Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Salvage | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars poradnik Enemy Territory: Quake Wars

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Salvage

Strona atakująca: Strogg - Salvage | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars - Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Strona atakująca: Strogg

Strona broniąca: GDF

Cele główne:

1. Agresor musi zniszczyć generator wieży zakłócającej ładunkiem plazmowym;

2. Konstruktorzy muszą zbudować laser górniczy;

3. Agresorzy muszą wysadzić w powietrze sprzęt, jaki zdołało zgromadzić GDF.

Cele poboczne:

1. Zajmij punkt odradzania w budynku badawczym;

2. Zajmij punkt odradzania na placu.

Opis operacji:

GDF: Na samym początku warto nastawiać kilka wieżyczek przeciwpiechotnych w okolicy generatora. Inżynierowie i sanitariusze powinni zajmować się obroną celu. Miny warto umieścić nie tylko na generatorze, ale i przy drogach prowadzących do niego (dotyczy to również dachów budynków). Kilku żołnierzy może ukryć się na dachach budowli położonych na południe od generatora. Można stamtąd zarzucić granatami wrogich agresorów próbujących założyć ładunki. Wadą tego typu walki jest wystawienie na ogień snajperów nieprzyjaciela.

Kolejnym celem jest zapobiegnięcie budowie lasera górniczego. Spójrz na obrazek dołączony do opisu operacji dla Stroggów - widać na nim, że można rozstawić koło celu kilka wieżyczek przeciwpiechotnych, lecz wszystkie one mogą zostać okrążone przez przeciwnika. Dlatego warto jedną lub dwie wieżyczki obrócić tak, by mogły strzelać do konstruktorów majstrujących przy laserze górniczym. Technicy i inżynierowie nadal stanowią większość drużyny. Przyda się też paru szpiegów - nie tylko rozstawią radary, ale i wykończą z broni snajperskiej kilku konstruktorów i opresorów starających się wezwać ostrzał artyleryjski.

Na koniec pozostaje obrona sprzętu. Zanim przeciwnik dotrze do kompleksu, minie dość dużo czasu. Trzeba to wykorzystać i pozakładać mnóstwo min, nie tylko przy samym sprzęcie, ale i na wszystkich schodach i we wszystkich korytarzach, jakie będą musieli pokonać Stroggowie na swojej drodze do celu, łącznie ze zniszczonym budynkiem, w którym znajduje się zejście do podziemi kompleksu. Warto też zaminować okolicę wysuniętego punktu odradzania Stroggów. Na pewno będą chcieli go uaktuwynić, można to dobrze wykorzystać do zabicia paru wrogów. Oprócz inżynierów, w obronie koniecznie muszą uczestniczyć sanitariusze.

Strogg: Niedostatek pojazdów będzie tutaj trochę doskwierał, ale poradzimy sobie z tym. Dobrze by było, gdyby drużyna podzieliła się na dwie części. Pierwsza (jednoosobowa) zajmuje się celem pobocznym nr 1, podczas gdy druga rusza od razu do celu głównego nr 1. Szybki atak agresorów i techników daje nadzieję na szybkie wykonanie zadania. Jeśli jednak drużynie nie uda się tak zorganizować ofensywy, trzeba będzie przejść do innych metod. Generator jest ustawiony na niewielkim placyku. GDF może tam zorganizować świetną defensywę, gdyż obok celu można zmieścić jeszcze ze 2-3 wieżyczki przeciwpiechotne. Plac otoczony jest murem i budynkami, przez co agresorzy z unicestwiaczami mogą mieć problemy ze zniszczeniem struktur obronnych (jednym z lepszych miejsc, z którego można strzelać jest zespół budynków umieszczonych na zachód od generatora, tuż obok drogi. Na powyższej mapie zaznaczony został żółtym kółkiem). Bardzo dobrze w tej sytuacji sprawdza się też nalot sprowadzany przez opresora.

Kolejne zadanie polega na zbudowaniu lasera górniczego. Tym celem powinni zająć się oczywiście konstruktorzy i technicy. Po raz kolejny liczy się tutaj szybkość działania. Najlepiej by było, gdyby kilku graczy wzięło klasę konstruktora na chwilę przed zaliczeniem zadania głównego nr 1 - mogliby od razu rozpocząć budowę lasera. Niezależnie od sposobu organizacji drużyny, istnieje kilka zagrożeń, o których każdy wojak powinien wiedzieć. Przede wszystkim wieżyczki przeciwpiechotne i miny, a także snajperzy. Laser górniczy ustawiony jest na wprost wrogiej bazy, a ponieważ konstruktor musi stanąć przy boku maszyny, by móc ją złożyć, wraży szpiedzy mogą ich bezproblemowo likwidować. Wieżyczki dałoby się ominąć (co obrazuje grafika poniżej), ale dotarcie do celu zachodnią drogą wiąże się przejściem przez drogę, która jest niemal nieustannie obserwowana przez siły GDF.

Jeżeli przeciwnik zdoła zbudować wyjątkowo silną obronę, konieczne będzie wezwanie kilku nalotów i ostrzałów artyleryjskich - Salvage | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars - Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Jeżeli przeciwnik zdoła zbudować wyjątkowo silną obronę, konieczne będzie wezwanie kilku nalotów i ostrzałów artyleryjskich. Opresor może oznaczyć miejsce swoim znacznikiem ze wzgórza, na którym wytyczona jest zachodnia droga.

Po wykonaniu zadania trzeba będzie zrobić dziurę w fortyfikacjach GDF. Na mapie wyżej widać dwa żółte kółka, znajdujące się blisko siebie; są to najsłabsze części muru. Agresor może na nich założyć ładunki. Ich eksplozja otworzy drużynie drogę do punktu odradzania umieszczonego na placu (cel poboczny 2). Dalsza część zadania należy do techników i agresorów. Rozkład pomieszczeń kompleksu GDF jest dość skomplikowany i radzę wcześniej się z nim zapoznać.Do celu najlepiej dochodzić pomieszczeniami najbardziej wysuniętymi na południe. Zmniejsza to szansę na przedwczesne spotkanie się z wrogiem. Na wprost głównego wejścia do budynku znajduje się dziura, przez którą żołnierze GDF mogą ostrzeliwać nadchodzących Stroggów. By temu zaradzić, można albo postawić wieżyczkę przeciwpiechotną przed wejściem, albo skorzystać z innej drogi do celu (zejście do podziemi kompleksu znajduje się w zniszczonym małym budynku, tuż koło głównego wejścia). Jak zwykle przy tego typu celach, należy uważać na miny.