeśli chodzi o większą grupkę, proponuję wysłać czołgi i transportery w jedno z dwóch miejsc. Swoje jednostki docelowo powinieneś ustawić w pobliżu koszar (3 na mapie ) lub magazynu (3 na mapie). W tym drugim przypadku pojawi się zresztą możliwość wypełnienia pierwszego celu ukrytego (Ocal magazyn przed przejęciem przez siły wroga). Ataki na magazyn (3 na mapie) początkowo będą jeszcze bardzo słabe, ale z czasem przybiorą one na sile. Monitoruj sytuację wokół tej konstrukcji i udzielaj wsparcia swoim sojusznikom jeśli tylko widzisz, że wróg znajduje się w przewadze. Nie radzę chwilowo wdzierać się za głęboko na tereny okupowane przez przeciwnika, czyli na te, które są przykryte "mgłą wojny". Przemawia za tym to, że Twoje jednostki z całą pewnością znalazłyby się pod zmasowanym ostrzałem (1 na mapie ), a Ty musiałbyś się liczyć z utratą kilku czołgów. Warto natomiast na bieżąco likwidować okoliczne bunkry przeciwlotnicze [#202] ponieważ już wkrótce pojawi się możliwość wzywania nalotów. Jeśli natomiast zignorujesz bunkry, Twoje samoloty będą błyskawicznie zestrzeliwane, a to utrudni Ci wygrywanie kolejnych walk. W miarę możliwości zniszcz bunkry zlokalizowane na południe od działa Howitzer (10 na mapie ), na południowy-zachód od lądowiska (9 na mapie ) i na zachód od radiostacji (7 na mapie ). Za każdym razem gdy Twoje czołgi zostaną poważniej uszkodzone, wycofuj je w okolice koszar (3 na mapie ) lub magazynu (3 na mapie) i dokonuj odpowiednich napraw. Dbaj też o stan swoich transporterów.

[#202] - Misja 3 - High Noon on Ground Zero (cz.1) | Akt 4 - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#202]