Spore - oficjalny polski poradnik do gry

Poradnik do gry „Spore” ma za zadanie objaśnić wszystkie mechanizmy rządzące rozgrywką w kolejnych pięciu fazach zabawy – od mikroorganizmu począwszy, na lotach międzyplanetarnych skończywszy.

5 września 2008Autor solucji: Maciej Jałowiec (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witam serdecznie - Spore - oficjalny polski poradnik do gry

Witam serdecznie!

Mam zaszczyt przedstawić oficjalny polski poradnik do gry Spore, dzieła znanego projektanta gier Willa Wrighta. Niniejszy materiał ma za zadanie objaśnić wszystkie mechanizmy rządzące rozgrywką we wszystkich pięciu fazach zabawy - od mikroorganizmu począwszy, na lotach międzyplanetarnych skończywszy. Znajdziecie tu informacje dotyczące prowadzenia walk, zawierania sojuszy, karmienia swoich podopiecznych, a także wskazówki przydatne przy posługiwaniu się fabrykami stworów, pojazdów i statków kosmicznych.

Poradnik powinien odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące prowadzenia rozgrywki, a duża liczba obrazków ułatwić zrozumienie zasad zabawy. Ponieważ jednak Spore jest grą mocno rozbudowaną, możecie zetknąć się z sytuacjami nietypowymi, wyjątkowo rzadko spotykanymi. Jeśli poradnik nie dostarczy informacji na ich temat, zadajcie swoje pytania w systemie komentarzy do tego tekstu - postaram się na nie odpowiedzieć jak najszybciej i jak najbardziej wyczerpująco.

Życzę miłej lektury i powodzenia w podbijaniu macierzystej planety, a następnie całej galaktyki!

Maciej "Sandro" Jałowiec

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Spore - oficjalny polski poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 5 września 2008.

komentarze czytelników (29)

Eryuli  2008-09-17 - 21:12

"Naprawdę warto wdać sie w wojne z Groksami by zdobyć pewne fajne narzedzia..." 1.Czy da się to przetrwać? 2.Eee... jakie narzędzia

Sandro  2008-09-21 - 21:14

Narmo - nie. Obecnie nie mam już dostępu do gry i zajmuję się kolejnymi projektami, także na dodatek do poradnika raczej nie ma co liczyć.

Mephistopheles  2008-09-21 - 22:16

Niedawno udało mi się dostać do Centrum Galaktyki i taka moja uwaga w kwestii Groksów - sojusz z nimi jest jak najbardziej realny i dużo łatwiejszy do zawarcia niż by się wydawało. Samym łamaniem prawa galaktycznego (wcześniej grałem cywilizacją wojenną, więc w fazie kosmicznej dostałem bombkę do niszczenia całych planet) można zyskać u nich bodaj 50 punktów respektu. Do tego wystarczy "zaatakować" jedno z ich miast megamiotaczem szczęścia (czy jak to ustrojstwo się zwie) i dochodzi następne 30 punktów. Potem wystarczy wykonać dla nich kilka misji, odpędzając się od ich statków i w końcu założyć szlak handlowy. Kiedy już dostaniemy zieloną buźkę, wystarczy podpisać sojusz i droga do Centrum Galaktyki stoi otworem. ...

kopiko1000  2008-09-23 - 17:09

Mephistopheles zapomniales dodac ze jak sie zawierze sojusz z groksami caly wszechswiat cie znienawidzi. Eryuli to narzedzie sluzy do terraformowania planet zamienia planete typu T0/1/2 na planete typu T3. Znalazlem Ziemie(Rozwaliłem dla specjalnej odznaki:P) i mam problem wlasnie tylko z jedna odznaka nazywa sie chyba rozdwojona jaźń i niewiem jak ja zdobyc moze mi ktos pomoc:(

Mephistopheles  2008-09-23 - 17:12

Nie zapomniałem. Po prostu chciałem zostawić niespodziankę dla innych. :)

Obligator  2008-10-14 - 10:14

ja mam pytanie. jak mozna przylaczyc do siebie drugi statek bo za chol**e nie wiem jak... a chce miec ;P

Eryuli  2008-10-14 - 12:27

Zawrzeć sojusz/poprosić sojusznika o statek w menu dyplomacji.

ToxicS  2008-11-21 - 16:50

Powie mi ktoś gdzie są Groksi? bo nie moge ich znaleść PLZ! Z góry dzięki

Trader27036012  2009-03-29 - 20:38

a co trzeba zrobić by sprawdzić czy jest na jakiejś planecie atmosfera?

.Eric Cartman.  2009-03-29 - 20:39

Cóż, wydaje mi się że Spore jest dosyć łatwą grą. Mi poradnik przynajmniej nie potrzebny ;]

Trader27036012  2009-03-29 - 20:57

to trza tak: 1.Porywamy...eee...zapraszamy jakiegoś stwora na statek 2.Zrzucamy stwora na powierzchnie planety 3.Śmierć stwora oznacza brak atmosfery zwykle to planeta T0. Wtedy trzeba zbudować kolonie z kopułą. Jeśli mamy na takiej planecie do czegoś dojść najlepiej od razu ulepszyć planete do T3 bo zwykle takie planety są słabo zaopatrzone

Trader27036012  2009-03-29 - 21:03

a gdy mam na przykład roślinożerców to mogę mieć miasta militarne??

Eryuli  2009-03-31 - 18:25

Moge.

Luuuuzaak  2009-04-15 - 21:18

Imperium Groksów najduje się pośrodku galaktyki jakby ktos chcial wiedzieć. I mam co do nich pytanko jak jużwszedlem w wojne to comam zrobic zeby sie z niej wykrecic?? Aha i jak ulepszyć planetę z typu T0 do T3????? bo nie moge obczaic o co chodzi...

hulk1999  2009-04-17 - 16:02

Ehhh ja nie mam sił do tej gry czytam i wiem ze jest to fajna gra ściągnołem kupiłem ale nic z tego chodzi mi o to ze jak robie strowrka to nie mam tam idz do galaktyki ani niemoge sobie wybrac miesozercow ani roslinożerców daje tylko jazda próbna potem malowanie i tyle .Wczytaj strwora to mi tylko obrazek wyskakuje jak na jakiejs plaszny siedzi i tyle :(.i nie mam żadnej komórki tak jak tutaj jest opisane (mam polska wersja i full

Skullten  2009-09-02 - 19:13

UWAGA!!!!!!Jesli sei dojdzie do jadra ziemi i sie tam wejdzie wchodzisz w przestrzen i krul silniejszy nawet niz groksowie daje ci moc wieksza nic imperium groksowie i jest Zaje***** filmik!

Eryuli  2009-09-03 - 07:06

Tralalala Akurat :-/

mikikillman  2009-12-31 - 23:17

Sorry bardzo , ja rozwalam 3 planety Grox'ów w minutę . Podlatujesz do miasta , mega bombka i całe miasto rozwalone ! (przy większej ilości miast tarcza)(najlepiej mieć najwięcej życia - szybko ranią) PS Jestem szamanem więc pomimo , że jestem pokojowy , mam wszystkie bronie na maxa . Jeśli się za to weźemiecie , nie możecie przestać naparzać , chyba że chcecie zostać zniszczeni .

mikikillman  2010-01-05 - 19:19

He He , panowie , jest też taka sprawa ... Groxowie mają 2500 układów słonecznych . Do zniszczenia wykonywalne , ale trzeba być uzbrojonym we wszystko co najlepsze + cierpliwość :-/

9albert  2010-04-13 - 18:24

jaki jest kod na nieśmiertelność? i jak dolecieć na środek galaktyki bo jak jestem koło środka to mi się zasięg lotu zmniejsza a co chodzi?