Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

DiRT 4 - poradnik do gry

DiRT 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady dla nowych graczy | Porady do DiRT 4 Poradnik DiRT 4

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Jeśli nie słyszysz dobrze komunikatów pilota, w górnej części ekranu wyświetlane są te same informacji w postaci symboli - Porady dla nowych graczy | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Jeśli nie słyszysz dobrze komunikatów pilota, w górnej części ekranu wyświetlane są te same informacji w postaci symboli

W tym rozdziale zawarto kilka porad, które mogą być przydatne dla nowych graczy, szczególnie tych niemających dużej styczności z serią DiRT.

  • Słuchaj uważnie komunikatów pilota - na początku zapewne nie będzie to łatwe. Wstępnie postaraj się jedynie usłyszeć liczbę określającą kąt skrętu (1-6, przy czym szóstka jest najłagodniejszym zakrętem) oraz informacji, czy możesz go ściąć. Jeśli taka wystąpi, a mimo to spróbujesz jechać ostro po wewnętrznej, możesz np. zahaczyć się kołem o rów i nawet przewrócić samochód.
  • Osobiście zalecam grę w trybie symulacyjnym. W domyślnym trybie samochód jest "odporny" poślizgi. Prowadzenie takiego wozu może być względnie łatwiejsze, lecz nie koniecznie przyniesie lepsze wyniki czasowe, a tym bardziej frajdę z jazdy.
  • Koniecznie naucz się korzystać z manualnej / sekwencyjnej skrzyni biegów - pozwoli ci to lepiej manipulować samochodem i zwiększy średnią prędkość.
  • Pamiętaj, że czasem warto oddać jedną pozycję, niż ryzykować np. poważne uszkodzenie pojazdu - może braknąć ci czasu na dokonanie napraw przed kolejnym odcinkiem.
  • Po każdym odcinku trasy myj samochód - poprawia to twój wizerunek, a tym samym reputację.
  • Nie kupuj aut na zapas - zdarza się, że po uzyskaniu nowej licencji dostajesz także nagrodę w postaci pojazdu. Może się okazać, że to taki sam jak kupiłeś lub z tej samej klasy (zawsze otrzymujesz auto ze zbliżonej klasy).
  • Czasami podczas jazdy możesz napotkać losowe usterki - np. uszkodzenie skrzyni biegów. Te uszkodzenia, jeśli nie są wywołane stłuczką, same po chwili ustąpią.

Prowadzenie pojazdu

Tutaj zamieszczonych zostało kilka porad poświęconych stricte prowadzeniu samochodu.

  1. W początkowych fazach gry, posiadając niezbyt mocne pojazdy, zwalniać (puszczać gaz) wystarczy jedynie przy zakrętach o oznaczeniu 4. Hamuj dopiero przy niższych cyfrach.
  2. Redukuj bieg tuż przed wjazdem w wodę.
  3. Dokonując ostrych rotacji przy słupkach staraj się zredukować bieg do 1 lub 2 i mocno zwolnić, by wykonać obrót na ręcznym przy niskiej prędkości (jedynie zarzuć tyłem pojazdu, a nie pokonuj całego zakrętu na łuku w poślizgu). Wyjątkiem jest asfalt gdzie nie utracisz tyle prędkości co na szutrze, więc możesz pozwolić sobie na większy kąt wychylenia pojazdu podczas pokonywania łuków.
  4. Staraj się nie nadużywać ręcznego przy zakrętach łatwiejszych.
  5. Nie hamuj w zakrętach hamulcem roboczym! Zamiast tego, jeśli kąt pokonywania zakrętu jest niski, delikatnie pomóż sobie hamulcem ręcznym.
  6. Za wszelką cenę unikaj zniszczeń pojazdu. Z ich powodu stracisz czas, jeśli wjedziesz w grupkę ludzi otrzymasz dodatkowo karę, przy okazji niszczysz pojazd, za którego naprawę będziesz musiał zapłacić.
  7. Dalej sobie nie radzisz na zakrętach? Spróbuj jazdy na niższym poziomie przeciwników i wypróbuj wchodzenie w zakręty na takim biegu, jakim jest liczba określająca skręt. Nie działa to w każdym pojeździe, ale w zdecydowanej większości (poza 5 i 6); czyli np. zakręt 3 pokonuj na III biegu.
  8. Najlepiej jest utrzymywać samochód w ciągłym działaniu - albo przyspieszać, albo hamować. Jednak w wielu zakrętach należy dla bezpieczeństwa utrzymywać gaz na poziomie niskich obrotów (ok. 4 tys.), by nie spowodować buksowania i/lub rotacji samochodu. Zamiast tego możesz spróbować także puścić gaz pokonując zakręt i zacząć przyspieszać dopiero, gdy jesteś w połowie jego długości - jeśli zaczniesz przyspieszać wcześniej, zwiększa się kąt na wyjściu z zakrętu (dlatego uważaj także podczas zjazdów z górki z zakrętami).
  9. Klasycznie najlepiej ciasne zakręty (od 3 w dół) pokonuj bardzo mocno zwalniając - ważniejsza jest prędkość na wyjściu z zakrętu, niż sama szybkość jego pokonania.
  10. Przy używaniu szybszych samochodów (np. klasa R5) spróbuj wchodzić w zakręt z lekkim poślizgiem (bez używania hamulca, ale mocno zarzucając kierownicą), jeszcze zanim się w nim znajdziesz. Samochody z dużą mocą i 4x4 natychmiast mogą wyjść z poślizgu (nie dotyczy zbytnio grupy A samochodów.
Techniczne pokonywanie zakrętów to najważniejsza umiejętność w całej grze - Porady dla nowych graczy | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Techniczne pokonywanie zakrętów to najważniejsza umiejętność w całej grze

Zakrętów nie pokonuj na pełnym gazie, szczególnie gdy obroty zbliżają się do czerwonej kreski - zależnie od rodzaju napędu i nawierzchni: zwalniaj, by pokonać zakręt ciasno, pokonuj zakręt bez gazu: