Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry

Kompendium wiedzy o Prince of Persia: The Two Thrones zawiera dokładny opis przejścia wszystkich etapów gry, prezentuje dostępną broń i przeciwników, zapoznaje z magicznymi mocami oraz ukrytymi bonusami.

8 lutego 2006Autor solucji: Fulko de Lorche (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Prince of Persia: The Two Thrones jest ostatnią częścią nowej trylogii UbiSoftu, traktującej o przygodach perskiego księcia - Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry

Prince of Persia: The Two Thrones jest ostatnią częścią nowej trylogii UbiSoftu, traktującej o przygodach perskiego księcia. Tak, jak w poprzednich odcinkach, gracz znajdzie tu mnóstwo skakania, bujania się na drążkach i ewolucji akrobatycznych. Jest też trochę walki oraz elementów logicznych. Cała ta swoista mieszanka daje obraz gry dynamicznej, szybkiej, z wartką akcją, a jednocześnie dość łatwej i przyjemnej w eksploatacji. Nie oznacza to jednak, że nie dochodzi do sytuacji, w których można się „zaciąć”. W trudniejszych momentach niniejsze kompendium wiedzy o Prince of Persia: The Two Thrones powinno pomóc. Poradnik został napisany na podstawie angielskojęzycznej wersji gry na komputery PC.

Książę Persji, po burzliwych przygodach na Wyspie Czasu i pokonaniu złego Dahaki, postanowił powrócić do Babilonu. Żeglując korytem Eufratu z Kaileeną u boku ani się spodziewał, że zastanie kraj w stanie wojny. Tymczasem opodal brzegu rodzinnego miasta statek ich został zaatakowany i zatopiony przez nieprzyjaciół. Dopływając do brzegu na kawałku drewna książę zauważył, że nieprzytomną towarzyszkę fale wyrzuciły na brzeg w obrębie płonącego grodu. Po chwili ciało Kaileeny porwali do miasta okuci w zbroje wojownicy. Czy dziewczyna żyje? Kim są napastnicy? Kto najechał Babilon? Odpowiedź na te pytania tkwi za murami miasta...

Garść praktycznych porad

1. Włączając w menu opcję tutorial, w trakcie gry opis i klawiszologię każdej ważniejszej akcji będziesz miał przedstawianą na bieżąco na ekranie.

2. Jeśli nie posiadasz chwilowo dodatkowej broni, to walkę na ciasnych tarasach najlepiej zakończyć wyrzucając wroga za barierkę.

3. Upadek z dużych wysokości kończy się śmiercią, dlatego zanim zaczniesz powietrzna akrobacje, dokładnie zaplanuj, co masz robić.

6. Jeśli po zabitych wrogach pozostanie na posadzce broń to znaczy, że można ją podnieść i używać jako broń dodatkową.

4. Dokonuj zapisu stanu przy każdej fontannie, ponieważ gra nie posiada możliwości sejwowania w dowolnym momencie.

6. W czasie walki staraj się mieć nieprzyjaciół przed sobą, jeśli cię otoczą, na nic zdają się bloki. Dobrą metodą jest walka przy murze, przynajmniej jesteś osłonięty z jednej strony.

5. Jeśli zużyłeś częściowo (lub rzecz jasna całkowicie) broń dodatkową, wymień ją przy pierwszej okazji na pełnosprawną.

7. Po zdobyciu sztyletu czasu (od poziomu 6. The Throne Room) rozbijaj wszelkie przedmioty, jakie ci się nawiną. Znajdziesz w wielu z nich piasku czasu, dzięki którym w menu głównym odblokowujesz bonusy w postaci artworków i filmików z gry.

8. Wrogów możesz zabić na różne sposoby (speed kill, free-form fighting) i dowolnymi technikami, nie musisz w tej kwestii trzymać się ściśle poniższego opisu przejścia.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Prince of Persia: Dwa Trony - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 8 lutego 2006.

komentarze czytelników (136)

Adz  2007-10-24 - 16:25

ehh ja przeszdlem ta gre w 6 godzin i bez poradnika DNO w porownaniu z WW farah faktycznie jest fajna ale ta gra jest za wesola jesli to kontynuacja WW...

ahimek14  2007-11-10 - 17:20

ma ktoś cały poradnik bo mi się nie chce wysyłać sms-a,jeśli ktoś ma to proszę go przesłać na maila:ahimek14@o2.pl,plz

temple rooftops  2007-12-28 - 13:27

ja nie moge przejsc temple rooftops tam gdzie po raz pierwszy bohater walczy z niewidzialnymi ludzmi

Vidos  2007-12-28 - 13:36

temple rooftops ...

temple rooftops  2007-12-28 - 14:01

ale wtym rzecz ze ja zapisalem no i jak otwieram to dzwon wisi na miejscu czyli na linie a tek ksiezniczki nie ma zeby go sestrzelila

MP1989  2008-04-21 - 10:47

polecam ten poradnik bo korzystałem z niego

nikil  2008-08-26 - 17:24

mi ta gra sie bardzo podoba jak i wszystkie czesci a co do poradnika to swietnie zrobiony

willykalas  2009-01-04 - 17:14

a gdzie jest ten poradnik bo j acgo nie widze jestem juz przy wezyrze

Quatrohron  2009-01-11 - 14:26

sorki ze tak pozno ale mam pytanie, przeszdlem 2 razy gre(easy i normal), mam te kody do specjalnych broni i tu ejst pytanie: gdzie ja mam to wpisac bym je odblokowal?(naciskac strzalki czy WASD?)

rodzen15  2009-01-11 - 15:22

Zjebał mi się save po pokonaniu bliźniaków, jakby ktoś miał to mógłby mi wysłac na maila rodzen15@o2.pl

ralfin  2009-05-29 - 13:52

Jak zdobyłem mieczojca i wylazłem z labiryntu prosto na zawalone drzwi to nie wiem co dalej. Widzę za nimi zielone ludziki ale nie mogę się do nich dostać.

Aris  2009-07-22 - 17:57

Jki jest kod do prince of persia dwa trony proszę pomużcoe

luzak85  2009-09-26 - 17:02

Pomocy!jestem w tym miejscu:The plaza (plac)ramiczny, by rozglądnąć się trochę po placu. Idź do jego lewej części, podejdź do ściany za wystającą wysoko z muru poprzeczką."Wybiłem wszystkie maszkary plac pusty widze drążek i wystającą belke ale nie moge sie tam dostac Ratunku!Mój mail tomek.luzak@op.pl

thedarkside  2009-10-18 - 21:09

Nie mogę przejść tego wielkoluda na ARENIE robie niby to co jest opisane w opisie na tej stronie lecz oczy jak miał tak ma nadal - czy mam ten problem dlatego że nie mam miecza tego co wyświetla się koło życia naszego Princa ? Prosze pomóżcie ,bo jeszcze troche i rozje... moje portable o ściane.Prosze o podpowiedz tu w komentarzach za co z góry dzięki :)

moria90  2009-11-09 - 17:59

sorki że jestem kolejną osobą z tym problemem ale potrzebuje save po bliźniakach moja poczta moria90@o2.pl z góry dzięki

Dark_Brian  2009-11-24 - 06:06

ehh ludzie po co save do tej gry??? nie jest ona ogolnie wcale ciezka. Co ciezkiego jest w blizniakach?? podlatuje sie na samym poczatku na tego z mieczem, kombo i odskok bo topornik atakuje, wtedy odskok po ziemi i naparezamy go uwazajac na blizniaka z mieczem tak chyba z 2-3 razy i speed kill. potem znow to samo i chyba po problemie. Skoro macie problemy z Nimi to co dopiero z wezyrem :P mi on krwi napsul. Co do Areny thedarkside to ogolnie nie widac czy on je ma czy nie. poprostupo dwoch speed kilach on zacznie walic na oslep wtedy podbiegasz i mu lydki napazasz tylko trzeba uwazac na jego kopy i pozniejszy atak mieczem bo zbiera cale zycie. ...

iserab  2010-10-01 - 13:09

ja tez potrzebuje save po blizniakach, gra mi sie wiesza. prosze o pomoc. save mozna wyslac na maila natalli@wp.pl ...

Koooozu  2010-12-20 - 18:34

co mam zrobić kiedy na arenie zawieszam się na tym spasionym typie i chce go ciachnąć w palce on mnir łapie

basia981  2011-03-01 - 14:07

poradnik super przy szóstym zdjęciu pisze żeby opaść na platformę mogę wiedzieć jak to zrobić ??

Johny_G  2013-04-18 - 21:08

Co oznacza ośmioramienna gwiazda często występująca podczas gry?