Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 4 - Crimson Tide (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna poradnik Codename: Panzers - Zimna Wojna

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Opis ukończenia misji

Informacje wstępne: Misja ta znacząco odbiega od etapów, z którymi miałeś do czynienia w przeszłości. O ile do tej pory niemal zawsze rozgrywka sprowadzała się do wypełniania zadań w ustalonej kolejności, o tyle w tym przypadku będziesz dysponował ogromną swobodą działania. Ma to swoje wady i zalety. Z jednej strony będziesz mógł wykazać się ciekawymi zagraniami taktycznymi, lecz z drugiej nie będzie możliwe podanie jednej sprawdzonej metody na odniesienie zwycięstwa. Całość będzie mogła potoczyć na wiele różnych sposobów, tak więc skupię się przede wszystkim na omówieniu całej planszy, a także czynności, które w wyraźny sposób będą mogły przybliżyć Cię do wygranej.

Dodatkowe uwagi: Tradycyjnie już musisz ochraniać Kirklanda, aczkolwiek to zdecydowanie drugoplanowy problem. Bohatera możesz pozostawić przy swojej fabryce lub wprowadzić do jednego z transporterów opancerzonych. Niestety sporym utrudnieniem jest to, że na misję nie możesz zabrać zbyt dużo oddziałów z poziomu magazynu. Radzę zdecydować się na cztery czołgi oraz pojedynczy transporter opancerzony. Przemawia za tym choćby to, że po dotarciu na planszę nie otrzymasz na starcie żadnych dodatkowych jednostek. Dobrze byłoby też zdecydować się na bardziej doświadczone oddziały, dzięki czemu nie odczujesz w tak dużym stopniu początkowej przewagi liczebnej przeciwnika.

Zmagania rozpoczynasz w lewym górnym rogu planszy (1 na mapie), a sojusznik w prawym górnym. Obaj dysponujecie na starcie fabrykami [#86] (1 na mapie i 1 na mapie ), których utrata będzie raczej mało prawdopodobna. Od razu zapoznaj się z treścią dwóch najważniejszych zadań tej misji - pierwszego celu głównego (Zdobądź 3000 punktów prestiżu zanim zrobią to przeciwnicy lub wyeliminuj wszystkie siły wroga) i pierwszego celu opcjonalnego (Pokonaj wrogów o 1500 punktów prestiżu). Postępy Twoje i wrogów będą wyświetlane w górnej części ekranu i nie przejmuj się tym, że przeciwnik początkowo uzyska dość dużą przewagę. Z czasem szala zwycięstwa zacznie przechylać się na Twoją stronę. Szybko utwórz nowe grupy, dzieląc wybrane wcześniej oddziały. Zwróć też uwagę na to, że Twoja fabryka (1 na mapie ) jest w stanie produkować wszystkie ważniejsze jednostki. Potrzebne będą jednak to tego punkty prestiżu, do których kolekcjonowania będziesz musiał możliwie jak najszybciej przystąpić.

[#86] - Misja 4 - Crimson Tide (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#86]

Początek tej misji, niezależnie od decyzji, które podejmiesz nieco później, zawsze powinien zostać rozegrany tak samo. Całą swoją armię wyślij na południe z zamiarem przejęcia stacji radarowej (4 na mapie ) oraz pierwszej flagi prestiżu [#87] (2 na mapie ). Koniecznie pozostaw przy fladze dwa sojusznicze czołgi, tak by mogły one chronić tego obszaru. Nie przejmuj się, że może to być niewystarczająca ilość jednostek ponieważ już wkrótce przystąpisz do produkcji nowych maszyn. Wszystkie produkowane maszyny warto też już będzie domyślnie podsyłać w to miejsce, dzięki czemu od razu będą mogły przystąpić do ochrony flagi.

[#87] - Misja 4 - Crimson Tide (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#87]

Generalnie podczas rozgrywania całej tej misji powinieneś skupiać się praktycznie wyłącznie na przejmowaniu kontroli nad flagami prestiżu (2 na mapie ), a pozostałe strefy traktować nieco po macoszemu. Jak zapewne pamiętasz, o zwycięstwie będzie mogło zdecydować uzbieranie 3000 punktów prestiżu, a ponadto w celu zaliczenia zadania opcjonalnego będziesz musiał w końcowej fazie rozgrywki pomyśleć o znacznym powiększeniu przewagi punktowej. Niezależnie od kolejności przejmowania flag, niezwykle ważne jest także kolekcjonowanie paczek z zaopatrzeniem, które będą pojawiały się w losowych miejscach mapy [#88]. Zebranie każdej paczki powiększy Twój stan o 50 punktów prestiżu. Radzę więc wysyłać w takie miejsce swoje oddziały nawet jeśli może wydawać się to ryzykowne. Nie reaguj jedynie w sytuacjach gdy przejęcie kontroli nad paczką wymagałoby pokonania niemal całej planszy lub gdy okolica jest zajęta przez sojusznika. W takiej sytuacji powinien on zająć się zebraniem paczki.

[#88] - Misja 4 - Crimson Tide (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#88]

Musisz podjąć ważną decyzję odnośnie tego w jaki sposób chciałbyś zabezpieczać planszę. Jeśli widzisz, że Twoi sojusznicy nie radzą sobie w zabezpieczaniu wschodniej części planszy, wyślij tam swoje oddziały z zamiarem przejęcia kolejnych dwóch flag (2 na mapie ). Nie radzę spędzać zbyt dużo czasu na próbach przejmowania innych konstrukcji, choć jeśli widzisz, że dany obiekt nie jest przez nikogo pilnowany, możesz pokusić się o jego zdobycie. Szczególnie zaciekłe walki rozegrają się o dominację nad działem [#89] (5 na mapie ). Jeśli więc zdecydujesz się do nich włączyć, może się okazać, że przeciwnik w tym samym czasie zdobędzie znaczną przewagę punktową, zajmując jednocześnie większość planszy.

[#89] - Misja 4 - Crimson Tide (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#89]

Jeśli Twój sojusznik radzi sobie całkiem nieźle, rozważ wysłanie swoich oddziałów na południe. Odnajdziesz tu co prawda tylko jedną flagę (2 na mapie ), zlokalizowaną w pobliżu stacji kolejowej [#90] (8 na mapie ), niemniej pojawi się okazja do przejęcia fabryki wroga. Mowa tu obiekcie znajdującym się w lewym dolnym rogu planszy (1 na mapie ). Niezależnie od podjętych decyzji ważne jest to żeby co najmniej 2-3 flagi prestiżu dość szybko znalazły się pod Twoją kontrolą lub kontrolą sojuszniczej armii. Wykorzystuj teraz własną fabrykę do produkowania nowych jednostek. Mogą to być lekkie czołgi, choć co jakiś czas warto uzupełniać je transporterami opancerzonymi. Nowo tworzone oddziały wysyłaj do flagi zlokalizowanej w pobliżu stacji radarowej. W miarę możliwości nie dopuść do przejęcia tych terenów przez siły wroga, bo byłbyś odcięty od swoich sojuszników wysłanych na wschód lub na południe.

[#90] - Misja 4 - Crimson Tide (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#90]