Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

DiRT 4 - poradnik do gry

DiRT 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeprowadzanie napraw | Porady do DiRT 4 Poradnik DiRT 4

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Naprawy możesz przeprowadzić w alejach serwisowych - Przeprowadzanie napraw | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry

Naprawy możesz przeprowadzić w alejach serwisowych. Zależnie od typu wyścigów masz do nich dostęp w innych odstępach czasu. Uszkodzenia opon naprawiane są automatycznie - dlatego wożenie zapasowej w aucie niekoniecznie jest potrzebne - służy ona jedynie do (nieopłacalnej) naprawy koła w trakcie jazdy (możesz się jej pozbyć w ustawieniach tuningu pojazdu).

Na naprawy w alei serwisowej masz 30min. Jeśli przekroczysz ten czas, otrzymasz wysoką karę czasową do następnego wyścigu. Staraj się zmieścić z naprawami w określonym czasie. Po wybraniu napraw z kolejnych zakładek pasek na dole zacznie wypełniać się jasno i ciemno-zielonymi pasami. Jasnozielone określają czas znany, a ciemno-zielone - niepewny czas dodatkowy, który może zająć naprawa. Długość ciemno-zielonego paska zależy od umiejętności diagnostycznych mechanika głównego. Aby upewnić się, jaki będzie dokładny czas naprawy, możesz skorzystać z Inspekcji danej grupy podzespołów. Jest to opłacalne tylko, gdy masz dużo wątpliwości czasowych i dużo małych usterek z pojedynczej grupy uszkodzeń. Warto również myć pojazd - poza poprawą inspekcji, zwiększa także zadowolenie sponsorów!

Dobry główny inżynier zapewni ci szybką diagnozę usterek - Przeprowadzanie napraw | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Dobry główny inżynier zapewni ci szybką diagnozę usterek

Uszkodzenia dzielą się na trzy kategorie: jednostki napędowej, układu napędowego oraz podwozia. Uszkodzenia podwozia są najczęstsze, dlatego warto wybrać głównego inżyniera, który potrafi dobrze analizować te usterki. Większość rzeczy możesz naprawić do pełnej sprawności lub użyć szybkiej naprawy prowizorycznej, która zajmie mniej czasu, lecz może doprowadzić do awarii części w trakcie jazdy. Niektórych części nie da się naprawić - trzeba je wymienić, zajmuje to zwykle najwięcej czasu. Co należy naprawiać w pierwszej kolejności:

  • Geometrę kół
  • Amortyzatory,
  • Karoserię/światła, jeśli jest to wyścig nocny, gdzie światła będą wymagane.
  • Silnik

Pozostałe usterki nie dają się tam bardzo we znaki podczas jazdy. Jeśli jest to ostatni wyścig, możesz względnie darować sobie naprawę karoserii - jej uszkodzenie wpływa na to, jak szybko podczas stłuczki może pojawić się poważniejsza usterka pojazdu. Na koniec wyścigu i tak musisz naprawić całe auto, więc jeśli masz czas w alei serwisowej i pieniądze, naprawiaj auto na tyle, na ile możesz.

Jak skrócić czas napraw?

Sam musisz określić, jak duże masz problemy z naprawami samochodu. Najlepiej zredukować ilość uszkodzeń, lecz nie zawsze jest to możliwe. Możesz wpłynąć na długość przeprowadzanych napraw na kilka sposobów:

  • Zatrudnij więcej inżynierów (rozwijaj budynek Kwatery).
  • Dostarcz lepsze narzędzia - ulepszenie zaplecza Skrzynka z narzędziami.
  • Zatrudnij lepszego inżyniera głównego.
  • Stosuj części niższej klasy - zapewniają gorsze osiągi, lecz są dużo szybsze i tańsze w naprawie.
  • Budując Centrum recyklingu możesz nieznacznie zmniejszyć koszty napraw.