Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Area 22 | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars poradnik Enemy Territory: Quake Wars

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Area 22

Strona atakująca: Strogg - Area 22 | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars - Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Strona atakująca: Strogg

Strona broniąca: GDF

Cele główne:

1. Agresor Stroggów musi zniszczyć generator wieży zakłócającej;

2. Konstruktor musi zbudować laser górniczy;

3. Agresorzy muszą zniszczyć portal za pomocą ładunków plazmowych.

Cele poboczne:

1. Zajmij punkt odradzania w magazynie;

2. Wyzwól punkt odradzania w budynku łączności;

3. Zajmij punkt odradzania w kompleksie;

4. Zajmij punkt odradzania w bunkrze administracyjnym.

Opis operacji:

GDF: Stroggowie, chcąc dotrzeć do generatora, będą musieli przejść małą ścieżkę zdrowia przygotowaną przez GDF. Muszą się na nią składać wieżyczki przeciwpiechotne i przeciwpancerne, miny (tuż przy samym generatorze) oraz piechota, złożona z inżynierów, żołnierzy z rakietnicami oraz sanitariuszy. 1-2 radiooperatorzy przydadzą się do wezwania artylerii, którą później będą atakować wrogie pojazdy. Ponadto, GDF nie może dać sobie wydrzeć punktu odradzania, który Stroggowie mogą z powodzeniem dezaktywować (cel poboczny 2). Miny w pomieszczeniu oraz kontrola co jakiś czas powinny zniechęcić wrogów do gmerania przy punkcie odradzania.

Kolejnym zadaniem Stroggów jest zbudowanie lasera górniczego. Miej na uwadze fakt, iż wróg najpewniej będzie nadchodził od strony przejętego kompleksu - tam powinna zostać skoncentrowana obrona złożona z piechoty. W bezpośrednim sąsiedztwie lasera muszą stanąć wieżyczki, zarówno przeciwpiechotne, jak i przeciwpancerne. Dostarczenie czołgu na pole bitwy z pewnością pomoże w obronie przed wrogiem. Naturalnie trzeba też pamiętać o minach - najlepiej instalować je po bokach lasera górniczego, gdyż to właśnie tam muszą stać wraży konstruktorzy w trakcie składania sprzętu. Klasy wykorzystywane w tej fazie operacji nie różnią się od tych, z których drużyna korzysta na początku.

Jeżeli przeciwnicy zdołają zbudować laser górniczy i zniszczyć drzwi bunkra, trzeba będzie się wycofać i stworzyć obronę. Inżynierowie muszą przede wszystkim założyć miny przy rdzeniu portalu. Nie zaszkodzi również zainstalowanie wieżyczki przeciwpiechotnej przy wejściu do bunkra, lecz prawdopodobnie zatrzyma ona wrogów tylko na chwilę. Używanie artylerii i pojazdów praktycznie nie ma już sensu. Do obrony portalu najlepiej nadają się inżynierowie oraz czuwający nad kolegami sanitariusze. Para snajperów umieszczonych na wysokim rusztowaniu również może się przydać.

Strogg: Szybsze jednostki (np. piechota w Ikarach) powinny zająć się celem pobocznym nr 1. Z zajętego punktu odradzania można szybciej atakować generator, lecz ponieważ przeciwnik ma stosunkowo blisko do tego punktu, może dość łatwo go wyzwolić (w razie problemów konstruktor może postawić działko przeciwpiechotne koło budynku). Wszystkie inne jednostki, takie jak Cyklop, powinny zająć się odciąganiem uwagi wroga od piechociarzy (agresorów i techników) atakujących generator. Jeżeli przeciwnik nie zainstalował żadnych min przy swoim punkcie odradzania, można spróbować go wyzwolić, lecz w żadnym wypadku nie może się na tym skupiać uwaga większości graczy. Generator można atakować również od góry, tj. lądując na dachu budynku Ikarem i atakując broniących celu piechociarzy GDF z galerii. Można coś takiego przeprowadzić, ale pod warunkiem, że przeciwnik nie ma w tej okolicy ochrony przeciwlotniczej, zdolnej sprowadzić stroggowe jetpacki na ziemię.

Po zainstalowaniu ładunku wybuchowego wypadałoby się gdzieś ukryć w oczekiwaniu na wszystkich śmiałków próbujących rozbroić bombę - Area 22 | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars - Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Po zainstalowaniu ładunku wybuchowego wypadałoby się gdzieś ukryć w oczekiwaniu na wszystkich śmiałków próbujących rozbroić bombę. Najlepiej schować albo za jednym z filarów, albo za skrzynkami stojącymi na zachód od generatora.

Kolejne zadanie w tej operacji polega na złożeniu lasera górniczego. Plac budowy znajduje się w południowej części mapy, i żeby wykonać to zadanie, nie obejdzie się bez punktu kontrolnego w kompleksie (cel poboczny 3) i ciężkiego sprzętu. Plugawiec, Cyklop i Dręczyciel bardzo się tutaj przydadzą. Jeżeli z jakichś przyczyn (np. słabej organizacji drużyny) nie będzie możliwe zastosowanie pojazdów, będą je musieli zastąpić agresorzy z unicestwiaczami. W końcu ktoś musi zniszczyć wieżyczki wroga. Pozostała piechota (technicy i konstruktorzy) powinni zająć się strzelaniem do ludzi z GDF i wykonywaniem celu. Do lasera górniczego najlepiej podchodzić od zachodu - tam obrona często bywa słabsza. Naturalnie, trzeba uważać na miny.

Po skonstruowaniu lasera górniczego trzeba zająć punkt kontrolny w bunkrze (zadanie poboczne nr 4). Znajdujące się przy nim jetpacki są raczej nieprzydatne w korytarzach kompleksu, w którym GDF schowało portal Stroggów. Warto za to postawić wieżyczkę tuż przy bunkrze, by wroga piechota nie próbowała wyzwolić punktu odradzania. Portal dobrze jest atakować przez wejście od zachodu. Niezależnie jednak od drogi do celu, trzeba bacznie obserwować całe pomieszczenie z portalem, gdyż jest tu sporo zakamarków, w których mogą się ukryć ludzie z GDF, szczególnie tuż pod sufitem.